Mijn dagje XXIII

Dit topic is gesloten
Ga naar laatste reactie157

Reacties

• puckiepuckie Gebruiker
    @HeidiV hopelijk lukt het om op te knappen voor dinsdag. Sterkte met je schouder.

Ik heb redelijk geslapen nog wel wat hoofdpijn. Volgens de brief van het ziekenhuis ben ik dus gevallen in huis en meegenomen met de ambulance. Ik ben het stuk kwijt. maar ga mij daar niet meer druk overmaken. Longen blijven toch wat vervelend doen. Maar ik heb nog tot dinsdag om op te knappen.

knuffels
    petra
  • Elisa17Elisa17 Gebruiker
    Hallo Heidi,

Hoop dat je het kunt volhouden tot dinsdag en dat het niet verslechtert. Jammer dat die schouder je ook nog eens gaat plagen.

@puckie wat naar dat je zomaar gevallen bent en dan een gedeelte van je geheugen kwijt bent. Als je niet voor dinsdag opknapt word je dan ook opgenomen?

@Kariboe fijn dat de vrije middag zo leuk verlopen is. Nu weer lekker weekend. Ja is wel fijn om weer thuis te zijn maar je kunt eerst haast niks en nu nog niet zoveel. Mijn man is eerst in begin ook thuis gebleven. Je bent eerst ook zo bang overal voor. Ja het was weer heftig met die longen van mij.

Heidi en Puckie beiden beterschap!

groetjes en knuf,

Elisa
  • KariboeKariboe Gebruiker
    @Puckie, wat erg dat je gevallen bent! Ik hoop dat je hoofdpijn snel minder wordt. En je longen zich herstellen.

@Heidi, ik zou ook liever wachten tot dinsdag dan dat je een vreemde dokter krijgt. Gezond eten en goed rusten dit weekend.
    Dat je schouder nou spelbreker moet zijn voor je nachtrust. Je neemt 's-avonds toch wel pijnstillers?
    L en ik moeten straks naar een verjaardag in Brabant. Daarna gaat L bij mijn mama logeren en ik slaap thuis bij de katten. Morgen ga ik ook naar mijn mama en gaan L en ik wat doen. Naar de dierentuin als het droog blijft misschien.
    @Elisa, gelukkig dat je man thuis kon zijn. Vooral voor de angst inderdaad. Als je ziek bent en weinig kunt is het sowieso niet fijn met kinderen of honden in huis die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie dank je, koorts was weggegaan, was zeer blij tot daarstraks. Heb terug verhoging, nog niet echt koorts, maar is geen goed teken :(. Zien wat prof dinsdag zegt, hopelijk valt het mee. Dat is het beste dat je je daar niet druk in maakt van wat er nu juist gebeurd is. Misschien komt het terug, maar kan zijn dat het niet terug komt, het belangrijkste is dat je geholpen bent en nu kunt herstellen ervan. Hopelijk zijn je longen ondertussen wat opgeknapt, ik duim dat alles beter is voor dinsdag. Samen gaan voor beter te zijn voor dinsdag, we hebben nog 1 dag te gaan voor het dinsdag wordt ;).

@Elisa Het was de goede richting in aan het gaan, koorts was weg van gisteren, goed gerust, maar daarstraks even terug wat minder. Heb terug verhoging, nog geen koorts, hoop dat er niet weer iets aan het broeien is. En ja schouder is pijnlijk maar valt gelukkig nog wel mee, alleen daar niet veel mee doen is moeilijk. Maar probeer het toch zo veel mogelijk te laten rusten. Hoe gaat het met jou?

@Kariboe Dat was ook mijn gedacht, liever eigen prof en geen andere dokter die mij niet goed kent. Nu zien wat hij dinsdag te zeggen heeft. Ik heb ‘s avonds pijnstilkers vast staan op mijn medicatielijst, maar die zijn niet echt voldoende. Komt ook dat een schouder laten rusten niet makkelijk is en ja die net wat teveel belast wordt. Fijn dat jullie naar een verjaardagsfeest moesten gaan, is altijd gezellig. En fijn dat L dan bij je moeder blijft logeren, zal ze wel leuk vinden, hopelijk is de dierentuin gelukt, en was het droog genoeg, de dierentuin is altijd leuk.

Dit weekend niet geschreven, heb goed gerust.
    Met de zuurstof heb ik terug wat meer energie.
    Sinds gisteren was de koorts weg, was blij dat de ab aansloeg.
    Maar daarstraks voelde ik me terug minder goed.
    Had het gevoel terug naar koorts aan het gaan te zijn.
    Koorts heb ik nog niet, maar wel verhoging.
    Hoop dat dat geen slecht teken is.

Dinsdag naar de prof, zien wat die te zeggen heeft.
    En hoe mijn longfunctie is, hopelijk valt dat wat mee.
    En dan hopen dat er iets aan gedaan kan worden.
    En liefst zonder opname, daar blijf ik liever nog even weg.

Dinsdag gaat het een drukke voormiddag worden.
    Een zh voormiddag, want heb verschillende afspraken.
    Eerst een echo van mijn nieren, dan consultatie urologie.
    Dan een longfunctie en consultatie bij mijn prof.

De uren liggen ook heel kort bij elkaar.
    9u30 echo, 10u urologie, 11u longfunctie en 12u prof.
    Hopen dat ze nergens uitlopen, want anders wordt het stressen ;).
    Maar nu eerst zien dat ik niet terug ziek wordt, en longen braaf hou tegen dinsdag.
    En liefst daarna ook nog, dat ze dus eens beter leren luisteren.

Nu eens proberen te slapen, en hopelijk lukt het goed.
    Vorige nacht heb ik minder goed geslapen.
    De nacht daarvoor heb ik heel goed geslapen.
    Ik ga dus terug voor een heel goede nacht ;) :).

Slaap zacht!

En een fijne week!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    hoi @HeidiV ik hoop dat je redelijk tot goed geslapen heb.
    en dat je longen zich zijn gaan beteren.

afgelopen vrijdag weer gevallen. ( ziekte van meniere) nu knie en elleboog gekneusd. Maar ik mocht naar huis. Zaterdag leuke middag gehad . eten gehad, helaas kruisbesmetting die ik niet heb gezien. dus bij naar huis gaan met het busje mij bij de hap laten afzetten. Daar gelijk medicatie gekregen en na uur naar huis en langer doorgaan met prednison ( tot en met woensdag ipv zondag)

Woensdag afspraak met een waarnemer huisarts. ( eigen huisarts is met zwangerschap verlof)
    @Elisa17 mij nemen ze liever niet op, kans dat ik nog zieker wordt is te groot. Hoofdpijn is gezakt.

@Kariboe longen gedragen zich nog niet. Blijf piepende inademing houden. Ik hoop dat huisarts met de longarts gaat overleggen over verder beleid.

voor jullie alle knuffels
    petra
    @Heidi, gelukkig dat je morgen naar de prof moet. Ik hoop echt dat je goede medicatie krijgt en thuis kunt blijven. Die koorts lijkt me echt niet fijn.
    Ze kunnen in de computer zien dat je 4 afspraken hebt. Ze zullen toch niet boos worden als het uitloopt en dingen vertraging oplopen?
    L wilde niet naar de dierentuin. We hebben haar surprise voor school gemaakt, is nu bijna af. Fijn idee.

@Puckie, ik hoop ook dat ze gaat overleggen met de longarts. Als je blijft piepen is de medicatie misschien niet optimaal. Succes woensdag!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie hopelijk gaat het de goede kant op bij jou, moet je morgen op controle? Ik snap heel goed waarom ze je liever niet opnemen, hier is dat ook, maar alleen als het veilig genoeg is om thuis te blijven. Mijn nacht is redelijk geweest, maar blijf verhoging hebben. Zien wat prof morgen zegt. Hopelijk valt het mee en mag ik gewoon terug naar huis met aangepaste meds. Veel beterschap, ik duim voor je, knuf.

@Kariboe ja ze zien dat in de computer, maar is niet fijn als alles uitloopt, ook niet voor de personen die achter mij zijn. Al weet ik niet of die er veel last van zullen ondervinden. Ik hoop gewoon dat het vooruit gaat gaan, en ik niet te lang moet wachten. Hier nog steeds verhoging, nog geen echte koorts, maar wil toch zeggen dat er iets niet juist is. Hoop dat prof raad weet. Een surprise voor school, ik ben benieuwd wat dat gaat zijn. Foto delen mag altijd ;) :).

Vandaag rustig aan gedaan, heb nog steeds verhoging.
    Het is nog geen koorts, dus dat valt gelukkig mee.
    Maar verhoging wil toch ook zeggen dat er toch iets niet oké is.
    Ik hoop dat prof raad weet en dat het geen opname wordt.
    Dat kan ik echt wel missen nu.

