Nieuw hier

03-04-2017 om 06:05 uur

Ik heb Astma bronchiale hyperreactiviteit. Ben 55 en heb al vanaf mijn jeugd veel hoest klachten. Als kind is mijn moeder vaak bij de huisarts geweest met mij, maar hij wist niet wat ik mankeerde. Nadat ik voor de zoveelste keer ijzer pillen kreeg durfde ik te vragen of daar dan die vervelende hoest van zou weg gaan. De dokter zei toen dat hij het niet wist. Ook was ik dan spierwit vandaar die ijzer pille.

Nu vele jaren verder gebruik ik al vele jaren van allerlei puffjes.

Pas toen ik mijn huisarts eind 2013 zei dat ik bijna stikte van de benauwdheid midden in de nacht verwees hij mij door naar de longarts. Deze ontdekte na onderzoek dat ik slaapapneu had. Met zeer lange ademstops dus de saturattiedaling verklaarde de benauwdheid. De luchtwegen zijn met een camera bekeken en de conclusie was dat ik zeer smalle luchtwegen had. Daarna een blaastest met stofjes geloof ik en toen kwam de diagnose astma.

Ik kreeg toen Foster 2 maal daags 2 pufjes. Dit werkte goed. Kreeg weer zin om alles op te pakken. Helaas van korte duur van na 4 maanden gebruik van dit middel kreeg ik schimmelinfectie. Na een aantal kuurtje om dit schimmeltje te doden en het steeds terug kwam heeft de longarts besloten om met Foster te stoppen. Toen ging ik over op atimos een luchtweg verwijder. Helpt best goed maar al dat slijm en dat gehoest krijg ik genoeg van.

Nu zoek ik dus naar een goede oplossing. Wel beschermend middel zou wel goed kunnen gaan? Weet iemand het hier? Of kan de schimmel op een andere manier tegen gegaan worden?

Hopelijk tref ik hier lotgenoten die mij wat van advies kunnen voorzien. Eventueel vervroeg ik de afspraak met de longarts.

Login of registreer om te reageren
03-04-2017 om 21:00 uur

Welkom op het longforum, hoop dat er lotgenoten zijn met advies ik heb dergelijke ervaringen niet wens je succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
04-04-2017 om 19:08 uur

Marcus' bedankt voor je welkom.

Blijkbaar is het bijzonder wat ik ondervind of wordt dit forum niet veel bezocht? Ik ben hier ook niet zo in thuis. Keek toevallig. Ach ja heb ook gewoon een druk leven.

Was gisteren bij de huisartsen ondersteun en heb met haar het Atma verhaal ook besproken. Ik dacht zelf dat de longfuntie test met histamine niet zo veel uit had gewezen maar dat bleek ik verkeerd te hebben. Ook allergie's voor vanalles blijk in de brief naar de huisarts te staan. Kan mij ook goed herinneren dat ik mij bij dat onderzoek knap beroerd voelde en toen ze weer een middeltje gaven via dat zelfde inhaleer apparaat, toen ging het snel weer beter. Had alleen geen stem meer over.

Nou hopelijk gaat er toch nog iemand reageren op mijn vraag; welk beschermende inhalatie werkt wel goed zonder dat je er schimmel infectie van krijgt?

Login of registreer om te reageren
04-04-2017 om 19:37 uur
Reactie op hofsi

Marcus' bedankt voor je welkom.

Blijkbaar is het bijzonder wat ik ondervind of wordt dit forum niet veel bezocht? Ik ben hier ook niet zo in thuis. Keek toevallig. Ach ja heb ook gewoon een druk leven.

Was gisteren bij de huisartsen ondersteun en heb met haar het Atma verhaal ook besproken. Ik dacht zelf dat de longfuntie test met histamine niet zo veel uit had gewezen maar dat bleek ik verkeerd te hebben. Ook allergie's voor vanalles blijk in de brief naar de huisarts te staan. Kan mij ook goed herinneren dat ik mij bij dat onderzoek knap beroerd voelde en toen ze weer een middeltje gaven via dat zelfde inhaleer apparaat, toen ging het snel weer beter. Had alleen geen stem meer over.

