Astma of toch niet?

19-07-2017 om 18:25 uur

Hallo allemaal!

Ik heb de afgelopen 2 weken allerlij longfunctie onderzoeken gehad.
Wat ik van de assisitentes heb begrepen is dat alles normaal was.
Nu heb ik vandaag de histamine test gehad.
Die heb ik met veel moeite kunnen doorstaan. Na de 2e vernevelign begonnen de klachten. Hoesten en die dichtgeknepen keel. Ik heb het van de assistente nog een aantal keer moeten volhouden terwijl ik na nog een paar vernevelingen alleen maar kon hoesten, maar ik mocht niet stoppen met de test want ik zat niet op die grens.
Die grens heb ik uiteindelijk ook niet gehaald.

Nu is mijn vraag herkennen jullie dit en worden jullie toch behandels dat jullie je beter voelen? Of word dit weer een einde station voor mij dat ze alweer niks voor me kunnen doen?

Hopelijk hebben jullie tips/ervaringen.

Liefs nathalie

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 18:29 uur

Gebruikte je al medicatie (ontstekingsremmers)?

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 18:57 uur

@Daantje
Ik gebruik al van jongsafaan flixotide.
sinds 1 jaar aan seritide die is sinds mei verdubbeld.
en ook sinds mei dagelijks 4x2 ventolin
en sinds 4 weken aan de montelukast.
montelukast heb ik enige verbetering bij ervaren maar niet om over naar huis te schrijven

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 19:04 uur

Tja, hoe vervelend ook ik denk dat je het gesprek met de arts over de uitslag moet afwachten

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 19:10 uur

@Emsepems ja dat weet ik, ik wacht het af maar ik was benieuwd of jullie je ook in dit verhaal kunnne vinden bij jullie diagnose. en of jullie ook zo de histaminetest hebben ervaren

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 19:15 uur

Herkennig:
ja hoor, ik herken het wel dat je benauwd voelt en je niet tot de drempel daalt. toch heb ik ernstig astma, het zegt dus eigenlijk niet heel veel. Alleen dat de longen op dat moment redelijk rustig zijn.

het zou nog kunnen dat je hyperventileerd, dan voel je je ook benauwd.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 19:25 uur

Ik heb ook wel eens gehoord dat je eigenlijk twee weken moet stoppen met de ontstekingsremmer voor je echt kan zien hoe gevoelig je longen zijn in een histamineprovocatietest. Anders scoor je altijd beter dan eigenlijk het geval is door de beschermende werking van de medicatie.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 19:40 uur

Ik moest 3 weken stoppen met medicatie voor de histamineprovocatietest.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 20:26 uur

Ik hoefde een jaar geleden niet te stoppen met de medicatie, nou ja.... 3 dagen ervoor stoppen

Login of registreer om te reageren
20-07-2017 om 10:51 uur

Ik moest een week van te voren stoppen maar voor het beste resultaat, wat mijn arts vertelde was het eigenlijk 6 weken. Bij mij kwamen bij iedere toevoeging steeds meer klachten...ik zelf zei na het 3e potje...nu zou ik al mijn luchtweg verwijderaar gebruiken qua hoesten....langzaam zagen we hem steeds meer dalen en ineens met het voorlaatste potje zakte ik behoorlijk door de grens en kwam er ook na medicatie inname niet meer boven. Pas na de 2e dosis.

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Wachten op een gesprek met een arts na onderzoeken is niet makkelijk het liefste krijg je meteen de uitslag en een evt behandeling. Weg met die onzekerheid. Succes iig!

Login of registreer om te reageren