Planten in studentenkamer

30-06-2017 om 12:18 uur

Hoi allemaal,

Binnenkort verhuis ik naar een klein studiootje. Ik zou dat graag opleuken met wat planten (ik houd van groen!) maar ik twijfel nog over hoe en wat. Voor mij nieuw is nu dat zowel mijn slaapkamer als woonkamer nu allemaal en ruimte is. Ik heb astma en daarnaast heb ook altijd veel last van hooikoorts. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie misschien tips voor mij hebben. Zijn er plantensoorten die jullie jullie kunnen aanraden of juist afraden? Ik hoor het héél graag!

Liefs en alvast een fijn weekend allemaal,

Jariefantje

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 12:27 uur

Ik heb ook hooikoorts (verschillende pollen) groene varens en bijv. vetplanten kunnen volgens mij prima. Ik heb zelf regelmatig (in de winter) een binnen-hortensia staan, omdat ik dol ben op deze bloeiers.
Ik denk dat het verstandig is geen bloeiende planten te nenem, die stuifmeel in zich hebben.
Als je bij een tuincentrum naar binnen stapt, kunnen ze je vaak goed adviseren.
Succes met de verhuizing!

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 16:25 uur

Let er bij planten ook op dat je geen schimmels krijgt in de potgrond en dat je planten met grote bladeren regelmatig afspoelt onder de douche of met een doekje afneemt voor het stof.

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 18:44 uur

@Thirza: bedankt voor de tips! Ik zal me zeker laten informeren door het tuincentrum, maar ik wilde de tips en trucs van de experts niet laten gaan.

@Daantje: ook jij bedankt voor de tips! Wat betreft de schimmel in de potgrond, zeker een goede om in de gaten te houden, dank.

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 19:18 uur

Er zijn verscheidene planten die juist voor luchtzuivering zorgen, genoeg keuze in groene planten, areca palm, hedera, krulvaren, spathyffilium dit zijn goede luchtzuiveraars en hele sterke planten sanseveria en vetplanten..keus genoeg succes!

Login of registreer om te reageren
30-06-2017 om 20:06 uur

@Bloempje74: Oh, luchtzuivering had ik nog helemaal niet over nagedacht! Dank allemaal, ik word steeds enthousiater. Als het allemaal af is stuur ik een foto van het eindresultaat haha!

Login of registreer om te reageren