Morgen een hele voormiddag zh, van de ene consultatie naar de andere.
    Gaat een zware dag worden en tegen het einde van de dag weer uitgeteld zijn.
    Hopelijk gaat het allemaal wat vooruit, en hoef k niet te lang te wachten.

Nu eens proberen te slapen, vorige nacht was niet echt een groot succes.
    Hopen op een betere nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoie @HeidiV en @Kariboe

1,5 uur bezig geweest in het ziekenhuis met drie verschillende personen gesproken. Eerst de arts, toen van de firma mediq en toen de long vpk( apneu) Ik mag nu voor 3 maanden de cpap uitproberen. En proberen zolang mogelijk op te houden en als ik nachts wakker wordt mag hij nu nog af. Maar mijn doel is gewoon er mee gaan slapen.

Morgen naar de huisarts voor de longen.

Ik hoop voor jou heidi dat het ziekenhuis bezoek je mee is gevallen en dat je naar huis heb mogen gaan.

knuffels

petra
    Hallo Heidi,

Hoop dat je toch iets opgeknapt bent en dat je weer naar huis mag en dat je ziekenhuisafspraken goed zijn verlopen.

Ook ik moest voor controle weer naar het ziekenhuis. Longen klonken voor mijn doen schoon. Heb ingeleverd sinds vorig jaar sowieso al van die griep en nu voor een maand terug dus ook weer iets meer. Had toen geen ontstekingswaarden en geen virus of bacterie en geen koorts maar toch was ik super benauwd. Dus een longaanval puur van de copd zelf. Het is nu zo dan dat mijn gegevens naar het umcg longtransplantatie team verstuurd worden. Krijg vanzelf te horen of ik geschikt ben en zal dan wel worden opgeroepen voor een intake. Tja weet ook niet hoor.. weet wel dat ik hard achteruit gehobbeld ben en dat zelfs een toiletbezoek met zuurstof soms veel moeite kost en zoveel kleine dingen meer. Zo'n 20 meter naar de auto lopen met zuurstof is ook al een ramp en vooral met vochtig weer. Kom dus ook al hele tijden niet alleen meer weg en kan ook zo niet alleen naar fysio. We wachten af. Over vier maand terug naar longarts en als ik ziek word zie ik hem natuurlijk eerder.

@Puckie Snap wel dat de kans op een besmetting in het ziekenhuis groot is maar als ik het goed begrijp kom je al bijna " dagelijks "in het ziekenhuis of Huisartsenpost. Is niet leuk. Hoop dat je longen iets opgeknapt zijn. Dat ook je knie en elleboog niet veel schade hebben overgehouden.

@Kariboe ik ben ook wel heel heel erg nieuwsgierig naar die surprise !

groetjes en knuf,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Puckie hopelijk wen je snel aan de cpap, ik duim en hoop ook dat het je helpt. Ik ben naar huis mogen gaan, maar wordt opgebeld voor binnen te gaan, het wordt opname.

@Elisa ik ben naar huis gemogen en wacht nu op een telefoontje voor opname. Mocht ook via spoed gaan maar dat zag ik niet zitten. Ik hoop dat je geschikt bent voor transplantatie en dat je niet al te lang moet wachten daarop, ik duim voor je. Hopelijk word je niet ziek.

Gisteren was het niet zo goed in het zh.
    Longfunctie was niet goed en mijn longen zijn erg zwak.
    Mijn prof was al snel daar met het gevreesde woord.
    Inderdaad opname er is spijtig genoeg geen andere oplossing.

Ik kreeg alleen de keus via spoed of thuis wachten.
    Ik heb voor thuis wachten gekozen, zo kan ik nog enkele leuke dingen lee maken.
    Zoals vandaag de verjaardag van k.
    Dat was heel leuk, maar wel vermoeiend.

Ga terug eens een poging doen om te slapen.
    Ben erg moe, maar slapen gaat door longen ook niet echt goed.
    Hopelijk zo wel in slaap en even doorslapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Ja Heidi
    Wat akelig dat je weer opgenomen moet worden! Beterschap.
    K vind t altijd toch verbazingwekkend dat als opname nodig is, je toch eerst nog weer naar huis mag om te wachten op een plekje. Dat overkomt mij nooit, als k moet blijven moet t acuut nu... maar bij iedereen is t anders natuurlijk! Wel lekker voor je om even voor te kunnen bereiden en evt wat leuks te doen nog. Hopelijk helpt de behandeling in t ziekenhuis beter dan die thusi!

