Pijn tussen de schouderbladen

01-09-2017 om 11:06 uur

Beste,

Sinds kort heeft de huisarts mij de diagnose astma verteld. Ik heb 1 klacht die maar niet weg gaat en dat is een krampende continu aanwezige pijn tussen mijn schouderbladen. Van de huisarts krijg ik niet echt een duidelijk antwoord.

Ik heb geen koorts, hoest weinig. Maar voel mij wel ziek. Heb heel erg weinig energie om wat te doen. Soms ben ik zo moe dat ik niks kan.

Mijn vraag kan deze klacht van de
Astma afkomen?

Met vriendelijke groet,

Lies

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
23-09-2017 om 10:43 uur

Borstkast klachten voor en achter Sien we veel bij astma
Mn door hoesten en gebruik van spieren bij ademen
Ip zijn ze wel goed te behandelen door de astma te behandelen. Als dat niet lukt kan afhankelijk van leeftijd een longfoto een volgende stap zijn....
sterkte

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 19:58 uur

In mijn familie heerst astma en longziekten. Mijn moeder en haar familieleden hadden serieuze problemen met hun longen en de meesten zijn uiteindelijk aan longontsteking gestorven. Ik ben vrij gezond. Ik heb van 2007-2014 in Spanje gewoond en daar genas mijn astma volledig. Toen ik weer hier kwam was ik astmavrij. Ik begin nu echter toch weer longklachten te krijgen. Ik heb heel veel pijn tussen de schouderbladen en na iedere griep, krijg ik vooral na 12.00 uur s´middags koorts, benauwdheid, overgeven, hoesten en soms heb ik een soort van blackout, ik slaap dan heel diep. Om 18.00 word ik beter dan ga iets drinken en neem een broodje. S´nachts slaap ik heel onrustig en moet ik telkens opstaan om niet gevaarlijk benauwd te worden. Ik heb s´nachts geen koorts en s´ochtends voel ik me een beetje gammel maar verder wel goed. Ik hoest s´nachts veel en moet ook regelmatig slijm opgeven, maar s´ochtends houdt de hoest op. Ik heb een UV lamp en als ik die op mijn gezicht, borst en nek straal ( het lukt me niet om ook de rug mee te nemen) dan knap ik helemaal op en dan ga ik ´gezond´de deur uit. Om ca. 12.00 uur wordt ik dan weer erg ziek (zie hierboven). Vooral na een griep zijn de verschijnselen heel heftig. Ik heb vorig jaar maanden last gehad van de griep en ben heel ziek geweest. Ik ben in Spanje altijd gezond, ik krijg daar geen griep. Ik wil graag weten of mensen dit herkennen.

Login of registreer om te reageren