Zuurstofconcentrator huren - ervaringen?

12-05-2017 om 14:22 uur

Hoihoi

Wie heeft ervaring met het tijdelijk huren van een zuurstofconcentrator, bijv via w connect punt EU?
Ben benieuwd of u positief of negatief daarover bent.

Bedankt voor de reactie alvast
Groet

Login of registreer om te reageren
16-05-2017 om 07:38 uur

Ik heb een aantal keer, voor een vakantieperiode, een mobiele zuurstofconcentrator gehuurd bij mijn eigen zuurstofleverancier. Heb geen ervaring met connectpunt.

Zag dat connectpunt 99 euro per week vraagt. Ik zou eerst bij je eigen zuurstofleverancier informeren. Die van mij rekent 10 euro per dag (ben je toch nog goedkoper uit

Login of registreer om te reageren
16-05-2017 om 16:54 uur

Zag dat maar de helft van mijn bericht geplaatst was....

Hier de rest:

Als je zuurstof gebruikt, heb je recht op een mobiele voorziening. Weet niet wat je nu aan 'mobiele' zuurstof gebruikt, maar je zou kunnen vragen of die voorziening omgezet kan worden in een mobiele concentrator

Bij Medidis hebben ze een afdeling die de zuurstofvoorziening tijdens je vakantie voor je kan regelen. Volgens mij kun je daar ook een mobiele concentrator huren, maar, als ik het mij goed herinner, vragen zij ook zo'n 100 euro per week. Heb overigens wel goede ervaringen met andere dienstverlening van
Medidis.

Als je een mobiele concentrator wit gebruiken voor je reizen naar 'de bergen'. Zou je ook kunnen overwegen er een aan te schaffen. Als je er namelijk regelmatig een huurt, lopen de kosten vrij snel op. Iedere keer administratiekosten, extra week huur als de data net niet lekker vallen. Daarnaast is het grote voordeel dat je altijd a la minute over zuurstof kunt beschikken. Bij zo'n organisatie moet je het vaak ruime tijd van te voren regelen (geen spontane uitstapjes dus) en helaas weet ik uit ervaring dat het zelfs dan nog niet altijd goed gaat en op het moment van vertrekken het apparaat toch niet beschikbaar blijkt...
Soms staan ze wel op marktplaats voor een schappelijke prijs.

Oja, als je zo'n mobiele concentrator als enige zuurstofvoorziening wilt gebruiken, zou ik wel eerst testen wat er gebeurt als je slaapt. De Inogen is bv wel goedgekeurd voor gebruik tijdens het slapen, maar sommige mensen ademen tijdens hun slaap zo oppervlakkig dat ze de sensor voor zuurstofafgifte (ze werken nl met een pulse-systeem) niet triggeren en dan dus onvoldoende zuurstof krijgen.

Login of registreer om te reageren
16-05-2017 om 17:35 uur

@koe: dank je wel voor je uitgebreide bericht en info!

Login of registreer om te reageren
17-05-2017 om 07:54 uur

Mijn ervaring is dat een tijd alleen maar pulse pufjes in je neus niet fijn is. Dus nemen wij altijd illegaal de vaste concentrator mee

Login of registreer om te reageren
24-05-2017 om 21:02 uur

Regelde het voor familie altijd via de longarts in het ziekenhuis, dat was voor vakantieperiodes in het buitenland en verder zuurstof in het vliegtuig via de KLM.
Vraag je longarts ernaar, denk ik..

Login of registreer om te reageren
29-06-2017 om 15:43 uur

Hoihoi

Even een terugmelding.
Heb inmiddels zeer goede ervaringen met bovengenoemde firma. Heel accuraat en prima apparatuur. Echt tevreden.

Login of registreer om te reageren
13-07-2017 om 09:30 uur

Hallo Edelweiss, ik ben eigenaar van We Connect; bedankt voor deze fijne terugkoppeling. En ik denk dat ik weet wie je bent. ;-)

@Koe "Bij zo'n organisatie moet je het vaak ruime tijd van te voren regelen (geen spontane uitstapjes dus) en helaas weet ik uit ervaring dat het zelfs dan nog niet altijd goed gaat en op het moment van vertrekken het apparaat toch niet beschikbaar blijkt..."
Ruim op tijd regelen is natuurlijk altijd het beste. Maar bij ons kun je in nood meestal op dezelfde dag huren. Dan moet je wel even langs komen om het op te halen. 2 keer is het bij ons gebeurd dat DHL niet op tijd leverde door overmacht. In beide gevallen zijn we zelf in de auto gestapt om een vervanging te brengen zodat er geen vlucht gemist werd. Daar zijn we best trots op.

Login of registreer om te reageren