Weer terug

01-05-2017 om 09:43 uur

In 2007 ben ik lid geworden in verband met onze oudste zoon.
Uiteindelijk is hij stabiel geworden met zijn longen en is het forum langzaam naar de achtergrond verdwenen.
Andere lichamelijke problemen kwamen meer op de voorgrond te staan. Afgelopen winter slechts 1 milde aanval gehad. Hij is nu 11 alweer.

Nu ben ik echter weer terug...in verband met ons dochtertje van nu 3.5 jaar. Vanaf dat zij 1 jaar is kampt zij met benauwdheid en ernstige pseudokroep aanvallen. Ze is vaak verneveld op de hap, heeft twee ziekenhuisopnames gehad ivm benauwdheid en is nog altijd niet stabiel. Ook veel longontstekingen. Al met al teveel prednison, dexamethason en ab gebruikt ;-( In de winter bijna maandelijks.

Op dit moment gebruikt ze Qvar 2 maal daags, bij benauwdheid salbutamol en zo nodig ook nog aanvullend atrovent. Als dat niet goed aanslaat loopt het meestal uit op prednison of een AB kuur.

Op allergieën is ze nog niet getest, omdat ze daar te jong voor is. Sinds september heeft mijn man een hulphond en het lijkt geen positief effect te hebben op haar astma. Maar de winter ervoor was net zo slecht, en toen hadden we nog geen hond.

Afgelopen januari bij de kinderarts geweest en moest nu een dagboek bijhouden. Dat is schrikken...ze is bijna geen week klachtenvrij. Om de week een aanval (met dagen aanloop er naar toe van huilerig, bleek zien, veel slapen, broek plassen, overgeven etc).

Afgelopen week naar Frankrijk geweest. Onderweg een heftige astma aanval. Puffers helpen dan niet.
Godzijdank ging mijn zusje mee en mijn neefje heeft een vernevelaar. Elke drie uur vernevelen is eigenlijk het enige dat verlicht. Uiteindelijk toch bij een huisarts beland na wat gegoogle en prednison gekregen.

Nu wil ik graag een vernevelaar voor haar hebben. Ik zie het niet zitten om van de zomer naar Frankrijk te gaan zonder...
dan weet ik zeker dat we een ziekenhuis moeten bezoeken. En wat als het onderweg gebeurd....

Onze kinderarts is van mening dat vernevelen geen meerwaarde heeft. Hij zegt geeft gerust 4 puffen ventolin achter elkaar.
Hoe kan het dan dat ze er echt beter van opknapt, veel meer dan haar puffers?

Volgende week weer controle bij de kinderarts. Als ze weer niet stabiel zou zijn gaat hij de Qvar ophogen of Singulair bijgeven.

Weten jullie of het mogelijk is om een vernevelaar te huren? Of hebben jullie nog andere tips?

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 18:52 uur

Vanmorgen bij de kinderarts geweest voor controle. Ondanks de prednison twee weken geleden afgelopen weekend weer een astma aanval gehad. Hij heeft haar longen beluisterd en kwam vrij snel tot de conclusie dat haar longen absoluut nog niet stabiel zijn. De astma geluiden waren goed hoorbaar.
Hij vindt het zorgelijk dat ze ondanks de qvar, salbutamol en atrovent niet stabiel wordt.

Plan nu is om allergenen onderzoek te verrichten, dus bloed af laten nemen.
Verder gaat ze overstappen op Foster in combinatie met singulair en zo nodig salbutamol en atrovent,

Als ze van de zomer niet stabiel is nog dan krijgen we een vernevelaar mee op vakantie om te voorkomen dat ze daar opgenomen zou moeten worden met een astma aanval.

Heeft een van jullie ervaring met het medicijn Foster? Het is een combinate van een langwerkende luchtwegverwijder en ontstekingsremmer.

Kan er weinig over vinden bij toediening bij kinderen. Ons dochtertje is 3,5 jaar en overal lees ik dat het een medicijn is voor volwassenen...

Login of registreer om te reageren