Mijn dagje XXIII

Dit topic is gesloten
Ga naar laatste reactie16

Reacties

• Elisa17Elisa17 Gebruiker
    Hallo Heidi,

Wat heb je je kerstboom prachtig versierd en wat ziet het er knus uit op je kamer. De uitdrukking zal het maar niet luid/hard roepen komt ook hier voor. Hoop echt dat je je prof. nog bereikt. Dit is toch ook niks om al zo ziek te zijn. Maar goed er vliegt ook al weer van alles rond aan virussen en zo. Hoop voor je dat toch die ab aanslaat en dat je Kerst thuis kunt vieren. Beterschap hoor!

groetjes en knuf,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie Ik was cortisone aan het afbouwen en heb uiteindelijk een andere arts gesproken, prof is in verlof, die heeft dan gezegd wat ik moet doen met cortisone. Spijtig van het vuurwerk, dat mag toch niet zomaar en overal afgestoken worden. Hopelijk gebeurd het niet te vaak meer. Hoe gaat het verder met je?

@Kariboe De arts heeft me goed geholpen, en ondertussen al een beetje opgeknapt, maar nog niet helemaal oke. Geduld is een mooie deugd, komt wel weer in orde. Hopelijk zijn jullie snel van je verkoudheid af, veel beterschap. Geniet van je dagen thuis, is fijn als je een paar dagen thuis bent.

@Elisa Ondertussen al een beetje beter, denk wel dat de ab zijn werk doet, maar nog niet helemaal oke, ik heb een andere arts gesproken en die heeft gezegd wat ik moet doen. Spijtig genoeg is het nu inderdaad de periode van infecties en vliegt er inderdaad veel rond. Kerst ben ik in ieder geval al thuis, of er moest iets gebeuren morgen, maar daar gaan we niet aan denken :)

Zoals beloofd ga ik de foto hier zetten van hoe ik de laatste tijd slaap.
    Zit bijna in mijn bed, maar gelukkig slaap ik zo :)
    En dat is het belangrijkste, dat ik voldoende slaap :)

p442_orig.png

Gisteren had ik een zeer leuke avond, het is alleen een beetje veel te laat geworden.
    We waren met JBOW uitgenodigd om een wedstrijd te spelen tegen BV.
    Dat was echt super, volgende BV waren er:
    - Sabine Appelmans
    - William Boeva
    - Tessa Wullaert
    - Lies Lefever
    - Vincent Byloo

En dan enkele foto's van die avond:

25587206-1667547406643519-7091679316585053840-o_orig.jpg

Hier ben ik uitleg aan het geven over hoe dribbelen, niet naast je wiel, want dan is de bal rapper weg bij jou.
    En ik deed dat even voor, dit mag je niet doen, dat een paar keer gezegd :)
    Zo onthouden ze dat beter, hoop ik :p

25587196-1667547213310205-1091035415697413726-o_1_orig.jpg

Ook nog tijdens uitleg, hoe rijden met rolstoel :)
    zeer belangrijk als je rolstoelbasketbal gaat spelen ;)

En nu wat foto's van de wedstrijd:

25531936-1667543236643936-7068249429755829829-o_orig.jpg

25586960-1667544043310522-3362214115936496400-o_orig.jpg

25586961-1667546786643581-4179897219772477538-o_orig.jpg

25542722-1667547599976833-6808121951530522058-o-1_orig.jpg

25587072_1667543459977247_1157490322181015869_o.jpg?oh=d28cbcade6907e098c613d0ec334b26c&oe=5AB3BD05

25531964_1667537616644498_5944706771099317139_o.jpg?oh=b2f0ad4f183ba1a10256cfb3fd71d804&oe=5AD36205

25507908_1667542976643962_1957349451986872329_n.jpg?oh=65027369e6e3bc02e15bd113076bc9d2&oe=5ABC8418

En dan de groepsfoto:

25532253-1667542966643963-917981253114944973-o_orig.jpg

Nu eens gaan slapen, is weer laat dankzij computer die mij tegenwerkte.
    Maar nu erin en uitslapen ;)

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • KariboeKariboe Gebruiker
    @Heidi, gelukkig dat je weer wat beter bent. Fijn dat die andere arts ook goed voor je zorgt. Is een rustig idee als de prof nog eens verlof heeft.
    Gezellig dat je zo'n dag hebt met JBOW en BVers. Dan houd je je humeur goed. Dat werkt zeker door op je herstel.
    Lauren is nu weer verschrikkelijk verkouden. Heeft vaak hoofdpijn omdat haar holtes volzitten. Ze krijgt iedere paar uur paracetamol om zich maar prettig te voelen.
    Ze heeft gisteren een nieuwe telefoon gekregen. Is ze erg blij mee. Ze heeft nu kerstvakantie en gaat 2e kerstdag naar mijn mama. Ik moet werken en haal haar vrijdag weer op.
    Ik werd net heel verkouden wakker. Het is heel erg dit jaar. Hoop vooral voor jou dat er snel minder infecties zullen zijn.
    Een fijn weekend!
  • puckiepuckie Gebruiker
    @HeidiV Ik hoop dat je nog wat verder opknapt. En van basketbal les geven krijg jij energie.
    Leuke foto's ) behalve je bed dan vervelend als je zo moet slapen.

