vastzittende kriebel hoest? vooral bij temperatuursverschillen

27-06-2017 om 13:57 uur

Ik heb nu ruim 3 maanden voor het eerst zolang last van kriebel/vastzittende hoest. Ik heb al ruim 3 maanden gebroken nachten, sindsdien geen nacht meer doorgeslapen. Ik merk dat bij temperatuursverschillen het hoesten opkomt. Ik merk dat ik vaak snachts ook helemaal bezweet ben, het koud krijg en het hoesten begint.
De korte nachten beginnen zijn tol te eisen, erge vermoeidheid, concentratie problemen en vergeetachtigheid zijn enkele gevolgen.

Ik heb zelf ook last van huisstofmijt allergie en ook last van constitutionele eczeem waar ik zalfjes voor gebruik.
Ook heb ik in het verleden last gehad van benauwdheid waarbij de blauwe diskus toen heeft geholpen.

Ik ben bij de huisarts geweest en heb de volgende medicijnen gebruikt en niets lijkt te werken:
- Flixotide diskus 500
- Ventolin diskus 200
- Ranitidine 150 (dokter denkt maagzuur maar werkt niet)
- Omeprazol 40 (ook maagzuur, werkte ook niet)
- Codeiine
- Fluimucil
- Cetirizine (om allergie uit te sluiten)
- A.Vogel hoestprikkel spray

Ik ben ten einde raad, ik hoop dat ik snel een reactie krijg met een mogelijke oorzaak...

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 15:32 uur

Al op kinkhoest getest? Lijkt er verdacht veel op.

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 16:59 uur

Is er nog geen bloed geprikt? Heb je tijdens zo'n zweetaanval je temperatuur weleens opgenomen?
Soms is veranderen van inhalatiemedicatie zinvol. Bij mij deed flixo niet zo veel, toen ik Pulmicort kreeg, verminderden mijn klachten.
En een langwerkende luchtwegverwijder al eens geprobeerd?
Het zijn zomaar een paar dingen die ik mis in je rijtje.
Heel vervelende klacht, ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt!

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 17:29 uur

Zijn kno-klachten uitgesloten als oorzaak? Gebruik je andere medicijnen die mogelijk hoest als bijwerking hebben?

Login of registreer om te reageren