Thuis vernevelen.

16-12-2016 om 13:37 uur

Sinds kort vernevel ik thuis met Combivent. Is het vernevelen in de woonkamer schadelijk voor anderen? Het valt mij op dat wanneer de zon naar binnen schijnt je een hele waas in de kamer ziet hangen. Of het nu toeval is niet maar sinds ik vernevel loop mijn vrouw te snotteren. Vriendelijke groeten, Willem.

Login of registreer om te reageren
16-12-2016 om 14:42 uur

Combivent is niet schadelijk voor anderen. Als het om vernevelen van Antibiotica zou gaan, zou er een filter tussen moeten, omdat andere mensen die AB niet moeten inademen, om geen risico op resistentie te lopen.
inderdaad komt er een waas in de kamer, ik merk het ook, ook aan bijv de gaspitten als die toevallig aanstaan als ik vernevel. Maar schadelijk is het niet.
En dat snotteren van je vrouw....lijkt me sterk dat t ermee te maken heeft. Maar houd t in de gaten zou k zeggen..Anders ander plekje zoeken om te vernevelen en/of goed luchten nadien!

Login of registreer om te reageren
30-08-2022 om 14:50 uur

Mijn man verneveld met antibiotica,in eerste instantie zat er een filter bij maar bij de tweede levering zat een ander apparaat zonder filter.
Ik vroeg mij ook af of ik geen risico zou lopen maar het schijnt van niet.

Login of registreer om te reageren
01-09-2022 om 14:15 uur

Met antibiotica is het voor anderen altijd oppassen voor resistentie.

Login of registreer om te reageren
01-09-2022 om 14:24 uur

Ter preventie van de gezondheid van anderen, is het eigenlijk de bedoeling dat je vernevelt als je alleen in een ruimte bent. En tijdens en na het vernevelen goed ventileren of luchten. Ongeacht welk medicijn je vernevelt.
Die instructie kreeg ik vanaf de start mee van zowel leverancier als longarts.
Dat is gelijk ook één van de nadelen van vernevelen, vind ik.
De longarts herhaalt dat advies soms. Sinds corona benadrukt hij dat er bij vernevelen veel aërosolen vrijkomen, dus dat ik extra alert moet zijn dat ik alleen vernevel als ik alleen in een ruimte ben.

Login of registreer om te reageren
06-02-2023 om 08:58 uur

Wat is de beste medicijnvernevelaar? Zijn er geluidloze?

Login of registreer om te reageren
06-02-2023 om 21:52 uur

Pari velox is muisstil

Philips go ook maar die is uit de levering gehaald

Login of registreer om te reageren