Longaanval

25-08-2017 om 11:15 uur

Hallo allemaal,

Helaas afgelopen maandagmiddag mijn eerste longaanval gehad en met de ambulance in het ziekenhuis beland.

Gelukkig kon ik ' middags weer naar huis.

Ben nu heel erg moe en vol continu een soort verstopping in het midden van mijn borst en verslik me regelmatig in mijn eigen slijm.

Komt dit jullie bekent voor en hoe lang duurt het voordat je weer enigszins weer wat energie hebt.

Alvast dank.

Login of registreer om te reageren
25-08-2017 om 21:41 uur

Beste Boemer,

Wat naar voor je, zal best schrikken zijn geweest zo een eerste keer.

Hoelang het herstel duurt is per persoon verschillend. Het hangt van veel factoren af, hoe was je conditie ervoor? Hoe verloopt het klachten patron nu? Wordt je benauwd bij inspanning? Medicatie gebruik ect...

Als je hier op het forum gaat lezen hoor je toch over het algemeen wel dat het een tijd duurt eer je redelijk in je herstel zit.

Bedenk dat je lichaam een behoorlijke klap heeft gekregen en dat heeft tijd nodig om weer te herstellen.

Ik wens je iig heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-08-2017 om 08:14 uur

Hallo Dine,

Bedankt voor je berichtje.

Het was inderdaad schrikken, maar gelukkig is het redelijk goed afgelopen.

Nu de conditie weer opbouwen waarvoor ik afgelopen half jaar zoveel moeite heb moeten doen om het op te bouwen en voorlopig wat extra puffen.

Heb gelukkig een super fysio

Login of registreer om te reageren
26-08-2017 om 11:53 uur

Hoi Boemer, wat een nare ervaring voor je. Wat hebben ze in het ziekenhuis gedaan om je zo snel weer naar huis te kunnen sturen? En heb je nu extra medicatie, zoals prednison of zo?
Ik ben van een simpele astma-aanval al dagen daarna hondsmoe, dus laat staan als je lichaam zoveel stress ervaart zoals jij nu hebt gehad.
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
26-08-2017 om 12:42 uur

Hoi Boemer,wat zul je zijn geschrokken, met de ambulance mee en al.
Gelukkig wel weer thuis maar heb je nu een prednisonkuur? Zo ja, dan zal het nog even duren voordat je je weer beter voelt, die moet je eerst afmaken.
Ik zou tot die tijd het rustig aan doen, het heeft best tijd nodig om te herstellen van een longaanval, je kunt best wat bewegen maar met niets over je grenzen gaan.
Die moeheid kan ook aan de prednison liggen maar ook aan de aanval zelf.
Neem de tijd en langzaam weer energie opbouwen zodra je je beter voelt.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
26-08-2017 om 13:42 uur

Beterschap Boemer en hou je aan je rusttijd, ook hier zal een mens in verschillen.

Login of registreer om te reageren
27-08-2017 om 09:05 uur

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie warme berichtjes, dat doet een mens goed.

Ik heb geen prednison gekregen, maar mag nu meermalen de sambutamol gebruiken en mijn foster.

Het vermoeden is dat er te weinig zuurstof naar mijn hart ging en ik het daardoor benauwd van heb gekregen en die heeft vervolgens weer een hyperventilatie aanval veroorzaakt.

Nu maar afwachten hoe het verloopt en ik doe inderdaad heel rustig aan, ik kan ook niet anders.

Eens moest de eerste keer zijn en weet nu wat een longaanval inhoud.

Best beangstigend kan ik zeggen.

Nogmaals dank aan allen.

Groeten
Boemer

Login of registreer om te reageren
27-08-2017 om 09:17 uur

Ok dus geen prednison, maar na een aanval is die moeheid ook logisch.
Rustig aan herstellen en ook even alles verwerken, want zoiets hakt er toch even in.
Sterkte nogmaals en een fijne zondag, Jolien

Login of registreer om te reageren