@Kariboe ik hoop dat je dochter nog wat opknapt voor dat ze naar je moeder gaat. En jij niet verder verkouden wordt.

Hier gaat het redelijk. mag 23 januari naar een andere arts voor mijn rechterpols/onderarm hopelijk kan deze erwel wat mee doen. ( type 2 lunatum is erop de mri gezien en een kleine cyste )
    Longen houden zich nu wel weer redelijk ga met de kerst naar mijn moeder toe ( die gelukkig ook weer opgeknapt is.

knuffels en hele fijne kerstdagen gewenst
    petra
    Fijne Feestdagen en vlug opknappen!
    @Puckie, L is weer bijna beter. Gelukkig maar. Ze was ook moe van school, daarom kon ze de verkoudheid minder goed hebben.
    Gelukkig dat je 23 januari al terecht kunt voor je pols. Ik hoop dat ze wat kunnen doen.
    Dat je longen zich redelijk houden is alvast wat.
    Woont je moeder vlakbij? Veel plezier!

Elisa, fijne feestdagen samen met je man, (klein)kinderen en Joey!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe Niet fijn als ze zo verkouden is en voor jou ook niet, hopelijk zijn jullie er snel vanaf. Ik duim voor jullie beide, veel beterschap! Ik hoop ook dat de infecties snel weg zijn, zodat niemand meer ziek kan worden. Rolstoelbasketbal was super fijn, wel vermoeiend moesten ver rijden en ik ree met 1 van de 2 busjes, nadien was ik wel op en de andere chauffeur ook. Logisch als je ver moet rijden op 1 dag heen en weer. Maar je doet dat voor de kids, die genieten en dat is belangrijk. Maar geeft kracht om te vechten, de kids zien genieten doet veel, en daar vecht ik voor, ook wel voor mezelf, maar elk iets geeft me nog meer kracht om te vechten. Fijne kerst!

@Puckie beter zo slapen dan niet slapen denk ik dan, en heb een houding gevonden als ik zo moet slapen, en slaap gelukkig dan redelijk. Rolstoelbasketbal was super fijn, wel vermoeiend moesten ver rijden en ik ree met 1 van de 2 busjes, nadien was ik wel op en de andere chauffeur ook. Logisch als je ver moet rijden op 1 dag heen en weer. Maar je doet dat voor de kids, die genieten en dat is belangrijk. Het geeft inderdaad energie en zeker kracht om te vechten, dat doe je voor die kids, ze hebben zelf soms heel moeilijk door hun handicap, en ik probeer er te zijn voor hen. Ik hoop mee voor jou dat ze iets kunnen doen aan je pols, zodat die terug beter wordt. Gelukkig zijn je longen nu redelijk braaf, voed ze maar verder op dat ze zo blijven ;). Veel plezier bij je moeder, Fijne kerst!

@Elisa voor jou ook fijne feestdagen!

Eerst en vooral een fijne kerst voor iedereen!

xmas.bmp

En als ziek zijn nog niet genoeg is, moet mijn lichaam me nog een plagen :(
    Kine heeft tape geplakt om heup te ontlasten, op die tape nog nooit gereageerd.
    Dus zei doe maag, ken die, gebruiken we in de rolstoelbasketbal ook.
    Had beter gezegd niet doen, maar ja kan niet in de toekomst kijken.

Die avond begon de tape ambetant te doen, jeuk en pijn.
    Ik deed een stukje los en heb hem er ineens afgetrokken, wat niet echt fijn was.
    Heel mijn buik waar de tape plakte is nu een open wonden.
    Ik trok mijn vel er gewoon af op bepaalde plaatsen.

Ik verzorg het plak mijn kompressen van met papieren tape, normaal reageer je daar niet op.
    Ja dat is dus buiten mij gerekend :(
    Daarvan ook open wonden en is pijnlijk.
    Verzorg en 3x per dag, maar blijkbaar niet voldoende voor de wondjes.

Want vandaag zag ik dat er ontsteking op zit, dat dus ook nog.
    Nu ga ik ze verzorgen met zalf tegen ontstekingen.
    Maar nu zijn ze nog pijnlijker dan daarvoor.
    Hopelijk krijg ik ze eens dicht.