Ik lig ook weer in t ziekenhuis, was 1 weekje thuis na 2 weken opname (en ben in de bergen). Ik ben er momenteel slecht aan toe helaas. Komt hopelijk snel weer goed!
    @Heidi, ik ben heel druk op het moment. Vandaar dat ik minder berichtjes plaats.
    Ik hoop dat je longen snel verbeteren.
    Ik maak morgen of zondag de surprise af en maak dan een foto.
    Zo mogelijk een fijn weekend!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Edelweiss Ik moest eigenlijk naar spoed, maar heb mijn prof kunnen overtuigen om toch nog even naar huis te mogen, maar er was de afspraak als ik donderdag nog niets gehoord had, via spoed moest binnen gaan. En dat heb ik vrijdag gedaan. En het was acuut, heel acuut :(, was zelf verschoten ervan. Verder uitleg in mijn berichtje. Hopelijk komt het met jou snel in orde, ik duim voor je!

@Kariboe Geen erg, werk en andere bezigheden gaan voor, zorg maar eerst voor jezelf en L. dat is belangrijk. Hopelijk had je een fijn weekend.

Vrijdag ben ik uiteindelijk via spoed binnen gegaan en was wel even verschoten.
    Het was erger dan gedacht, was zelf erg verschoten, parameters waren wat overstuur en werd aan de monitor gehangen.
    En verpleging en arts maakte duidelijk dat ik maar net op tijd binnen ben gekomen.
    Dat ik zo niet langer kon rondlopen en dat ik in het vervolg eerder moet komen.

Tja als je zo vaak wordt opgenomen wil je niet om de haverklap binnen gaan.
    En wacht je soms al eens langer, en ja dan kun je dus voor hebben wat ik voor had.
    Ondertussen wel op een gewone afdeling, gelukkig maar.
    Maar nog niet echt verbetering en daarstraks weer koorts :(.

Enkele foto's van op spoed, zelf genomen, had niemand bij mij.

img-0023_orig.jpg

Mijn eerste infuusje :)

img-0024_orig.jpg

op de afdeling, verlost van alle kabels :)

img-0025_orig.jpg

en een zeer betekenisvol cadeau gekregen van de moeder van Tessa, haar zakdoekdoosje en een T-shirt

img-0036_orig.jpg

Nu eens terug gaan rusten, ik probeer zo veel als lukt te schrijven.
    Kan zijn dat er al eens aan dag tussenuit valt.
    Maar ik schrijf zo rap ik kan terug.

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Balen Heidi, dat je met spoed opgenomen moest worden! Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat je spoedig koortsvrij bent, en je beter voelt natuurlijk.
    Heel veel sterkte!
    Oma Akke
    Hallo Heidi,

Is toch maar beter dat je opgenomen bent als het zo erg is . Beterschap en dat je nu vlug opknapt om vlug weer naar huis te kunnen om daar weer aan te sterken.

groetjes en knuf ,

Elisa
    Balen, heidi, dat je met spoed moest opgenomen en t heftiger was dan je dacht. Altijd schrikken!

Ik lig er ook alweer een week en t gaat wel iets beter maar nog steeds niet goed. Prednison nog veel te hoog.
    Maar goed, we houden moed!

Sterkte en beterschap voor jou vanuit mijn bedje, dat t prachtig uitzicht heeft op de bergen en de sneeuw. Tis hier echt winter met lage temperaturen.
    @Heidi, gelukkig dat je nu veilig in het ziekenhuis bent. Ik hoop dat je nu eens echt gaat verbeteren. Dat ze eens medicatie weten die heel goed helpt.
    Ik duim voor je!
    Knuffel
  • puckiepuckie Gebruiker
    @HeidiV

Ik stuur alle duimpjes met positieve energie je kant op zodat je gaat herstellen

knuffels
    petra
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    ik ga even niet reageren op de berichtjes, probeer dit morgen te doen.
    Bedankt dat jullie duimen en er zijn voor mij.

