Astma weg door Gencydo-injecties

07-06-2017 om 21:23 uur

Mijn astma werd in de loop van 5 jaar steeds heviger, en zo kwam ik bij de longarts terecht. Helemaal onderzocht, conclusie: ernstig astma, veroorzaakt door talloze allergieën. Het was volgens de arts onmogelijk om er omheen te leven, dus ik moest ermee leren leven. Ik kreeg zowel 24-uurs-medicatie de ontstekingsremmer Singulair, als de puffer Foster als een anti-histamine Levocetirizine. In eerste instantie was ik heel blij, mijn benauwdheid werd minder erg, en ik kreeg weer meer energie.
Maar in de loop van het eerste jaar kreeg ik steeds meer bijwerkingen van alledrie de medicijnen. Van Singulair werd ik bijvoorbeeld langzaamaan paranoïde, en was supersnel geïrriteerd en opvliegend. Niet grappig. Ik was onherkenbaar. En van Levocetirizine kreeg ik darmklachten (die overigens nooit meer helemaal zijn overgegaan). Na een jaar besloot ik zo niet verder te willen, dan maar benauwd door het leven.

Mijn antroposofisch arts stelde toen Gencydo voor, injecties tussen de schouderbladen met citroen en kweepeer, een geneesmiddel van Weleda. De injecties waren pijnlijk (als een lange wespensteek), maar het kon na 3 maanden al verlichting geven. In de werkelijkheid ging het nog veel sneller, ik ging echt met sprongen vooruit. Ik had meteen ingeslagen voor 7 kuren, maar ik heb er maar 3 hoeven af te maken. Toen was ik echt van mijn astma af. En het is nooit meer teruggekomen. Ben er nu 6 jaar later nog altijd zo ontzettend blij om!!

(De injecties zijn in Nederland niet verkrijgbaar, ze moeten met een doktersrecept besteld worden bij de Schloss apotheek in Duitsland.)

Login of registreer om te reageren
26-03-2018 om 09:34 uur

Interessant! Ik krijg nu citrus injecties tegen allergieën. Heb ook astma dus ben benieuwd of dat ook minder wordt.

Login of registreer om te reageren