Mount Upstairs...blog

08-08-2017 om 10:04 uur

MOUNT UPSTAIRS, STOELTJESLIFT EN WEER DOOR.
Na een survivaltocht van bijna 7 maanden heb ik sinds afgelopen vrijdag eindelijk weer eens het gevoel dat ik meer lucht heb.Om te voorkomen dat ik nu als een gek alles weer ga aanpakken heeft mijn lichaam een natuurlijke remmer weer in het leven geroepen...de pijnlijke gewrichten. Geloof me die heb ik liever dan zo weinig lucht, deze zijn nog wel te dragen met de inname van wat molletjes.
Ik zag al zo tegen deze week aan, want manlief had de vakantie er weer opzitten en ik had me al een paar keer afgevraagd "hoe" ik in de vrede de dagen door zou moeten komen. Kon amper een paar passen lopen en de benauwdheid was regelmatig zo erg, dat ik alle zeilen bij moest zetten om weer rustig te kunnen ademhalen en dat is erg beangstigend.
Dus ik ben blij met deze ontwikkeling. Kan met mijn gremlin tochtjes maken op de scoot en af en toe afstappen om wat mooie foto's te maken.

Gebruik in huis af en toe een stok als mijn beengewrichten me plagen en achter het huis staat de rollator klaar om vogelvoer naar de kooitjes te transporteren, afval naar de containers en natuurlijk voor de wandeling naar onze vijver om de vissen te voeren.
Gisteren ben ik zelfs weer een keer boodschappen op mijn loopfiets wezen doen...kortom..het gaat weer de goede kant op. Volgende week komt de bestelde traplift en kan ik met de stoeltjeslift naar Mount Upstairs. Die beklimming deed ik de afgelopen maanden 1 keer per week en dan was het een barre tocht. Regelmatig moest ik halverwege de klim weer rechtsomkeer omdat mijn sluitspieren het niet eens waren met deze inspanning. Uiteindelijk is het me iedere keer wel gelukt, maar tsjongejonge, wat is dat afzien. Twee keer zeven treden en dan sta je op de top om te gaan genieten van de waterbron daar. Zuurstoffles mee, kruk staat klaar, badjas hangt en dan even rustig bijkomen onder het stromende water.
Opgeladen begin je aan de nieuwe uitdaging...je weer in de kleren hijsen. Gelukkig is er alle tijd uitgetrokken voor deze bergtocht naar de warmwaterbron en heb ik alle tijd. Bergafwaarts gaat gelukkig eenvoudiger. Ik begon na het ontbijt en als ik beneden weer bijgekomen ben is het al bijna weer lunchtijd. Ik ben blij met de beslissing die we hebben genomen omtrent de traplift. De komende jaren geen geheel verzorgde vakantiereizen, maar ik kan wel iedere dag naar MountUpstairs en de heetwaterbron en het leenbed kan uit de woonkamer.Bijna zes maanden is het geleden dat ik in ons eigen bed heb geslapen, wat zal dat eerst weer vreemd zijn :).
Ik kan terugzien op een mooie vakantie, waarin leuke tochten zijn gemaakt met de scoot door prachtige natuurgebieden en ook de excursies met Eko-tours waren geweldig en echt een aanrader voor mensen die net als ik houden van de natuur, maar niet overal meer kunnen komen. Bij deze tochten kom je in de elektrische auto's op de mooiste gebieden van Drenthe van Staatsbosbeheer en je hoeft geen stap te zetten als je niet kunt...de natuur en dieren daar, komen naar jou toe.

Login of registreer om te reageren