Heb even niet geschreven omdat het hier niet goed ging.
    Plots hoge koorts en echt ellendig ziek zijn.
    Intensief kine gehad, andere meds bijopgestart, een andere aerosol erbij.
    En sinds vandaag voel ik beterschap.
    Koorts is weg, enkel nog wat verhoging.
    Hopelijk gaat het nu de goede kant op.
    En blijft het zo gaan.

Ga nu slapen en probeer morgen te schrijven.

Slaap zacht!

Veel liefs, dikke knuf
    Heidi
    Sterkte!! Hopelijk nu over de hobbel heen...! Beterschap!
    @Heidi, wat naar die koorts. Je ligt in het ziekenhuis dus ze hebben al veel nagekeken en onderzocht.
    Het is echt frustrerend dat ze voor jou nog geen behandeling hebben die je wat beter maakt nu.
    Ik hoop dat ze snel weten wat helpt.
    Duim voor je!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Oma Akke dank je, ik ben ondertussen terug thuis, het ging even beter, maar terug ziek. Voor de koorts hebben ze nog niet gevonden van waar het komt. Hoe gaat het met je?

@Elisa ik ben ondertussen thuis :) maar nu ook al weer ziek. Hoop dat het lukt om thuis te blijven, kerst wil ik thuis zijn. Hoe gaat het met je?

@Edelweiss dank je, ik ben ondertussen naar huis gemogen, hoop dat je ook al vooruitzicht hebt om het ziekenhuis te verlaten. Ik duim voor je. Veel beterschap. Hier cortisone aan het afbouwen, maar weer goed ziek, maandag terug ha en zien wat die zegt. Voor de koorts hebben ze nog geen verklaring, is ook raar mijn koorts de ene moment heb ik 38°C en een paar uur later 37,2°C, hoe dat komt en van waar een raadsel. Fijn de sneeuw en de bergen, geniet maar van het mooie uitzicht.

@Kariboe ondertussen terug thuis, maar terug goed ziek :(, hoop dat ik kan thuis blijven. Ze vinden niet waar de koorts vandaan komt, is ook wel rare koorts. De ene moment heb ik 38°C en een paar uur later 37,2°C en dus niet te verklaren, geen bacterie of virus te bespeuren, van waar het komt een raadsel.

@Puckie dank je, hier terug thuis, maar weer goed ziek, hoop dat thuis blijven lukt. En voor de koorts nog geen verklaring, echt een raadsel. Hoe gaat het met je? Lukt het daar een beetje.

Even geleden dat ik iets schreef.
    Gaat de laatste weken niet al te best hier.
    En slaap veel in de dag en ‘s nachts :)
    Kom daardoor vaak niet tot schrijven hier, ga proberen terug iets vaker te schrijven, als het lukt.

Ben ondertussen thuis en dat is fijn :)
    Maar ook weer goed ziek, ben al bij ha geweest, maar ga maandag terug gaan.
    Hoop dat ik kan thuis blijven, en kerst thuis vieren.

Voor de koorts hebben ze niet gevonden van waar die komt.
    Is ook echt raar de koorts, de ene moment heb ik 38°C en dan een paar uur later 37,2°C zonder er iets voor in te nemen.
    En dan kan ik enkele uren later weer 38°C hebben.
    Het is een echt raadsel, hoop dat het ooit, en liever rap dan laat, gevonden wordt.
    En dat ze er iets kunnen aan doen, dat vooral.

Vandaag mijn kamer versiert, rustig op mijn tempo met veel rust tussendoor.
    Het is echt gezellig geworden, echt kerst gevoel.
    Morgen zet ik hier foto’s van mijn kamer.
    Ben er echt blij mee, en nu ervan genieten.

Nu maar eens gaan slapen, want het is al laat.
    Maar wou echt iets schrijven, dat jullie weer op de hoogte zijn van het reilen en zeilen hier :)

Slaap zacht!

Fijne zondag!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, inderdaad raar van de koorts. Er heerst vanalles. Het is misschien hopen op een wonder maar ik hoop toch dat het de komende tijd verdwijnt. Met alle virussen en bacteriën die er nu zijn.
    Gezellig, je versieringen voor kerstmis.
    Jij bent natuurlijk veel thuis. Dan is dat extra fijn.
    Wij hebben maar een paar versieringen vanwege ons jonge katje. Die is nog erg speels en wild.
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    #145 edited december 2017
    @Kariboe ja de artsen in het zh begrijpen het niet en weten niet van waar het komt, ik voel me echt ziek op het moment dat het omhoog gaat en als het terug daalt voel ik me ook terug wat beter. Hopen dat ze het ooit vinden van waar het komt. Ik geniet de ganse dag en avond ervan, het is ook al fijn om te weten dat het versiert is als ik niet thuis ben.