Vandaag kerstavond gevierd met mijn ouders, broer, schoonzus en K.
    Heb mooie cadeau's gekregen, ben echt blij.
    En kan me de komende tijd goed bezig houden.
    Het kriebelt om eraan te beginnen :)

26025980_1644586318896043_2514316238750733945_o.jpg?oh=bff539b3c954a945c4ff9edce6c9f885&oe=5ABF25F5

Heb het Disneykasteel in 3D gekregen, puzzelen geblazen.
    Maar met heel veel plezier, ben er super blij mee.

En dan een deftige wekkerradio, ben ik ook blij mee.
    Gebruikte die van mijn broer die in Australië woont.
    Maar daar staat een lichtje op en dat stoorde me soms 's nachts.
    Nu een nieuwe, ben hem al aan het uittesten :)

En dan nog zakdoekjes met Frozen opschrift en crème voor mijn gezicht :)
    Allemaal nuttige en leuke cadeau's , een geslaagde avond :)
    Morgen een rustigere dag, ga dan goed rusten, want vandaag was wel zwaar voor mij.

Heb mama geholpen, met veel plezier, maar voel het wel.
    Maar wilde niet dat ze alles alleen moest doen.
    Zeker niet op een dag zoals vandaag.

En dan heb ik voor iedereen hier nog goed nieuws :)
    Je kunt weer foto's hier plaatsen via Facebook.
    Heb het de vorige keer al gedaan en mijn cadeau's zijn ook via Facebook hier geplaatst.

Nu nog wat genieten van mij cadeau's en de avond.
    en dan gaan slapen, ga er op tijd in.

Slaap zacht!

Fijne kerst!

zalige_kerst.jpg

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, ik snap dat je genoot van de kinderen. Het is vermoeiend heen en weer maar het is het waaard. Ik denk dat het ook wel goed voor je is want je houdt je conditie zo op peil. En je rijvaardigheid. Ik merk zelf dat ik door voor L te zorgen en te werken bij de tijd blijf. Jij hebt dat met de kinderen van JBOW en jouw werk.

Wat erg van je wonden! Misschien eens proberen eerst te douchen met zachte douchefris en er daarna niets op te doen. Desnoods oudere kleren aan waarvan het niet erg is als er bloed of wondvocht op komt. Bij mij werkt dat het beste tenminste.

Jij ook fijne feestdagen! Ik ben blij dat gisterenavond zo leuk was. En je cadeau's zijn inderdaad leuk. Die puzzel is supermooi! Lijm je hem daarna vast?

L en ik zijn al veel minder verkouden. We hebben ook weer energie om iets te doen, gelukkig. Ik heb bereikbaarheidsdienst dus we gaan niet ver weg vandaag. Maar naar het bos gaat wel.
    L heeft gisteren een LOL surprise bal gekregen met een LOL huisdier erin. Een hondje met een iPhone. Echt grappig dat kinderen hier zo gek op kunnen zijn. Ze heeft er de hele dag mee gespeeld.
    Ze krijgt nog een spel voor haar Nintendo. Voor de rest heeft ze met sinterklaas al gekregen.

Een fijne dag!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe Er niets opdoen heb ik al geprobeerd, heb het een nacht open gelaten, een paar dagen geleden, en dat is niet goed gekomen, wonden zagen er niet mooi uit, en kleefde vast in kledij :(. Nu is er eentje zo ontstoken dat er etter uitkomt, heb afspraak bij de ha morgen. Maak ook terug koorts :( , of het van de wonden is of iets anders weet ik niet, zal ha wel kunnen uitmaken en er hopelijk iets kunnen aan doen. Longen doen het ook weer minder goed, hopelijk geen infectie daarop. Het is een 3D puzzel, die blijft mooi staan, had foto’s gemaakt, maar via gsm krijg ik die hier niet op, krijg ze niet geopend in nieuw tabblad, weet niet hoe je dat via gsm doet, eens uitzoeken morgen hoe dat zou kunnen. Goed dat jullie minder verkouden zijn, hopelijk er snel helemaal van verlost. Tof dat ze een lol surprise, en een video spel heeft gekregen.

Vandaag een rustig dagje, dat mocht wel.
    Want met zo een feestdagen is het al druk genoeg.
    En is een rust dagje zeer welkom.

Heb wat gepuzzeld, geslapen, op de computer, ....
    Heb foto’s van mijn puzzel, de vorderingen die ik maak :)
    Ga er wel nog even aan bezig zijn denk ik :) maar dat kan geen kwaad.
    Maar het lukt niet ze via fb te openen in nieuw tabblad, weet niet hoe je dat doet op gsm.
    Ga het morgen eens uitzoeken, hopelijk vind ik het snel ;).

Verder minder goed nieuws, met 1 wonden gaat het niet goed.
    Heel fel ontstoken, er komt zelfs etter uit :(.
    Heb morgen een afspraak gemaakt bij de ha.

Ondertussen heb ik ook weer koorts :(.
    Weet niet of het door de wonden komt, zou wel kunnen.
    Of dat het een infectie is op mijn longen.
    Die doen ook weer moeilijk :( en ja zou dus ook daarvan kunnen komen.
    Hopen van niet en dat ha mij kan helpen.

Hier geven ze deze nacht storm en het is al hoed bezig.
    Hopelijk lukt het ondanks die storm om te slapen.
    Heb vorige nacht niet goed geslapen door pijn aan wonden en mijn longen die moeilijk deden.

Ga eens een poging doen om te slapen.
    Op hoop van zegen dat het me lukt om te slapen.

Slaap zacht!

Fijne tweede kerstdag aan iedereen.

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, ik hoop dat de ha morgen iets aan je wonden kan doen. En aan je longen ook, daar kun je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
    Bij ons heeft het ook gestormd vannacht. Mijn vuilnisbak die buiten staat was weggevlogen. Ik heb vanmorgen de was buiten gehangen, die zal wel snel droog zijn.
    Gezellig dat je fijn kunt puzzelen, ik vind het op dit soort dagen altijd heerlijk om thuis te zijn en te luieren. Omdat L en ik zo verkouden waren hebben we zaterdag en gisteren veel tv gekeken. Vonden we allebei fijn.
    L is sinds vanmorgen bij mijn mama. Ik doe nu klusjes in huis en lees wat tijdschriften die ik net van haar gekregen heb.
    Ook een fijne 2e kerstdag en morgen succes bij de ha!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Als je ooit nog eens kinesiotape eraf wil halen, moet je het besprenkelen met sterilon of babyolie, dan lost de lijmlaag op. Beterschap voor nu!
    Hallo Heidi,

Wat weer vervelend dat je nu ontstekingen hebt waar dat tape gezeten heeft. Misschien krijg je daar speciale creme voor of misschien moet je wel ab voor die ontstekingen maar dat mag je hopen van niet! Hoop niet voor je dat je longen weer vervelend gaan doen maar ja even ergens op visite of met de kinderen van rolstoelbasketbal op stap kan al weer genoeg zijn om ziek te worden .Bedoel je dat je morgen naar je HA gaat of vandaag?
    Beterschap hoor!
    Hier de kinderen op visite gehad 1e kerstdag. Was rumoerig maar erg gezellig. Joey heeft ook super genoten. Hij vindt visite toch zooo super leuk. Vandaag naar mijn man zijn moeder en haar jarenlange vriend geweest. Jammer genoeg lijkt het erop dat ze iets dementeert. Verders vandaag super rustig en niet teveel doen. Is nu wel weer oppassen want overal zijn verkouden mensen. Misschien word ik het ook wel na de kerst. Zien wel.
    @Kariboe fijn dat jullie beiden al weer iets opgeknapt zijn. Fijn dat L. haar kadootjes leuk vond.

groetjes en knuf,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    #163 edited december 2017
    @Kariboe Moet een zalf gebruikte die bacteriën dood, alle zou moeten, gebruikte die al, vrijdag terug op controle. De koorts komt van de wonden en longen reageren daar ook op. Vrijdag dus herevaluatie wonden, koorts, longen :). Thuis zitten met zo een dagen is inderdaad fijn, en luieren ook, doe ik ook, mijn puzzel is af, zo enkele foto's ervan. Hoe is het ondertussen met jullie, al beter?

@Daantje bedankt voor de tip, nu zou het niet geholpen hebben denk ik, huid was zwak door de reactie op de tape en door die allergische reactie waren de wonden er, als ik hem eraf deed kwam vel mee omdat er onder al wonden aan het vormen waren, weet niet of ik het zo goed uitleg. De wonden zijn er dus door de allergische reactie en niet helemaal door de tape eraf te doen, heeft er wel mee te maken. Ben vandaag niet zo goed in uitleggen ;) sorry.

@Elisa Ik moet er nu een zalf opdoen en vrijdag terug op controle gaan, dan bekijkt ha hoe het vordert en of ik iets anders moet doen, de koorts die ik heb komt door de wonden en longen reageren daar op, hopen als dat beter is dat longen ook weer rustig worden. Voorlopig nu niets doen voor de longen, vrijdag bekijken we het weer of ik toch iets moet opstarten voor mijn longen. De ontsteking zit op 3 wonden die ik dus ook niet makkelijk dicht krijg, hopelijk is het tegen vrijdag al een stuk beter. Ja oeps het was al 26 december toen ik hier iets plaatste, het was dus op dinsdag 26/12 dat ik naar de ha ging :). Ik bescherm me als ik buiten kom om zo te zorgen dat ik geen of bijna geen infecties overneem. Of dat 100% helpt weet ik niet, maar zal toch iets doen. Fijn dat kinderen op bezoek gekomen zijn, is altijd fijn.

