Streperige restafwijking longfoto

03-08-2017 om 08:42 uur

Nadat ik van het voorjaar bleef hoesten na een doorgemaakte infectie in januari, kreeg ik in maart mijn 1e longfoto. Daarop was een streperige restafwijking te zien. Ik heb inmiddels 3 longfoto;s gehad na die ene in maart..

1e longfoto : streperige restafwijking rechter midden kwab
2e longfoto: streperige restafwijking kleiner
3e longfoto: streperige restafwijking zelfde als in 2e foto
4e longfoto : eind juli genomen.. streperige restafwijking zelfde als in 2e en 3e foto

Zelf heb ik het gevoel dat ik dit wil blijven monitoren, echter ik heb het idee dat huisarts het niet meer nodig vindt

Ik blijf wel veel slijm en schraapgevoel in keel houden, maar misschien heeft dit helemaal niets met de bevinding op de longfoto te maken..
Bezoek longarts hoefde echt niet volgens huisarts, alleen als ik zelf ongerust bleef.

Is het met dit beeld verder in orde om het er bij te laten? Wat is een normale procedure in deze?

Alvast dank !

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-08-2017 om 09:16 uur

Het lijkt erop dat u een longontsteking heeft doorgemaakt in de rechtermiddenkwab. Daarbij zijn er nog wat littekens zichtbaar. Op zich kan dit helemaal geen kwaad. Het allerbelangrijkste is of u de klachten blijven bestaan of dat ze geleidelijk afnemen. Ook is van belang of er verontrustende klachten zijn zoals bloed ophoesten, slechte eetlust of gewichtsverlies (met name als u ook rookt). Als dat allemaal geruststellend is, kan er inderdaad afgewacht worden.

Login of registreer om te reageren