lage saturatie na 7 min fietsen wie herkend dit?

10-05-2017 om 13:42 uur

Ik heb gisteren de fietstest gedaan bij de fysio de eerst 7 min bleef mijn saturatie mooi boven de 95 of 95 maar de laatste 3 min toen werd de fietstand wel weer zwaarder gezet net of je een hoge bult opmoet toen zakte het ineens na 90 ik vond dat best wel eng de fysio zei zelf dat ze er niks verontrustend aan vond....

Login of registreer om te reageren
10-05-2017 om 15:22 uur

Een saturatie van 90 is niet iets om bang voor te zijn, zeker niet na zware inspanning! Je lichaam kan daar prima tegen en herstelt zich ook weer daarna.
Geloof maar wat je fysio zegt!

Login of registreer om te reageren
12-05-2017 om 12:02 uur

Mijn saturatie daalt ook altijd bij inspanningen. Maar zo lang het boven de 90 blijft, en het nadien weer stijgt is normaal alles in orde.

Login of registreer om te reageren
13-05-2017 om 10:04 uur

Mijn saturatie gaat ook naar beneden bij inspanning. Ligt er ook nog aan wat voor inspanning. Sta ik 8 min op
de crosstrainer dan is mijn saturatie ook 92/93 en vrij snel gaat hij weer omhoog. Fysio zegt dat dit normaal is.

Nu was ik van de week behoorlijk benauwd, ben nu 12 weken gestopt met roken en had een verkoudheid, veel slijm in mijn longen, maar geen ontsteking. Toch even langs huisarts en nu was de saturatie in rust 93 en dat vond hij wat te laag, maar ik maak me daar niet druk om. Heb wel even een stootkuurtje (7 dagen) prednison gekregen en ik weet dat het weer goed komt.
Nu ben ik meer broert van de bijwerkingen van de prednison (heb nu 3x 30 mg ingenomen) als van iets anders, maar ook dat komt weer goed.

Login of registreer om te reageren