Heet gevoel bij verslechtering astma

13-12-2016 om 12:02 uur

Onze dochter van 14 heeft sinds haar 6e jaar de diagnose allergisch astma (huisstofmijt). Een astma aanval verloopt bij haar altijd mild en is verspreid over meerdere dagen. Ze klaagt tijdens zo'n aanval al sinds ik weet over een oververhit gevoel in haar hele lijf, die gepaard gaat met zweten en een rood hoofd. Ze ervaart dit als onaangenaam. Ze voelt zich niet langer dan een kwartier heet, maar en heeft daarna nog uren een warm hoofd (geen koorts). Niemand heeft ons nog kunnen vertellen hoe dit komt en hoe het te verbeteren valt. Wie kan ons meer vertellen?

Login of registreer om te reageren
13-12-2016 om 14:52 uur

Misschien een allergische reactie? Als ik ergens mild allergisch op reageer krijg een heel rood warm hoofd en opgeblazen en voel je erg onrustig in m'n lijf. Het voelt niet prettig en is ook zeer vermoeiend. Ik slik al antihistamine, maar dan neem ik er nog een tavegil bij en trekt het weg. Misschien een keer ermee naar de huisarts/kinderarts.

Login of registreer om te reageren
13-12-2016 om 16:37 uur

Daar dacht ik idd ook aan. Bij een astmaverslechtering zelf heb ik het niet, alleen bij veel prednison wel. Maar dat is een andere situatie als jij beschrijft.
Sterkte ermee en zou t idd eens navragen. En opletten wanneer het precies optreedt. Misschien wel steeds na hetzelfde eten...noten, pinda, ei, vis....ze zou zomaar voedingsallergie kunnen hebben. Hoop t niet voor haar. Maar er is goed mee te leven zo is mijn ervaring

Login of registreer om te reageren
13-12-2016 om 20:18 uur

Ook ik dacht aan een allergie bij het lezen van je verhaal.
sterkte voor je dochter!

Login of registreer om te reageren