Relvar Ellipta

29-04-2017 om 06:55 uur

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe puffer gekregen: Relvar Ellipta.

Nu vraag ik mij af of er hier nog zijn die dit gebruiken en zo ja: hebben jullie ook het gevoel dat vrij veel van het poeder gewoon in de mond (op de tong achterblijft) ?

Ik heb jaren pulmicort (turbohaler) gebruikt en had daarbij nooit het gevoel dat er poeder in mijn mond/op mijn tong achterbleef.
Bij de Relvar Ellita echter wel, na 4 keer gebruiken voel ik het al op mijn tong en ik zie/voel al een beetje schimmel opkomen.

Ik weet niet of ik nu iets verkeerd doe, maar lijkt me nogal raar aangezien ik toch al een paar jaar "puf" en me niet kan inbeelden dat ik nu plots niet meer kan puffen of iets verkeerd doe.

Iemand nog ervaringen met dit medicijn (Relvar Ellipta).

Login of registreer om te reageren
09-05-2017 om 19:12 uur

Hoi Bioke,
Ja ik heb het!
Ik had het ook heel erg.
Maar heb toen nogmaals de instructievideo bekeken.
Als je de puf voor je hebt dan staat daar het schermpje wat aftelt.
Als je gaat inhaleren moet dit aan de achterkant zitten (zie instructievideo).
Dan gaat het al beter. Wel heb ik ook als je bij ongeveer (nog) 8 inhalaties komt dat het poeder weer meer wordt.
Je moet echt heel goed opletten bij deze puf dat je je hoofd in goede stand houdt.
Verder helpt hij mij wel.
Lukt het nu?

Login of registreer om te reageren
24-05-2017 om 15:30 uur
Reactie op Do1

Hoi Bioke,
Ja ik heb het!
Ik had het ook heel erg.
Maar heb toen nogmaals de instructievideo bekeken.
Als je de puf voor je hebt dan staat daar het schermpje wat aftelt.
Als je gaat inhaleren moet dit aan de achterkant zitten (zie instructievideo).
Dan gaat het al beter. Wel heb ik ook als je bij ongeveer (nog) 8 inhalaties komt dat het poeder weer meer wordt.
Je moet echt heel goed opletten bij deze puf dat je je hoofd in goede stand houdt.
Verder helpt hij mij wel.
Lukt het nu?

Ik heb toch nog altijd redelijk veel poeder in mijn mond.
Wat je zei ivm dat het schermpje naar boven heb ik ook ergens gezien, maar dat maakt het verschil niet.

Ondertussen al zoveel last gehad (zelfs serieuze last keel/longen/hoesten) dat ik overweeg het te stoppen.
Heb nu symbicort voorgeschreven gekregen!
Al is dat nu ook niet echt een volwaardig alternatief aangezien dat maar 12 uur werkt.

Zal eens terug naar de longarts moeten!

Login of registreer om te reageren
31-05-2017 om 19:34 uur

ik gebruik de relvar nu bijna 2 jaar en ik heb geen last van poeder proeven. en het helpt mij goed.

Login of registreer om te reageren