Roosje

15-08-2017 om 19:57 uur

Hallo allemaal, ik ben nieuw, en wil graag kennismaken met iemand met chronische bronchitis.

Login of registreer om te reageren
Moderator
16-08-2017 om 21:23 uur

Hi Nitram

Welkom op het forum!

Login of registreer om te reageren
18-08-2017 om 22:05 uur

Ha Roosje, welkom op dit forum. Heb je zelf chronische bronchitis?

Login of registreer om te reageren
19-08-2017 om 07:39 uur

Ja, ik weet sinds een week, dat ik chronische bronchitis heb.
Ik ben in mei ziek geworden, en 2x in het ziekenhuis gelegen vanwege benauwdheid.
En vorrige week de longtest, en daar kwam uit deze diagnose. Ik heb al die tijd niet gewerkt, en heb het er moeilijk mee. Kan ik weer mee doen in het werkproces?
En heb jij het allang? En werk je? Groetjes Roosje.

Login of registreer om te reageren
19-08-2017 om 21:02 uur

Dat is best heftig Roosje, als je zelfs al twee keer in het ziekenhuis hebt gelegen vanwege benauwdheid. Die ervaring heb ik gelukkig niet. Ik ben eind april begonnen met droog hoesten (dat jaarlijks steeds vaker terugkomt) en kreeg eind juni bronchitis en antibiotica. Heb me toen wel twee weken ziek moeten melden omdat ik toen echt ziek was, maar daarna weer gaan werken. M'n cliƫnten weten wel dat ik over het algemeen veel hoest. Ong. 8 of 9 jaar terug is hyperreactieve luchtwegen geconstateerd. Vlg. maand opnieuw onderzoeken. Ik vind het allemaal heel ingewikkeld. Ik laat het weten wat eruit komt.
Over het algemeen kun je met de juiste medicijnen wel weer meedoen in het werkproces hoor. Wat doe je voor werk?
Groetjes Elisan

Login of registreer om te reageren
19-08-2017 om 21:11 uur

Ik werk in de wijkverpleging.
Ik merk nu ook, dat ik in de ochtend erg veel slijm ophoest, en benauwd ben. En nu ik ook oplet, merk ik dat als ik van binnen naar buiten ga, het ook voel aan mijn luchtwegen.
Ik word er gewoon onzeker van, mijn lichaam laat mij in de steek.
Ik hoop het echt, dat ik weer kan werken.....
Fijn dat jij toch ook weer werkt.
En wat voor werk doe jij?
Groetjes Roosje.

Login of registreer om te reageren