Op eigen houtje medicatie verhogen: Oxis en Alvesco

08-04-2017 om 07:06 uur

Beste longarts,

Normale dosering is 2x1 Oxis12, 3 (2 ochtend, 1 avond) Alvesco 160. Sinds een paar weken inhaleer ik 5 a 6 keer op een dag Salbutamol vanwege benauwdheid. Bij de longarts kan ik pas eind mei terecht voor een consult. Kan het kwaad om zelf de doseringen te verhogen naar 2x2 Oxis en 2x2 Alvesco?

Login of registreer om te reageren
08-04-2017 om 07:15 uur

Hoi Peetje,
Als je al vaker bij deze longarts bent geweest dan kun je met de poli bellen voor overleg. En anders kan de huisarts je vast wel helpen. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
08-04-2017 om 08:03 uur

Hoi Peetje, kun je echt met deze klachten pas over 6/7 weken bij de l.a. terecht?
Als je astma(?) zo ontspoort en het knapt niet op na een aantal dagen, is het denk ik verstandig om even een afspraak met je h.a. te maken. Die kan je longen beluisteren en een behandelplan met jou opstellen.
Probeer erger vóór te blijven.

Login of registreer om te reageren
08-04-2017 om 16:53 uur

ik denk niet dat je zelf moet gaan spelen met medicatie als dat niet met je arts is afgesproken. Even naar de huisarts dus, die kan goed bepalen wat je nodig hebt aan (extra) medicatie

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-04-2017 om 06:54 uur

eerder terecht en even bellen lijkt mij ook een goed plan.
je kan medicatie inderdaad aanpassen, ik zou dan de oxis 4d1 nemen, tussen stap 3d1.

maar via de gebane paden is beter, dus opnieuw contact met je eigen behandelteam is het advies.
groet

Login of registreer om te reageren