Één avond per jaar roken

08-08-2017 om 13:16 uur

Beste longarts,

Ik hoop dat ik deze vraag hier zo mag stellen. Één avond per jaar ga ik uit mijn dak en drink ik een sloot bier en rook ik 10 sigaretten. Voor de rest van het jaar heb ik een gezond leef patroon zonder roken, alcohol etc.

Ik weet uiteraard dat het altijd beter is om het helemaal niet te doen. Maar zal ik hier op de lange termijn hinder van kunnen ondervinden?

Alvast bedankt voor de reactie en ik hoor het graag.

Groeten Sandersan

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 13:42 uur

Is dat met oud en nieuw ofzo? Ik zou zeggen lekker 1x per jaar genieten maar ja wie ben ik ;) Volgens mij kun je er 100 mee worden.

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 13:52 uur

Aangezien je dat allemaal niet gewend bent zul je dan wel liederlijk zijn en de volgende dag een behoorlijke kater. Maar goed: Het is dan wel een onvergetelijke avond.
Als je er plezier aan beleefd dan zou ik het niet laten en plezier schijnt ook nog eens goed te zijn voor je gezondheid.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Soms (vaak) is het beste de vijand van het goede.

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 14:07 uur

Ja...die volgende dag is gelijk ook de meest zwarte dag van het jaar inderdaad. Pffff.

...en ik moet eerlijk zeggen dat ik mij behoorlijk schaam tegen over iedereen hier die misschien iets vervelends heeft met zijn longen om hier te gaan lopen verkondigen dat je een avondje sigaretten aan het roken bent.

Maar ik wilde graag even weten hoe een long arts er over denkt....want op het internet lees je zo veel verschillende dingen. Vandaar. :)

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 14:24 uur

Schaam je nergens voor @Sandersan.
Er schijnen hier wel ergere dingen worden gezegd.
Have fun!

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 14:29 uur

Sandersan dan vraag je naar de bekende weg ; Een longarts zal zeggen dat je dat beter niet kunt doen en dat het niet te voorspellen is of uitgerekend jij daar op termijn schade van oploopt.
Ik zou me er niet druk om maken en lekker 1x per jaar schaamteloos genieten zoals een ander schaamteloos geniet tijdens een lekker avondje uit eten ( Of vaker ) waar iemand met zwaar obesitas wellicht weer niet tegen kan. Overal wat.... Je leeft maar 1x hoor!!

Login of registreer om te reageren
08-08-2017 om 14:30 uur

Ik denk overigens dat je beter 1x per jaar lekker los kunt gaan, dan de gezondheidsfreeks die 3x per week langs een snelwegroute lopen te joggen... alsof dat zo lekker gezond is.

Login of registreer om te reageren
14-08-2017 om 08:50 uur

Beste Sandersan,

Wat leuk dat je zoveel leuke reacties hebt gekregen van mede forumgebruikers. Zoals Stefanie al zegt zal een longarts zeggen dan helemaal geen sigaret roken beter is. Een avond genieten is ook wat waard. Tja, het lijkt ons dat je hier je eigen afweging in maakt. Een longarts kan aan alle reacties niet veel toevoegen.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren