luchtverontreiniging

05-09-2017 om 08:38 uur

Mijn echtgenote heeft nier en long/astma problemen, het probleem waar we nu mee zitten is dat de buurman een groot duivenhok heeft gebouwd met ruim 100 duiven die hij zoveel mogelijk de gehele dag los laat vliegen. Het hok is slechts 5 meter van onze achtergevel verwijderd. In een gesprek met de buurman om rekening met ons te houden kregen wij als antwoord dat het zijn hobby was. Ook officiele instanties kunnen niets doen al zegt de politie bij het in ogenschouw nemen van de situatie dat een dergelijke plaatsing van het duivenhok abnormaal is. Ook is het voor ons ook totaal onmogelijk gemaakt om buiten op het terras te zitten
Onze vraag is wat we nu nog kunnen ondernemen?

Login of registreer om te reageren
05-09-2017 om 09:27 uur

Zo te zien heb je alles al geprobeerd. Je zou, denk ik, hoogstens nog advies kunnen vragen bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket (gratis) op https://www.juridischloket.nl of soortgelijke initiatieven. Alhoewel het te idioot voor woorden is, helpt het wel als je je terras natsproeit voordat jullie er gaan zitten. Je bent dan in ieder geval de veren en het stof van de duivenpoep op je eigen terrein even kwijt. Tegen overvliegende poepende duiven begin je natuurlijk weinig, maar ik vermoed dat stof en veren een veel groter probleem zijn.

Login of registreer om te reageren
06-09-2017 om 08:36 uur

Beste Dorper,

Een oplossing voor dit probleem is inderdaad heel lastig. Je bent afhankelijk van de goede wil van de buurman en dat gaat niet werken. Ik sluit me aan bij het antwoord van Reuzenkaketoe. Als de instanties die je hebt benaderd niks kunnen doen rest juridische stappen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je die inschakelen. Heel veel sterkte voor jou en je vrouw.

Met vriendelijke groet
De advieslijn

Login of registreer om te reageren