Ben bij de ha geweest en moet voort doen met de zalf die ik ben beginnen te gebruiken als er ontsteking was.
    Longen en koorts is een reactie op die ontsteking.
    Vrijdag moet ik terug langs de ha voor evaluatie van de wonden en longen.
    zodat we voor het weekend kunnen ingrijpen, moest het nodig zijn.
    Want het is een lang weekend en naar ha van wacht gaan daar ben ik niet meer zo voor.

Verder vandaag, of eerder gisteren even op het werk geweest.
    Was wel fijn, terug naar het werk te gaan.
    Deze avond moest ik werken, er was een wedstrijd en dan doe ik het loket.
    Daarna naar de wedstrijd gekenen, was ook fijn.

Maar dan wordt het al snel laat, de wedstrijd begint om 20u30 en is gedaan om 22u30.
    Dan nog naar huis rijden, dan is het al rap 23 uur of later eer je thuis komt.
    En direct gaan slapen is niet goed, want de spanning van de wedstrijd zit nog in je.
    En dan slaap je heel onrustig, heb ik al ervaren, dus dan even hier schrijven.
    En dan is het ook snel al de andere dag als je schrijft ;) :)

Mijn 3D puzzel is af en heb er foto's van :)
    Eerst foto's van het begin, dan de dag erachter en dan als hij af is.

Dag 1 als ik beginnen puzzelen ben, was op kerst avond zelf. Heb toen ongeveer een uurtje gepuzzelt.
    Eerst de voorkant van het kasteel:

25994622_1645757268778948_5465791592604788232_n.jpg?oh=7bdfa5e62c13639f270e999cad290e6e&oe=5AB34273

Dan de achterkant:

25660407_1645757272112281_5290022614094517273_n.jpg?oh=b44e36408aa965142c88bdbd81cc4837&oe=5AFB9B59

En dan de 2 zijkanten:

25659750_1645757262112282_6202663070216280092_n.jpg?oh=9db5a3273efeba9b1251408da90bb5d9&oe=5ACB4650

25594060_1645757265445615_4819281217633068549_n.jpg?oh=57303ad7e713df58d4afa32a24a5cc86&oe=5AB1FEEB

De dag erna heb ik maar heel even gepuzzeld voor ik ging slapen.
    Gedachten even afgeleid met het puzzelen.
    Had het even moeilijk omdat wonden ontstoken waren.
    En ook omdat ik koorts maakte en longen minder gingen.

Werd me allemaal even teveel, omdat het van de ene infectie in de andere gaat.
    En omdat er dus weer iets is, en longen weer moeilijk deden.
    En het puzzelen helpt me daarbij heel goed.
    Dan moet je je concentreren op iets heel anders.

Dus nu wat ik de dag erna op kerstdag puzzelde.
    Het is niet veel, denk dat het een half uurtje was dat ik gepuzzeld heb.
    Weet het niet zeker meer.

26171036_1646681488686526_1262067606135989988_o.jpg?oh=0b680f2cbbcb0e9a687abce3278c7a2f&oe=5AC45C0D

En dan nu wat ik op tweede kerstdag gepuzzeld heb :)
    Hij is volledig af geraakt, ben er wel even mee bezig geweest.
    Maar dat kan geen kwaad, is fijn om te doen.
    En wilde hem af krijgen en is ook gelukt.
    Na ongeveer 2u30 a 3u puzzelen :)

En dan nu het volledige kasteel, naast het kasteel staat wat ik daarvoor in elkaar gestoken heb.
    Een windmolen, dat ging vlot om die in elkaar te steken :)
    Aan het kasteel heb ik langer werk gehad :)

nu eerst de voorkant van het kasteel, met de windmolen ernaast:

26026044_1646684638686211_6568127359240490581_o.jpg?oh=3f87ad602b8d54a46f86193f7a06fe44&oe=5AB8CE4E

Dan de achterkant van het kasteel, er staan andere tekeningen op, daarmee laat ik alles zien:

26047363_1646684618686213_583941994696105212_n.jpg?oh=e316ce32b2fe8201bf262811b298b7c4&oe=5AB40B86

En dan de zijkanten, hier staan ook andere tekeningen op:

26113735_1646684625352879_5217257216520201136_n.jpg?oh=5080764c0dfa992d8e13e72944efec6d&oe=5AB5ABBE

25659386_1646684622019546_2824764981722261016_n.jpg?oh=5f21079f423c0f8b3487ef0f86596ac2&oe=5AB3139A

Zo nu heb je het hele kasteel op foto gezien.
    Is een mooi kasteel, ben er blij mee :)
    En heb er mijn plezier aan gehad om het in elkaar te zetten.

En ben echt blij dat je nu terug foto's via facebook kunt plaatsen hier.
    Is veel handiger dan een website die ik gebruik speciaal hiervoor.
    Dat dat nu maar blijft lukken, en niet plots niet meer gaat zoals de vorige keer.

