Welke ontstekingsremmers??

10-06-2017 om 19:35 uur

Mijn huisarts wil mij salmeterol/fluticason voorschrijven (ben erg benauwd en veel slijm nu ik gestopt ben met roken), nu ben ik zelf niet zo voor ontstekingsremmers, door problemen hiermee in het verleden. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, wat gebruiken jullie en zijn er ook dingen te vinden in het alternatieve circuit??

Login of registreer om te reageren
12-06-2017 om 19:04 uur

Slijm na stoppen met roken is normaal, maar moet na een paar weken toch over zijn. Alternatieve ontstekingsremmers zijn o.a. Curcuma (geelwortel) te koop bij kruidenwinkels, alternatieve voedingswinkels en soms bij de drogist in capsulevorm. Verder rauwe of zeer kort gekookte broccoli. Samen met banaan of dergelijke in de blender maakt het minder onsmakelijk. En CBD-olie helpt tegen ontstekingen, pijn en nog veel meer kwalen. Door de licht pijnstillende werking helpt het ook om de stress door benauwdheid enigszins te verlichten. Te koop bij de beter gesorteerde drogisterij, alhoewel CBD-olie van de betere headshop vaak beduidend goedkoper en hoger geconcentreerd is dan de vaak nogal zwakke variant van de drogist. Er bestaan vast talloze andere middelen maar deze drie zijn absoluut veilig en onschadelijk. Wel zelf opletten of je niet allergisch bent voor deze middelen.

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 07:14 uur

@Reuzenkakatoe, bedankt voor je reactie en sorry dat ik zo laat reageer. Had geen mail gekregen.
Het benauwd zijn heeft waarschijnlijk niets te maken gehad met het stoppen met roken, maar goed op het moment gaat het weer redelijk goed met me. Laatste benauwdheid is nu bijna 1 week geleden. Heb waarschijnlijk toch een longaanval gehad en heb het niet herkent omdat het nu blijkbaar anders is nu ik niet meer rook. Wietdruppels heb ik al via via, dus behoorlijk geconcentreerd, kreeg daarbij het advies zonodig te vermengen met wat water. Als je curcuma wilt gaan gebruiken moet je dat dan dagelijks gebruiken?

Over broccoli schrijf je..........samen met banaan of dergelijke?? Wat bedoel je met dergelijke?
Zou fijn zijn als je wat duidelijker bent in het gebruik, hoeveel en wat je eigen ervaringen hierin zijn??

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 08:29 uur

@Demi2u
Goed te horen dat het weer beter gaat. Curcuma is gewoon een onschuldig kruid dat in de mediterrane landen als smaak-en kleurmiddel door het eten wordt gemengd. Het heeft een ongebruikelijke, enigszins bittere smaak. Je mag ervan eten hoeveel of hoe weinig je wilt. En ook zo vaak als je wilt. In Spanje gooien ze gewoon dagelijks een eetlepel curcumapoeder door het eten (heb ik me door familie aldaar laten vertellen). Dagelijks een theelepeltje poeder door het eten of 1-2 capsules per dag lijkt mij genoeg.

Waarom broccoli met banaan in de blender? Rauwe of kort gekookte broccoli zit vol vitaminen maar is niet te vreten dus voor de smaak banaan, aardbeien of dergelijke mee in de blender. Aanbevolen wordt om dagelijks zo'n klein stronkje af te breken van de grote stronk die je bij de supermarkt haalt. De rest van de stronk kan je gewoon koken voor b.v. stamppot. Alweer: hoeveel en hoe vaak moet je zelf weten. Maar omdat het als therapie wordt ingezet lijkt dagelijks gebruik mij het meest effectief. Zowel de CBD-olie, de curcuma als de broccoli gebruik ik zelf onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet". Ik maak mezelf graag wijs dat het me goed doet maar ik heb er geen enkel bewijs voor.

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 10:12 uur

Dat kan een heel stuk eenvoudiger, ik heb hoog geconcentreerde broccili tabletten werkt beter ;)

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 14:16 uur
Reactie op Stefanie

Dat kan een heel stuk eenvoudiger, ik heb hoog geconcentreerde broccili tabletten werkt beter ;)

Nooit geweten dat die bestonden. Dank voor de tip.

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 14:28 uur

Google maar even op broccoli tabletten want ze zijn in verschillende merken en prijs klasses ik gebruik het al enkele jaren

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 16:23 uur

Ik ben blij met beide reacties, bedankt en ik ga daar zeker mee aan de slag. Curcuma, heb ik in huis en gebruik ik vaak in indisch eten en als ik een groenten omelet maak, maar tabletten is natuurlijk veel makkelijker. Kijk vanavond even rond, moet toch wat bestellen weer bij Bodyenfitshop.nl, dus waarschijnlijk kan ik ze daar wel vinden.
@stefanie en reuzenkakatoe bedankt.
Wel jammer dat er maar zo weinig mensen hierop gereageerd hebben, had graag meer meningen gehoord. Ben hier al heel blij mee hoor ^:)^

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 17:00 uur

Boswellia zou een natuurlijke prednison zijn, erover gelezen, niet zelf gebruikt, wel destijds in huis gehaald, evenals chlorella, maar beide nog niet geprobeerd.
Wat ik wel gebruik is longkruid... Curcuma gebruik ik overigens ook.
Verder neem ik dagelijks al jaren 3000 mg vitamine C en ik neem extra vitamine D plus een B complex..
Ik neem een tablet echinaforce en een Multi vitamine.
Eigenlijk heb ik best veel wat ik dagelijks extra neem haha. En dus de broccoli.
Magnesium, calcium..
s'morgens een husje met een bakje yoghurt ( Lukt me niet met water ) en s'avonds nog eens.
De laatste longaanval is 25 maanden geleden. :))

Login of registreer om te reageren
19-06-2017 om 18:48 uur

Dank voor de info. Ik wil wel opmerken dat links naar individuele verkopers of specifieke winkels op dit forum niet gewenst zijn. Er is hier overduidelijk geen sprake van opzet, alleen van goede wil. Toch graag verwijzingen naar verkopers vermijden en geen namen of links plaatsen. Dit omdat Longforum.nl een onafhankelijk medium is dat niemand wenst te bevoor- of benadelen. Dank voor jullie begrip!

Login of registreer om te reageren