Herken je dit?

15-06-2017 om 21:28 uur

Hallo allemaal,

Het forum staat vast vol met dergelijke vragen die ik wil stellen. Maar ik ben op zoek naar herkenning.
Ik heb een lichte vorm van astma en gebruik hiervoor pulmicort 20o. Niet dagelijks.
Het komt voor, dat ik soms intens moe ben.
Terwijl ik niet hijg of benauwd ben. Dan vergeet ik dus ook medicijnen te nemen simpelweg omdat ik niet aan mijn astma denk. Pas als ik het herinner en dan pulmicort of zelfs ventolin neem, voel ik me beter.
Andersom kan ook. Ik voel me goed, maar bijv na sport hijg ik ineens? Maakt mijn ademhaling geluid. Dan neem ik pulmicort en is het weg.
Herkent iemand dit?
Tips zijn ook welkom.

Groet,
Patty

Login of registreer om te reageren
16-06-2017 om 06:55 uur

Waarom neem je niet gewoon elke dag pulmicort? Dan vergeet je het ook niet meer zo snel en werkt het waarvoor het bedoeld is.

Login of registreer om te reageren
16-06-2017 om 09:26 uur

Als je het elke ochtend neemt, bij je ontbijt of bij tandenpoetsen bijv dan maak je er een ritme van en werkt het middel beter, zoals Daantje al zei. Misschien heb je dan uiteindelijk zelfs helemaal geen last meer en kan je de ventolin ook laten staan! Pulmicort is een medicijn dat alleen goed werkt als je het trouw elke dag neemt en niet slechts af en toe!
Succes

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 00:42 uur

Precies, op een vaste plek zetten! Voorlopig misschien even op het aanrecht of zo? Op een plek waar je het 's ochtends sowieso ziet staan! Naast het koffiezetapparaat ;)

Maar wat staat er op het doosje van de pulmicort. Ik neem aan dat de dokter het voor dagelijks heeft voorgeschreven?

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 09:50 uur

Hoi Patty, ja dat is wel herkenbaar. Ik voel soms ook niet goed dat ik benauwd ben maar voel me in plaats daarvan heel moe of mijn stem wordt heel hees. Als ik er dan uiteindelijk aan denk om ventolin in te nemen voelt dat als een hele opluchting!
Ik ben het wel met de anderen in dit topic eens dat je de pulmicort waarschijnlijk niet goed gebruikt, dus dat zou ik nog eens bespreken met je arts of apotheek.

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 23:52 uur
Reactie op Solstice

Hoi Patty, ja dat is wel herkenbaar. Ik voel soms ook niet goed dat ik benauwd ben maar voel me in plaats daarvan heel moe of mijn stem wordt heel hees. Als ik er dan uiteindelijk aan denk om ventolin in te nemen voelt dat als een hele opluchting!
Ik ben het wel met de anderen in dit topic eens dat je de pulmicort waarschijnlijk niet goed gebruikt, dus dat zou ik nog eens bespreken met je arts of apotheek.

Bedankt voor de reacties!!
Ik neem pulmicort niet zo structureel omdat de arts destijds heeft gezegd dat ik het in lichte mate heb en je je altijd af kan vragen wat beter is. Wel of niet gebruiken....
Ook sta ik verder niet onder controle, wat ik ook best gek vind.
Vanavond ben ik naar avond geweest over Buteyko therapie. Kennen jullie dat?

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 23:54 uur
Reactie op Daantje

Waarom neem je niet gewoon elke dag pulmicort? Dan vergeet je het ook niet meer zo snel en werkt het waarvoor het bedoeld is.

Er zijn overigens wel lange periodes waarin ik het wel gewoon iedere ochtend neem.
Hij staat inderdaad in de badkamer.

Login of registreer om te reageren
18-06-2017 om 09:02 uur

Misschien kan je een afspraak maken bij de huisarts of praktijkondersteuner om af te spreken wat goed is voor je. Of je de pulmicort nou wel of niet nodig hebt en of het verstandig is om jaarlijks op controle te komen.

Het heeft in elk geval geen zin om af en toe pulmicort te gebruiken want het heeft een paar weken nodig voor het optimaal werkt en je longen beschermt. Ook is het niet goed om je medicijnen in de badkamer te bewaren, daar is het te vochtig. Misschien heb je een andere plek waar je het niet vergeet?

Login of registreer om te reageren