Nieuw

11-07-2017 om 22:12 uur

Hallo, ik ben Elisan en heb hier een hele tijd terug een keer iets gepost maar weet niet meer wat. Ik heb steeds terugkerende 'vnl droge'hoestperioden, die de laatste jaren steeds vaker op elkaar volgen. waarbij ik nu al klachten heb vanaf eind april. Ook andere luchtwegklachten, maar daar kom ik later wel op terug. Ik wil hier op dit forum meer te weten komen. Vriendelijke groeten

Login of registreer om te reageren
12-07-2017 om 16:15 uur

Welkom Elisan op het forum, de mensen op het forum zijn geen artsen. Wel hebben vele veel tips enz, maar je. Moet natuurlijk wel naar een arts met je klachten.
Groetjes en stel je vragen wie weet heeft iemand een tip voor je.

Login of registreer om te reageren
12-07-2017 om 21:44 uur

Dankje Helene, ja ik ben vanmiddag voor nacontrole bij de ha geweest, omdat ik 2 x een ab kuur heb gehad na een lichte bronchitis na dus bijna 2 maanden hoesten. Vannacht en vanmorgen ging het eindelijk weer goed en nadat ik de ontstekingsremmer inhaleerde begon ik weer onbedaarlijk te hoesten. Voorlopig in overleg met de ha de pufjes stoppen. Na een paar weken weer proberen en zien wat het dan doet. Ik heb hyperreactieve luchtwegen, dat is een paar jaar terug geconstateerd bij de longarts. Allergie alleen maar voor konijnen, vanaf dat ik een jaar of 25 was, ben nu 63. De afgelopen jaren ben ik vaak in de buurt van een konijn geweest. Heb dan altijd m'n kleren meteen uitgewassen en m'n medicijnen ingenomen uit voorzorg. Misschien is het een opstapeling geweest en krijg ik dan pas last van die pufjes. Hopelijk is dat het. De tijd zal het leren. Intussen ga ik hier heel veel lezen.

Login of registreer om te reageren
14-07-2017 om 13:23 uur

Hallo Elisan
Dank je wel voor je reactie.
Lijkt me zo vermoeiend voor je hele tijd hoesten
Hoe gaat dat in de nacht?
Hoop dat je je snel beter gaat voelen
Ik ben 55 en heb copd4 longinhoud 18% kan dus niet veel meer.
Het is op het forum vind ik een beetje rustig, maar nog genoeg te lezen, of te ontspannen.
Groetjes en heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren
14-07-2017 om 21:55 uur

Dankje Helene. Ik begrijp intussen door hier wat te lezen dat jij het wel heel moeilijk moet hebben. COPD4 longinhoud 18% Pfff. Moet ik nog even helemaal niet aan denken. Mijn vader had longemfyseem en de laatste jaren zuurstof. Hij is toch nog 81 geworden. Ik hoor hem nog zo zeggen; Jullie begrijpen het niet. Je moet dit eens voelen! Ik mag eigenlijk nog helemaal niet klagen. Loop nog met gemak 25 km (wandelen dan) vnl. met mijn zusje. Maar de laatste jaren wel 2 x per jaar dus deze hoestperioden die steeds langer duren.
Ik neem een slaaptabletje als het hoesten erg is, maar zoals gezegd, dit is dus echt niet het hele jaar door. Toen ik nog niet wist dat ik allergisch was voor konijnen en wij zelf een konijn hadden en ik die van de buren verzorgde bij vakantie, toen was het verschrikkelijk. Hoestte de hele nacht. Nu valt dat wel mee itt toen. Ik zei tegen de arts (want bij de apotheek hadden ze het ook over copd) Dit heb ik echt niet, want dan kan ik niet wat ik 'normaal' kan. Hij zei; nee, maar wel in het begin. Hoe dan ook; Ik heb tot ong. 14 jaar geleden heel veel gerookt. Ik weet niet of dat echt de oorzaak is of ook genetisch bepaald. Ik ben nu wel heel erg geinteresseerd in wat anderen ervaren, omdat je natuurlijk zelf hebt ervaren hoe het voelt om benauwd te zijn en zoveel te moeten hoesten. Wat ik super en lief van jou vind, is dat jij je nog zo in anderen kan invoelen en wilt reageren. Toppie Helene. Ik hoop dit ook te kunnen doen. Maar hoop toch bovenal dat het bij mij meevalt en overgaat en tja, dan verlies je meestal toch de animo en ga je je leven weer invullen met andere dingen he. Voor het forum lijkt het me juist goed als er ook positieve feedback komt. Voor nu; Heel veel liefs en sterkte.

Login of registreer om te reageren
14-07-2017 om 22:00 uur

Ik heb nog niet gelezen wat copd4 precies wil zeggen. Is er b.v. ook copd 5? En is er ook copd1?

Login of registreer om te reageren
15-07-2017 om 13:33 uur

Dank je wel Elisan voor je lieve woorden, doet altijd goed dank

Login of registreer om te reageren