wachten op uitslag....

23-07-2017 om 19:01 uur

Na de bestraling net de cyber knife kreeg ik aardig wat klachten die nu gelukkig weer afnemen. De druk op mijn long blijft wel bij inspanning en ik ben wel sneller moe. Maar inmiddels wel weer aan het lopen en fietsen. (62 jaar..) Dit na overleg met de arts. Ik voel me er zeker weer fijn bij om mijn conditie weer op peil te houden. Alleen dat wachten op de uitslag. .vreselijk! Ik zit gewoon in een zwart gat. Gek word ik vd onzekerheid. Ook het feit dat ik geen idee heb hoe ze straks kunnen zien of de bestraling effect heeft. Er zit toch nu een litteken en hoe kunnen ze dan zien of dit geen kanker meer is? Eind september is het 3 mnd na de bestraling een zal de scan gebeuren, maar zou dat dan een petscan worden? 1 augustus nog een tel afspraak met de radiotherapeut, zij zal het wellicht ook weten. Maar misschien zijn er lotgenoten met ervaring? Het is een lang verhaal, maar fijn dat ik het even kwijt kon. ....

Login of registreer om te reageren
24-07-2017 om 16:38 uur

Hallo Elliende,

Wachten op de uitslag is inderdaad vreselijk. Je wilt het gewoon NU weten.
Fijn dat je je conditie al weer aan het opbouwen bent.
Heel veel sterkte met het wachten.

Lieve groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
24-07-2017 om 21:59 uur

Hoi Elliende, de 3 maanden wachten op de ct scan duren inderdaad lang! Vorig jaar kreeg ik een gewone ct scan (ik dacht wel met contrast) precies na 3 maanden na de bestralingen en moest ik nog 2 weken wachten op de uitslag! Deze was gelukkig goed, niets meer te zien van de tumor. Nu na bijna een jaar krijg ik pas een controle scan, gelukkig hoef ik nu maar 5 dagen te wachten op de uitslag. Ik ga er maar van uit de het goed is. De oncoloog vertelde dat deze vorm van bestraling net zo goed is als het weghalen van de long en met veel minder schade. We kunnen niets anders doen dan wachten en bedenken dat het is zoals het is! Gelukkig gaat de tijd dag voor dag gewoon door en komt er een einde aan het wachten. Maar ik heb nu ook de bibbers hoor!

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 00:30 uur

dank voor je reactie. Ja dat vertelde de arts ons ook. Maar ik ben nu best sceptisch, het is de 2e keer nl. Maat ik blijf ook aan de andere kant heel positief want ik wil nog wel graag even door. Voor jou ook weer een spannende tijd zeg! Het zal vast een goede uitslag zijn! Wil je de uitslag mij nog laten weten? Sterkte

Login of registreer om te reageren