Zoals gisteren beloofd ben ik hier met foto's :)

Eerst foto's met het licht aan:

img-0087_orig.jpg

img-0090_orig.jpg

img-0092_orig.jpg

En dan foto's met het licht uit, zo zie je de verlichting beter:

img-0094_orig.jpg

img-0096_orig.jpg

img-0098_orig.jpg

Hier gaat het vandaag een stukje minder, hoop dat het niet helemaal de verkeerde kant gaat opgaan.
    Heb een afspraak bij de ha morgen, zien wat die zegt.
    En hopelijk zit de stagiaire er niet bij, voelde me wat geremd vorige keer.

Heb het gevoel dat de infectie die ik nu heb op mijn longen zit.
    Het voelt echt vast zitten, en dat is geen goed teken.
    Ook zweet ik weer erg veel, en bij mij heeft dat meestal te maken met koorts.
    Ik zweet dan zelf mijn koorts uit, en dan daalt mijn temperatuur.
    Wat goed is, maar ook eigenlijk niet zo goed, betekend dat ik koorts heb :(

Hopen op een wondertje morgen, of dat ze eindelijk eens gaan vinden wat er scheelt.
    Hou jullie op de hoogte, de afspraak is morgen namiddag.
    Zal 's avonds schrijven wat het verdikt is.

Nu gaan slapen, heb mijn rust erg nodig.
    En hopelijk niet wakker worden in een zwembad ;) :)
    Vorige nacht niet, maar de nacht voordien was bijna zo.
    Kleren hebben een dag liggen drogen en waren nog nat.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Vandaag bij de ha geweest en hij heeft ab opgestart.
    Er is ook wel bloed genomen en een sputumstaal voor onderzoek.
    Maar aan wat ik hem zei was hij er zeker van dat het een bacterie is.
    Nu hopen dat de ab rap aanslaat.

Morgen heb ik een longfunctie.
    Was het vergeten, afspraak prof is verzet naar januari.
    En ik dacht de longfunctie ook.
    Maar niet dus, dus ik had ook wel een probleem.

Kine gepland half uur voor longfunctie.
    Mijn in twee doen lukt nog niet, zou anders soms handig zijn :P
    Dan maar naar de dienst gebeld en uitgelegd wat het probleem was.
    Geen erg, ze kennen mij, mag gewoon later komen :)
    Dat is de ideale oplossing :)

Nu zien hoe longfunctie is na een paar dagen thuis zijn.
    En is ze niet zo goed ga ik even vragen of ik prof kan zien.
    En kunnen we bekijken wat ik moet doen.

Nu maar gaan slapen, vorige nacht was redelijk.
    Nu zit ik recht in bed, de hele tijd maar hoesten.
    Hoop dat ik het onder controle krijg en wat kan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, je boom is echt prachtig. Die ballen in lichte kleuren en die witte veren maken hem erg lieflijk. De rest is ook mooi.
    Gelukkig dat je nu ab hebt. Ze houden je ook goed in de gaten met alle onderzoeken.
    Ik hoop dat je een beetje slaapt ondanks het hoesten.
    Ik lig al in bed, ben weer verkouden aan het worden. L ook, die heeft zelfs de hele dag paracetamol moeten slikken.. Hopelijk zijn we morgen wat beter.
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe ik hoop voor jullie dat jullie morgen al wat beter zijn, ik duim :-bd. Ze houden mij inderdaad goed in de gaten. Longfunctie viel mee, NO meting niet, die was veel te hoog. Prof was er niet vandaag, een andere prof om raad gevraagd maar die zei morgen of overmorgen met eigen prof te bellen, maar die is op verlof, morgen bel ik het nummer van in de e-mail en hopelijk kunnen ze mij helpen. Veel beterschap :-bd.

Vandaag een longfunctie gehad en NO meting.
    Spiro viel goed mee, had het anders verwacht.
    NO meting is wat anders, die was te hoog :( maar eigenlijk had het niet anders kunnen zijn.
    Doordat ik ziek ben is het vrij normaal dat die hoog is.

