Verschil tussen ventolin discus, of gasvorm.

25-07-2017 om 18:32 uur

Beste ,
Mijn vraag is of er verschil is tussen ventolin in discus(poedervorm) of in gasvorm(met voorkamer).

Tijdens mijn histamine test had ik bij 2mg histamine nog maar een longcapaciteit van 50%.
Door toediening van 3 x ventolin(gasvorm met voorzetkamer) was mijn benauwdheid na 5a10 minuten zo goed als weg.

Echter heb ik nu in combinatie met Relvar 184/22.
De ventolin discus(poedervorm) en lijkt de ventolin haast geen effect te hebben, is is de werkingsduur vaak minder als 30 minuten.
De manier van inhaleren is echter goed, minimaal poeder in mond of tong. Dus hier zit de fout niet.

Mischien iemand een idee?

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 19:08 uur

Wat neem je eerst? Misschien werkt de Relvar wel zo goed, dat je daardoor de ventolin niet meer opmerkt?

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 21:09 uur

Smorgensvroeg circa 7:30 als eerste Relvar, mag ook maar 1 puf per dag.

Echter voel ik me soms tussendoor toch weleens flink benauwd, maar heeft de discus ventolin haast geen effect, of voor zeer korte duur.
Vroeg me daarom dus af of de ventolin in aerosol vorm misschien geschikter zou zijn of verschil kan maken.

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
14-08-2017 om 07:50 uur

Beste hopeloosje,

De longartsen zijn op dit moment op vakantie. Wellicht werkt een dosis aerosol beter bij jou, dan een poeder inhalator. Is zeker de moeite waard om te proberen. Overleg dit eens met je behandelend arts. De arts kan je dan een nieuw recept voorschrijven. Sterkte en succes.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
26-08-2017 om 13:11 uur

Bij mij werkt de aerosol beter.
Ik heb bij de discus het idee dat de poeder in mijn mond terecht kom ipvmijn longen.

Login of registreer om te reageren