Wat zou het kunnen zijn... drukgevoel op de borst en spierpijngevoel langs de schouderbladen

07-09-2017 om 14:57 uur

Goedemiddag,

Een beetje radeloos post ik nu op dit forum... Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden.
5 Weken geleden is mijn verstandskies bij de kaakchirurg verwijderd. Hij zat nog helemaal in het bot, dus het was nogal een gedoe om hem eruit te krijgen. Ook bleek er een holte in mijn kaak te zitten met vloeistof, wat schoongemaakt moest worden. Ik was behoorlijk gespannen voor het hele gebeuren, mijn hals voelde wat stijf.
Nadien had ik de volgende klachten: gespannen halsspieren, stijf gevoel in de kaken, drukkend gevoel op de oren. In de week die volgde kreeg ik last van een droge hoest en een drukkend gevoel op de borst. Ook had ik het gevoel alsof er iets in mijn keel zat. De huisarts kon er niet veel van maken; er is bloed geprikt en er waren geen onstekingswaarden in terug te zien. Inmiddels ben ik 5 weken verder. Een andere huisarts heeft me maagzuurremmers voorgeschreven en me doorverwezen naar de KNO-arts. Deze zag een vergrote tongamandel en wat irritatie, mogelijk door maagzuur.
Ik heb alleen niet het idee dat de medicatie helpt. Daarnaast heb ik vanaf het begin af aan het idee gehad dat er iets van troep uit mijn kaak mijn keel/longen is ingelopen en dat het probleem niet zozeer ligt in een maagprobleem, maar mogelijk in de longen.
Op dit moment voel ik dus een drukkend gevoel op de borst. Als ik diep inadem, heb ik het gevoel alsof dat niet volledig lukt, omdat mijn borstkas pijnlijk verstijfd lijkt als het ware. Als ik door mijn mond diep inadem, voelt dat onprettig in mijn keel en luchtpijp en bij het uitademen trekt het in de spieren langs mijn schouderbladen. Daarnaast heb ik nog steeds last van een droge hoest. Het is niet zo dat ik enorme hoestbuien heb.
Bijzonder is ook dat ik 's nachts geen last heb. Wanneer ik opsta 's morgens begint het op gang te komen: de druk op mijn borst neemt geleidelijk aan toe en de spieren langs de schouderbladen beginnen pijnlijk gevoelig te worden.
Misschien nog handig om te noemen, is dat ik op een gegeven moment een zuurstofgehalte van 100% had, wat de huisarts als mogelijk hyperventilatie interpreteerde. Ik weet echter niet wat tot wat heeft geleid en ben bang dat men zich nu hier op gefixeerd, terwijl er iets anders aan de hand is. Ik loop hier nu al zolang mee, dat ik me allerlei enge ziektes in mijn hoofd haal...
Misschien dat ik hier een advies kan krijgen? Wat is wijsheid? Zou een longfoto verstandig zijn om te laten maken? Of zijn er andere mogelijkheden van wat er zou kunnen spelen?

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
07-09-2017 om 15:31 uur

Nog een toevoeging... als ik mijn adem inhoud en daarmee druk zet op mijn borstkas, voelt dit ook pijnlijk en langs mijn schouderbladen ook. Het naar voren en achteren bewegen van mijn schouderbladen voelt ook gevoelig.

Login of registreer om te reageren
12-09-2017 om 09:13 uur

Beste Irsi,

Dit is een heel verhaal en het is lastig te beoordelen wat er precies zou kunnen zijn. Het handigst is als je ons even belt, dan krijgen we een completer beeld van wat er mogelijk speelt en kunnen we je beter adviseren. Ons telefoonnummer is 0900-2272596.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren