vernevelmedicatie

17-07-2017 om 18:39 uur

Goedenavond,

Vandaag bericht ontvangen dat de vernevelaar voor ons dochtertje van 3.5 jr is geaccordeerd door de zorgverzekeraar.
Hoe blij kun je ergens mee zijn...nu kunnen we onder andere met een geruster hart op vakantie. En kunnen we hopelijk de hoeveelheid prednison en antibiotica verminderen het komende jaar....

Nu kwam ik bij de apotheek en blijkt dat de kinderarts salbutamol en zoutoplossing heeft voorgeschreven.
Ik was in de veronderstelling dat dit combivent zou moeten zijn. Tijdens een pseudokroep is het pulmicort dat weet ik dan weer wel.

Nu kan ik morgen pas weer bellen voor overleg.
Maar zijn er mensen die ervaring hebben met vernevelmedicatie en welke geniet jullie voorkeur?

Ik merk dat onze dochter bij een heftige aanval juist niet meer reageert op salbutamol alleen maar wel op de combinatie met atrovent beter reageert. Beiden heeft zij nu in puf vorm.
Is combivent dan niet beter?

ps haar onderhoudsmedicatie nu is Foster en Singulair.

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 18:46 uur

Heb je nog overlegd met de kinderarts?

Zelf (volwassene) gebruik ik Foster en daarnaast atrovent als noodmedicatie. Volgens mijn longarts beter omdat de atrovent anders werkt en je minder kans hebt op ernstige hartritmestoornissen. Voor mij werkt dit goed.

Login of registreer om te reageren
20-07-2017 om 16:58 uur

Hoi Daantje, ik ben er nog niet aan toegekomen ivm mijn werk. Morgen ben ik thuis en kan ik in alle rust even bellen. Vanmorgen wel verneveld met ventolin. Ze kwam spierwit met een bekend hoestje naar beneden. ;-) Ik wil ook niet dat haar hart op hol slaat inderdaad. Thanks voor je reactie.

Login of registreer om te reageren
17-08-2017 om 20:52 uur

Hier verneveld ze vroeger met duovent, misschien jullie combivent en budesonide.
Nu met atrovent en ventolin. En daarnaast de pufs Symbicort .Daar reageert ze nu beter op.
Bij pseudokroep was dat hetzelfde alleen dubbele dosis budesonide.

Login of registreer om te reageren