Ga nu eens gaan slapen, want is weer laat, maar blijf wat langer liggen :)
    Zo heb ik ook voldoende geslapen en desnoods in de dag weer even in bed.
    Hopelijk slaap ik goed, want dat is de vorige nachten niet zo goed geweest.

Wakker door longen, wakker door wonden, ...
    En ja eens wakker terug moeilijk in slaap raken.
    Dan me even bezig houden tot ik voelde dat ik moe genoeg was om te slapen.
    Dus nu hopen op een goede nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, ik ben blij dat ze je wonden en longen goed in de gaten houden. Ik hoop dat het gaat beteren de komende dagen.
    Je kasteel is echt prachtig geworden! Ik wist niet dat je zulke mooie puzzels hebt.
    Ik ben blij dat je het loket kon doen. Het wordt dan wel een keer laat maar je hebt leuk gezelschap en kunt van de wedstrijd genieten.
    L en ik zijn nagenoeg beter gelukkig. L geniet van haar logeerpartij.
    Welterusten!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe ja de ha die ik nu heb doet het heel goed en houd me goed in de gaten. Ik heb het gevoel dat longen slechter worden, 1 Vande 3 wonden doet het goed, de andere zien er nog niet zo goed uit, heb ook nog steeds koorts, dacht afspraak te vervroegen, maar uren die vrij zijn komen niet overeen met mijn agenda :(. Fijn dat jullie beter zijn en dat L geniet van haar logeerpartij.

Vandaag rustig dagje nog eens ingelast :)
    Had deze nacht heel slecht geslapen.
    En heb in de namiddag wat bij geslapen.
    Had het nodig, anders zou ik de dag niet doorgekomen zijn.

Deze avond ben ik gaan eten bij een collega.
    Het was enorm lekker en hebben leuk zitten babbelen.
    Was echt fijn, maar ben nu wel moe daardoor.
    Hopelijk slaap ik dan ook goed.

Morgen heb ik met vrienden afgesproken om te gaan eten ‘s avonds.
    Kijk er naar uit, gezellig samen rond tafel.
    Lekker eten, meer miet dat niet zijn.

Met oud op nieuw gaat het ietssimpels worden.
    Dat makkelijk is en niet teveel tijd in beslag nemen.

Nu gaan slapen,
    Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Hier gaat het weer de verkeerde kant op :(
    Koorts is weer aan het stijgen
    Longen gaan achteruit :(
    Afspraak met ha komt niet te vroeg.

Gelukkig zijn de wonden aan het beteren :)
    Dat is dan toch al iets positiefs
    Hopelijk kan ha me morgen helpen.
    Prof is met verlof tot 8 januari, dus daar kan ik niet terecht.

Vandaag het rustig gehouden.
    Uitgeslapen ben de laatste tijd enorm moe.
    En graal precies niet uitgeslapen.
    Ga moe slapen en sta moe op.

Morgen ook eens tegen de ha zeggen.
    Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik van de ene infectie in de andere ga..
    En lichaam de tijd niet krijgt om te recupereren.
    En goed slapen doe ik meestal ook niet.
    Vorige nacht wel beter geslapen.
    Maar toch blijf ik moe, ondanks goed slapen.

Hoop dat hij daar ook tips voor heeft.
    Dat ik even niet zo moe meer ben.
    Of gewoon wat tips om beter te slapen.

Ga eens een poging doen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi @HeidiV wat vervelend dat je weer koorts hebt en dat de longen niet mee werken. En wat je al schrijft het lichaam heeft moeite om te herstellen van al die infecties achtereen.

Hier gaat het redelijk. Heb alleen een medicatie probleem met de singulair granulaat deze is niet leverbaar en op kauwtabletten en filmomhulde tabletten reageer ik allergisch. Nu de long verpleegkundige maar gemaild mischien dat die een tijdelijk oplossing weten.

@Kariboe gezellig dat je dochter gaat logeren.

knuffels

petra
    #168 edited december 2017
    @Heidi, wat naar dat je longen en wonden zo opspelen.
    Ik denk zeker dat je zo moe bent door het chronisch ziek zijn. Er is ook een bewezen bloedarmoede die hierop duidt. Ben de naam vergeten maar ze kunnen dit duidelijk aan het bloed zien. Behalve bloedarmoede kun je ook moe worden door andere dingen natuurlijk.
    Ik hoop dat je ondanks je ziek zijn toch nog naar vrienden kunt gaan en wat genieten.

@Puckie, L en mijn mama hebben genoten van de logeerpartij. L heeft geschaatst, is naar de kapper geweest en ze zijn naar een dinosaurusmuseum gegaan.

L is weer thuis, we zijn allebei blij dat het weekend is.
    Knuffel!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie het is weer ab geworden, heb een bacteriële infectie :( en een infectie op mijn been, ziet rood aan mijn voet en is warm. Heb nu een zwaardere ab gekregen, hopelijk dood die alle beestjes dat ik er vanaf ben voor goed. Ik hoop voor je dat de longverpleegkundige raad weet. En dat je medicatie probleem opgelost raakt. Hoe gaat het met je polsen?

