Ontspannen Wandelen

18-03-2017 om 20:30 uur

Zo'n jaar of 12 geleden ben ik gestart met dagelijks wandelen. Een uurtje per dag. Vanaf het moment dat ik een Smartphone aanschafte en een wandelapp op mijn telefoon had gezet, begon ik steeds meer plezier in het wandelen te krijgen. Nog een kilometertje erbij, het tempo ietsje hoger. Het ene na het andere record sneuvelde. Vorig jaar had ik 5000 km op de teller staan in 4 jaar en 8 maanden. Helemaal trots was ik. Inmiddels begeleid ik regelmatig een wandelgroepje met mensen die het gezelliger vinden om samen te wandelen. Ook wandel ik 1x per week met een mevrouw met Alzheimer. Het wandelen gaat de ene dag beter dan de andere dag. Als hartpatiƫnt met regelmatig luchtwegproblemen, probeer ik toch iedere dag een uurtje te wandelen. Het wandelen heeft mijn leven in positieve zin veranderd!

Login of registreer om te reageren
19-04-2017 om 18:34 uur

Zonnetje65
Knap dat je het vol houdt en er plezier in bewegen gekregen hebt.
Zelf beweeg ik 30min per dag. Ik heb een hometrainer gekocht en kan beter trainen dan wandelen want dat gaat erg langzaam en verbeterde mijn conditie niet.
Ik heb Runkeeper app en dat vind ik ook erg fijn want dan zie je toch vorderingen. Maar ook schommelingen in wat je aan kunt dat moment.
Hou het vol, want dat doe ik ook succes
Niels

Login of registreer om te reageren
19-04-2017 om 19:18 uur

Hallo Niels,
Bedankt voor je reactie! Ook ik gebruik de Runkeeper app sinds een paar maanden. Ook ik moet rekening houden met wat ik aan kan op een dag en kom mezelf soms flink tegen, omdat ik soms over mijn grenzen ga. Het maakt niet uit hoeveel je beweegt, als je maar beweegt. Het hoeft niet in een dure sportschool. Jij ook succes!

Login of registreer om te reageren