Concha reductie

16-11-2016 om 09:50 uur

Hallo

Na veel onderzoeken is de diagnose nu bevestigd. Niet-allergische astma.
Voor de astma heb ik een puffer en dit gaat redelijk.
Alleen mijn neus zit nog steeds dicht, slijmvliezen zijn gezwollen. En als gevolg daarvan doen mijn oren het ook niet meer zo goed :(

Ik heb nu Flixonase neusdruppels en die geven best goed resultaat. Neus is niet meer 100% dicht. Maar niet goed genoeg.

Volgende week heb ik weer een afspraak met de KNO en dan zal een operatie wel ter sprake komen.
Eerder is al Celon therapie geprobeerd maar dat is niet gelukt omdat de verdoving totaal niet pakte (al deed de cocaïne verdunning zn werk alsof het onverdunde was, geen fijne ervaring...).

Deze KNO arts doet geen Celon maar concha reductie. En deze keer onder volledige narcose.

Ik zie hier toch wel tegenop, vind ook wel wat negatieve bijwerkingen en teleurstellende ervaringen op internet.
Ik zou hier graag ervaringen horen, zowel van recente behandeling of jaren geleden. Hoe is het resultaat, is het blijvend verbeterd of niet? Zou je het nog een keer laten doen?

Login of registreer om te reageren
16-11-2016 om 19:20 uur

Ik krijg over twee weken een conchacaustiek reductie, bij mij is het poliklinisch onder verdoving. Ik sta in een kwartier weer buiten. ze zeiden op de poli dat het erg meevalt. De kno arts zegt dat je de oorzaak er niet mee wegneemt maar wel dat het niet meer zo dicht gaat zitten. Hij zei dat het ook weer aan kan groeien, dus dan moet het om de paar jaar. Ik ben benieuwd. Veel succes!

Login of registreer om te reageren