@Kariboe ik moet terug ab nemen, heb een bacteriële infectie, en heb ook een infectie op mijn been, aan voet ziet het rood en voelt het warm aan. Bloedarmoede heb ik niet, ik neem al even ijzertabletten en dat wordt zeer goed gecontroleerd, mocht nu even stoppen met ijzer te nemen en binnenkort terug controle om te zien dat het goed blijft of terug daald. Het moe zijn komt door het steeds ziek zijn. Fijn dat L en je mama genoten hebben van de logeerpartij, geniet van het weekend.

Ik heb weer ab gekregen, heb terug een bacteriële infectie.
    Heb ook een infectie op mijn linker been.
    Ziet rood aan mijn voet en voelt warm aan.
    Daar werkt ook de ab op, dus is goed voor longen en been.
    Hoop dat de ab alle beestjes dood, dat ze voor goed weg zijn.

De wondjes genezen gelukkig goed.
    Twee zijn er al dicht en niet meer ontstoken.
    Het derde en de grootste en meedt ontstoken wonde is ook goed aan het genezen.
    Dus dat gaat gelukkig de goede kant op.
    Nu de rest nog en dan is het goed ;)

Heb deze voormiddag voor mijn opleiding filmpjes gemaakt van een speler.
    Deze keer zitten er perfecte tussen.
    Hopelijk zijn ze nu goed genoeg voor mijn leraar.
    Op de vorige ben ik net gebuist, maar is omdat filmpje niet goed was.
    Dus nu op hoop van zegen dat het wel goed genoeg is.

Moet mijn theorie examens nog doen.
    Moet nog een datum afspreken daarvoor.
    Ga dat eens bekijken wanneer dat uitkomt.
    En ja dat ik goed genoeg ben om te studeren.
    Want zoals ik nu ben gaat dat niet goed, concentratie is niet echt hoog.

Ga eens een poging doen om te slapen.
    Vorige nacht heb ik redelijk geslapen.
    Al twee nachten eigenlijk redelijk geslapen en niet vaak wakker geworden of wakker liggen.
    Vorige nacht maar 1 keer wakker geweest.

Maar blijf moe, komt door het steeds ziek zijn.
    Hoop dat dat eens onder controle is, zodat mijn lichaam eens kan recupereren.
    Dan zal de vermoeidheid ook mindere worden.
    Daar gaan we dus voor gaan :)

Fijn weekend!

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Is onderhoudsantibiotica niets voor je? Je hebt zo vaak een kuur. Beterschap!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Daantje dank je, ik neem al een onderhoudsantibiotica maar vraag me af of die nog wel iets doet, want inderdaad heb ik heel vaak een kuur nodig. 15 januari heb ik een afspraak met prof, ga het daar bespreken, zien wat hij zegt en voorstelde. Hopelijk weet hij raad en misschien een andere onderhoudsantibiotica die hopelijk wel iets doet, en niet zoals nu om de haverklap een infectie en ab nodig hebben.

Vandaag ganse dag in bed gelegen, enkel voor te eten eruit gekomen.
    Ook veel geslapen, dat is het beste medicijn.
    Heb nog steeds hoge koorts, en neem 2 koortsremende medicatie.
    Want krijg mijn koorts met 1 niet naar beneden, of toch niet voor lang.

Had dagalgan 2gr ingenomen, mag maar om de 6 uur.
    Na 3 uur had ik al terug 38°C koorts.
    Dan ben ik maar medicatie beginnen te combineren.
    Heb ik de vorige keer ook moeten doen.
    Dus weet dat ik die 2 kan en mag combineren.

Hopelijk ben ik morgen al wat beter.
    Zodat ik oud op nieuw goed kan vieren.
    En anders zien we wel hoe we het doen.
    Tussendoor even op bed gaan liggen of zo.

Slaap zacht voor straks!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    @HeidiV

Ik wens je een hele fijne jaarwisseling en hopelijk gaat het in 2018 wat beter met je.

Knuffels jouw en voor duck , bas en minouch
    petra
    Wat naar Heidi dat je nu ook met Oud en Nieuw ziek bent. Hoop dat ze er wat op vinden zodat jij beter beschermd bent tegen die virussen en bacterien. Je bent zo echt meer ziek dan even beter. Wens je een plezierige jaarwisseling en hopelijk zonder koorts en iets beter na inname van kuur ab etc.

groetjes en knuf,

Elisa
    @Heidi, gelukkig maar dat je weer ab hebt. Nu met oud- en nieuw kun je niet makkelijk naar je huisarts toe, zo wordt je infectie tenminste niet erger.
    Gelukkig maar dat je ijzer goed gecontroleerd wordt. Als je zo vaak ziek bent als jij is moe zijn inderdaad bijna zeker. Ik was dat de afgelopen weken al toen ik zo verkouden was. En jij bent serieus ziek. Van koorts en de bijbehorende ontstekingswaarde word je ook moe.
    Ik hoop dat je je examen kunt gaan doen.
    Maar vooral eerst dat je oud en nieuw kunt vieren. Een fijne avond!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    #175 edited januari 2018
    @Puckie Dank je voor jou ook het beste voor 2018, hopelijk wordt voor jou 2018 ook een beter jaar op vlak van gezondheid.

