Hallo allemaal!

22-06-2017 om 20:49 uur

Hallo allemaal!

na mijn eerste topic die ik opende in wanhoop wil ik nu even de tijd nemen om me voor te stellen aan jullie allemaal en jullie ook te leren kennen.

Ik ben Nathalie ik ben 22 jaar.

Zoals jullie misschien aan me naam al kunnen raden ben ik kapster.
Ik werk fulltime in een kapsalon.
Zolang ik me kan heugen heb ik al astma.
Ik kan me geen tijd meer herinneren waar ik niet 2x per daag hoef te puffen.
het is altijd goed onder controle geweest.
2 pufjes flixotide en in verkoude periodes 3x ventolin heb ik er geen last van gehad.
tot afgelopen maart.
toen begonnen de klachten van benauwdheid.
De longverpleegkundige van de huisartsenpraktijk heeft bij toen seritide 25/125 2x2 pufjes voorgeschreven.
In mei was het nog niet beter en piepte ik ook erg.
Heb toen een prednisolon kuur gehad en een antiboiotica kuur.
ik ben toen 1.5 week thuis gebleven. door de benauwdheid werd ik zo moe dat ik bijna hele dagen kon slapen.
na 1.5 week door personeels gebrek toch maar weer gaan werken.
Toen de huisarts maar weer bezocht na 2 weken want de benauwdheid werd nog erger.
Ze heeft me doorgestuurd naar de longarts. om de tijd te overbruggen voor de longarts heeft ze me nog een prednisolon kuur gegeven omdat dat het enigste was dat me een beetje verlichting heeft gegeven.
na erg veel aandringen bij de assistentes heb ik afgelopen vrijdag een afspraak bij de longarts gehad.
Die heeft me onderzocht en omdat er nog nooit meer als een longfunctietest bij mij is gedaan word ik over 4 weken helemaal onderzocht. krijg 4 verschillende longfunctie testen en een longfoto omdat longkanker toch bij mij in de familie zit willen we dat toch uitsluiten.
na de onderzoeken krijg ik 20 juli de uitslagen.
De longarts wilde nog niets aan mijn medicatie doen tot de uitslagen binnen zijn.
hij heeft me wel een extra pilletje voorgeschreven Montelukast.
Ik heb het al voorbij zien komen dat veel van jullie er mee bekent zijn ik nog niet.
Ook heeft de longarts mij gezegd halve dagen te gaann werken.
Op het werk ben ik veel benauwder door alle geurtjes en sprays en parfums van in parfum gedooopte klanten.
dit vind ik heel moeilijk.
Ik ben eigenlijk iemand die altijd werkt en pas stopt als ik naar huis word gestuurd.
Maar deze week voor het eerst halve dagen gewerkt en tot nu toe voel ik me er prettig onder.
Zeker met het weer van de afgelopen dagen was het echt een verlichting om naast het benauwde van het weer niet ook nog de extra factoren te hebben voor benauwdheid.
Ook bestaat er een grote kans dat ik moet stoppen met mijn werk zei mijn longarts, maar we gaan eerst de onderzoeken afwachten.

Zo het is een heel bericht zo.
Bedankt voor je geduld.
En ik hoop veel steun aan jullie te hebben en jullie ook aan mij, daar is dit forum natuurlijk voor!
Veel liefs Nathalie

Login of registreer om te reageren
23-06-2017 om 03:02 uur

Welkom op het longforum. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om meer aan jezelf te denken en minder te gaan werken. Bedankt voor je zeer uitgebreide voorstelbericht, een heel verhaal wens je veel sterkte toe de komende tijd.

Login of registreer om te reageren
23-06-2017 om 08:04 uur

Hoi Nathalie,
Welkom op het Longforum! Je hebt inmiddels je weg al een beetje gevonden; wat een enorm lastig verhaal om even te verwerken.
Je hele leven al gecontroleerde astma, en nu op weg naar een eventueel afscheid van je beroep? Wat moet dat een druk geven...
Ik wens je alle sterkte, en hoop met je mee op een gunstige uitslag. Maar vooral op verlichting!

Groetjes,
VonJot

Login of registreer om te reageren
23-06-2017 om 14:11 uur

Welkom Nathalie

Ik herken wel wat in je verhaal, ik ging ook altijd door met werken, heb ook te maken met klanten die te veel parfum op hebben e.d,, lastig maar het is wel goed om nu aan jezelf te gaan denken.
Heel veel sterkte de komende tijd!
Groetjes marianne

Login of registreer om te reageren