Ik ben dan langs de co sultatie geweest om prof te spreken.
    Maar die was er niet vandaag.
    De secretaresse ging een andere prof om raad vragen.
    Ik moest even wachten en dan ging die prof komen.
    Na een dik half uur kwam hij inderdaad, met het nieuws dat ik morgen of overmorgen mijn eigen prof moest bellen.
    Daarvoor dus zo lang gewacht, kon die dat nu niet iets eerder komen zeggen.

Eens terug thuis direct een e-mail gestuurd naar mijn prof.
    En kreeg een automatisch antwoord terug, dat ik niet verwachte :P
    Mijn prof is in verlof tot 1 januari, wat raar want volgens de andere prof zou hij er morgen weer zijn.
    Die zal dus een andere agenda hebben dan ik waar het morgen al 1 januari in is :P

In het antwoord dat ik kreeg staat een telefoonnummer voor dringende vragen.
    Ga daar morgen naar bellen en hopelijk kunnen ze mij voort helpen.
    Zal waarschijnlijk wel, anders had hij dat nummer niet in zijn e-mail gezet.
    Morgen weet ik hopelijk dus meer wat ik nog mag doen.

Ben de cortisone aan het afbouwen.
    Maar misschien is het nu beter dat ik weer even naar boven ga met de dosis.
    Zou niet willen dat ik binnen een paar dagen op spoed zit.
    Heb al wel ab en dat zal wel al iets doen.
    Maar toch voor de zekerheid morgen een telefoontje doen.

En nu hopen dat ik beter slaap dan vorige nacht.
    Al ben ik nu niet goed bezig ;)
    Had bericht getypt en wou dan iets proberen, maar gevolg is dat alles dat ik getypt heb weg was.
    En ben nu alles terug aan het typen, met gevolg dat het al laat is.

Vorige nacht zo goed als bijna volledig zittend geslapen.
    Wilde er een foto van hier zetten.
    En door daar mee bezig te zijn, en het lukte ook niet goed.
    Was ik alle tekst kwijt en dus opnieuw begonnen.
    Ik zoek nog uit of ik de foto hier krijg.
    Anders is het iets voor morgen.
    En denk dat dat het eerder gaat zijn.

Voorlopige zijn longen braaf, nog geen hoestbui zoals gisteren.
    Zal het maar niet te luid roepen ;)
    Zou niet willen dat ze ineens toch moeilijk beginnen doen ;)

Wij zeggen dat zo van “zal het niet te luid roepen” om ervoor te zorgen dat het niet gebeurd wat je niet wilt.
    Wordt ook gebruikt bij kinderen of andere zaken.
    Is dat als je iets zegt zoals ze zijn braaf aan het spelen.
    Dat dan vaak gebeurd dat ze iets uit steken of zo.
    En om dat te voorkomen zeggen ze dan ik zal het niet te luid zeggen of ik spreek het niet uit, ....

Ga eens een poging doen om te slapen.
    Zit nu rechtop zoals gisteren, durf me niet platter leggen, want daardoor begonnen de hoestbuien.
    Hopelijk blijven deze weg en lukt het mij om nog eens zo goed als zittend te slapen.
    Anders leg ik me wel wat platter in de hoop longen niet reageren.
    En de foto zijn jullie nog te goed van mij :)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi @HeidiV
    Hopelijk krijg je de prof te pakken en dan ook meer duidelijkheid.
    Moet je de cortisone afbouwen? Anders misschien even zo laten.

Hier last van het vuurwerk en dat vinden mijn longen niet leuk. Kan het niet altijd vermijden als ik buiten rij met de rolstoel.

Foto's zijn leuk

knuffels
    petra
    @Heidi, het is bij L en mij gebleven bij een verkoudheid. Geen koorts en niet echt ziek. We nemen af en toe een paracetamol en dan lukt het wel.
    Ik hoop dat je door die dokter van het telefoonnummer goed geholpen gaat worden. En vooral dat je ook wat vanzelf opknapt.
    Ik ken dat gezegde ook. Ik kom uit Brabant en mijn papa is dus Belgisch. Mijn papa en ik gebruikten het inderdaad vaak bij L. Dan was ze heel stil en zat in de voorkamer. Dan zei ik ook: 'wat is ze lief, maar ik zal het niet te luid roepen'.
    Nog 2 dagen werken en dan ben ik 4 dagen vrij. Heb wel bereikbaarheidsdienst maar daar zit ik niet mee. Heerlijk!
Dit topic is gesloten