@Elisa Dank je, ik ben met koorts het nieuwe jaar ingegaan, maar hopelijk zet het niet voort in 2018 zoals het nu de afgelopen tijd is geweest. Heb de hele dag geslapen en ga zo ook weer slapen. Voor jou ook het beste voor 2018.

@Kariboe Dank je, ik heb oud op nieuw gevierd, heb de ganse dag geslapen om nu even wakker te zijn. En morgen terug de ganse dag slapen denk ik. Naar de ha gaan lukt inderdaad niet goed met zo een dagen. Maar mijn crp was hoog genoeg om ab te starten, en heb het gevoel dat die toch al iets doet, al had ik nu toch weer koorts.

Een fijn nieuw jaar gewenst, en het allerbeste voor 2018!

images?q=tbn:ANd9GcSlzOJf-CvC3jmja6BBT1NQwU9g2j77FiFcu-x1c9uc1LWqcP7Yww

Nieuwjaarsgroet-tekst-nieuwjaarskaart-gelukkig-nieuwjaar.JPG

En nu ga ik slapen!

Slaap zacht!

En een fijn 2018!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Mijn wens is dat iedereen hier een fijn 2018 heeft.
    Dat al je dromen, verlangens, wensen, ... mogen uitkomen.
    Dat de gezondheid in 2018 beter mag zijn, en dat je niet te veel last hebt ervan.

Ik ben enkel wakker geweest op de jaarwissel.
    En tijdens de momenten dat we eten.
    Voor de redt heb ik gisteren en vandaag een ganse dag geslapen.

Maar kan wel zeggen dat het aan het beteren is, koorts is al gedaald :)
    Nu mijn stem nog tegoei en longen nog iets beter.
    Benen nog iets minder dik en dan is het in orde ;)

Ga nu terug slapen en hopelijk word ik morgen super fit wakker.

Slaap Zach!

Een fijn 2018!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi @HeidiV
    Gelukkig nieuwjaar en hopelijk een betere gezondheid.

Hier gaat het redelijk wel medicatie bij moeten zetten vanwege de kruitdampen.

knuffels

petra
    Iedereen de beste wensen voor 2018!!!
    De meeste hier hebben vooral gezondheid nodig.

@Heidi, ik ben blij dat het beter gaat nu. De CRP loog dus niet en gelukkig helpt de ab. Het slapen zal wel geholpen hebben en ik ben blij dat het lukte. Niets zo akelig als moe en ziek zijn en niet kunnen slapen.
    Fijn dat je oud- en nieuw een beetje kon vieren.

L is weer bij mijn mama. Ik haal haar overmorgen op.

Knuffel!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie dank je, voor jou hetzelfde, hopelijk helpt de medicatie snel.

@Kariboe dank je, slapen in de dag ging heel goed, maar ‘s nachts meestal minder, maar kon wel slapen, alleen soms wakker worden van pijn, koorts, ... En inderdaad de CRP loog niet, denk niet dat dat voorvalt dat CRP hoog is en je geen bacteriële infectie hebt, vraag me af of dat dat kan. Fijn dat L bij je mama is, zal ze wel leuk vinden, misschien iets minder leuk voor jou of valt dat mee een paar dagen zonder L.

Deze mirgen had ik geen koorts meer.
    Heb wat gewerkt voor Leuven Bears.
    Dat deed goed na zo een paar dagen ziek zijn.
    Heb het wel rustig aan gedaan en gehouden op een voormiddag.

Verder had ik kine, dat ging goed.
    Mijn longen en daarna mijn rug onderhandel genomen ;) :)
    Deed allebei goed, was nodig.
    Heb de laatste dagen last van pijn.
    Komt door spieren die gespannen staan of blokkades in rug.

Morgen vroeg op, moet voor onderzoek naar het zh.
    Moet daar al om 8u15 zijn, veel te vroeg.
    Dus dan maar vroeg opstaan en dus op tijd bed in.
    Lig er al in, even hier iets zetten en slapen :)

Daar ga ik nu dus een poging voor doen :)

Slaap Zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    @HeidiV
    Succes vandaag in het ziekenhuis hoop dat de onderzoeken je meegaan vallen.

@Kariboe leuk voor je dat L naar je moeder is . Voor jou wat stiller maar je heb de katten nog.

knuffels

petra
Dit topic is gesloten