Nou hopelijk gaat er toch nog iemand reageren op mijn vraag; welk beschermende inhalatie werkt wel goed zonder dat je er schimmel infectie van krijgt?

Hoi Hofsi,

Ik ben zelf overgegaan naar Budesonide (ontstekingsremmer) die heb ik zelf nu als puf, maar ook in neusspray vorm.
Ik kan niet zeggen dat het mij erg helpt, gezien ik ernstige astma heb en daarbij ook een onderhoudskuur prednison van 10mg slik, morgen ga ik starten met Xolair.

Ik hoop dat Budesonide misschien een optie is voor u.

Sterkte en liefs,

Natasja

Login of registreer om te reageren
05-04-2017 om 06:53 uur

Natasja had jij ook schimmelinfectie in de keel van de ontstekingsremmer remmer? Ik ga het merknaam wat jij noemt noteren en op mijn afspraak bij de longarts voorleggen. Hartelijk bedankt voor je reactie en voor jouw veel succes met je therapie.

Login of registreer om te reageren
05-04-2017 om 09:44 uur

Waar de ene wel schimmel van krijgt, hoeft voor de ander niet zo te zijn, dus alsnog is het heel verschillend per persoon. Ik heb, juist sinds ik foster ben gaan gebruiken eigenlijk nooit meer last.

Login of registreer om te reageren
05-04-2017 om 09:45 uur

Je kunt je mond spoelen met molkosan en/of zwarte bessensap. Liefst uit de natuurwinkel

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 05:46 uur

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hier kan ik zeker weer wat mee. Had hier al lang niet meer gekeken omdat het gelukkig wat beter ging. Nu was ik toch weer met de Foster begonnen en hoop hier mee wat minder hoest klachten te hebben. Jammer genoeg lijkt het er op dat ik toch weer wat schimmel infectie heb. Wel weet ik dat dat er misschien al wel zat voor ik weer met Foster begon. Zo bij de huch zitten een paar wittige vlekjes.

Zou dit ook door de neusspray kunnen komen? Hier zit ook die corticosoren in.
Wie weet dat hier? Omdat ik het gebruik van Foster graag wil laten slagen wil ik ook mijn uiterste best doen om al deze vervelend bijwerkengen te voor komen.

En wat doen jullie als jullie toch al schimmelinfectie hebben? Is er een goed huis middeltje om er vanaf te komen. Kan het ook vanzelf weg gaan?

Login of registreer om te reageren
09-07-2017 om 20:47 uur

Ook ik heb veel last van een telkens terug kerende schimmelinfectie, ik gebruik Pulmicort top mg, atrovent, spiriva -respimat en striverdi-respimat. Ik krijg van de huisarts een kuur flucanozol en gebruik nu 3 x per week een 1 tablet voor onderhoud. Huismiddeltjes helpen mij helaas niet. Probeer het op dit moment weer met insmeren van Zendium tandpasta. Nog geen overweldigend effect, helaas!

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 10:18 uur

Andrie wat jammer dat jouw de huismiddeltjes niet helpt. Ik moet ook maar afwachten of het zo blijft. Wel schreef iemand hier dat er ook iets in pil vorm is om te gebruiken in plaatst van bv Forster. Ik vroeg het aan de longarts en die bevestigde dat, maar hij vond het niet de mooiste oplossing om de astma onder controle te krijgen. Vandaar toch weer een poging. Wie weet was ik er ook wat slordig in n gorgelde ik niet genoeg. Ook de algemene leef gewoonte kon bij mij nog wel verbetert worden. Minder suiker is daar er een van. Ook eet ik geen brood meer. Soja melk met graanvlokken is een goede vervanger en daar zit dan niet die gist in waar het schimmeltje van blijkt te houden. Misschien heb jij Andrie daar ook wat aan.

Login of registreer om te reageren