Eenzaam

25-07-2017 om 18:22 uur

Ik voel me eenzaam. Ik heb ernstige copd en een longfunctie van 28% die per maand achteruit gaat. mijn wilsverklaring en begrafenis zijn geregeld, nu is het leven bij de dag maar ik sta stil en de rest leeft verder en maakt toekomstplannen.... Ik niet....ik wacht....

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 20:03 uur

Sterkte Beertje,wat erg voor je dat je je zo eenzaam voelt.
Ik zelf heb ook ernstig copd, ook 28% ongeveer, maar ben nu al een tijdje stabiel.
Het hoeft niet elke maand achteruit te gaan,na achteruitgang kun je ook een tijd stabiel blijven.
Kun je nog wel de deur uit? Desnoods met scootmobiel of rolstoel?
Moeilijk is het zeker,ik snap wel wat je bedoelt:iedereen gaat verder en jij niet, maar misschien kun je proberen niet te groot te denken.
Een goede of betere dag met een zonnetje of een mooi boek of net iets meer kunnen doen op een dag dat kunnen ook je nieuwe doelen worden.
Nu weet ik natuurlijk ook niet wat je nog wel of niet kunt, cijfertjes alleen zeggen niks.
De 1 kan met 40% minder dan iemand met 30 %, en andersom.
Ik hoop dat je er met iemand over kunt praten of met de longverpleegkundige, familie of een psycholoog
Sterkte, houd moed! liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 21:36 uur

Ik weet niet wat ik zeggen moet. Het is een vreselijke ziekte en dat het niet kan beteren helpt ook niet. Alleen in deze groep weten mensen wat je mee moet maken en je kunt hier ook je verhaal kwijt. Misschien moet je doen wat goudvisje voorstelt : een afspraak maken met de longverpleegkundige of de praktijkondersteuner bij je huisarts. Dan kun je in ieder geval je verhaal kwijt.

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 21:44 uur

Dag Beertje. Wat naar dat je je zo kloten voelt. Volkomen begrijpelijk uiteraard. Ik hoop dat je je wat beter gaat voelen en ik wens je een hoop sterkte toe! Kop op!

Login of registreer om te reageren
27-07-2017 om 17:41 uur

Bedankt voor alle lieve reacties, soms vliegt het me even naar de keel en hoe close je ook bent met familie en vrienden sommige onderwerpen zijn moeilijk om over te beginnen.

Login of registreer om te reageren
27-07-2017 om 18:06 uur

Hier kun je lekker van je af schreeuwen er is altijd iemand die je even bijstaat.. sterkte!

Login of registreer om te reageren
27-07-2017 om 20:49 uur

Heel logisch Beertje, soms is het gewoon even teveel en te zwaar!
En vrienden en familie kunnen ook niet alles begrijpen en gaan vaak ook door met hun leven, dus praat het hier maar mooi van je af.
Sterkte en liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren
28-07-2017 om 15:30 uur

Hallo Beertje, je bent echt de enige niet hoor ik heb nog 18%
En ben ook vaak eenzaam
Alleen je lotgenootjes op dit forum begrijpen wat je voelt.
Maar als je niets doet gebeurt er niets dus bellen
Zelf word ik iedere ochtend wakker met een knoop in mijn maag, ik moet weer!
Maar dan herpak ik mezelf weer soms ook niet hoor
Ik merkte dat ik depressief werd dus huisarts en weer revalideren. Soms zo moe 1 stap vooruit 2 achteruit.
Dus beertje je hoort het,voel je je shit sorry schrijf gerust naar ons, ik ben er blij mee
Groetjes kop omhoog en doorgaan
Groetjes Helene

Login of registreer om te reageren
28-07-2017 om 16:06 uur

Beertje deel het met ons wij zitten, net als jij, ook weleens/vaak in een dip.
Sterkte en achter de wolken schijnt de zon.

Login of registreer om te reageren