11 antibiokuren in een jaar

18-10-2016 om 09:45 uur

Ben beetje ten einde raad ..heb dit jaar al 12 antibiotica kuren gehad ..on pilvorm als ook via infuus ..ik heb COPD gold 4 ...voel me verder top ..niet benauwd..beweeg zoveel mogelijk ..zelfs in de zomer 5x per week 15 km ...alleen die kuren vind ik zo zorgelijk

Login of registreer om te reageren
18-10-2016 om 11:02 uur

Als je je top voelt waarom dan die kuren? Of ; Voel je je top juist door die kuren?

Login of registreer om te reageren
18-10-2016 om 14:14 uur

Nou ja ..het begint natuurlijk met een ontsteking in wat voor vorm dan ook ..krijg medicijnen herstel weer ..en over 4 tot 6 weken herhaald zich het weer ...het is toch op zijn minst opmerkelijk dat zich process zich blijft herhalen ..voorgaande jaren had ik veel minder ontstekingen

Login of registreer om te reageren
22-10-2016 om 21:23 uur

Hier idemdito.. Vorig jaar na de griepprik ziek geworden wat resulteerde in 6 maanden ziekbed met 6 maanden antibiotica en 2 prednisol kuren.. nu ben inmiddels 4 weken bezig met nu mijn 4 prednisol en 2 antibiotica kuren... Ik knijp em ontzettend ik wil echt niet weer 6 maanden onderweg zijn.. Alleen een paar goede zomermaanden gehad... Sinds vorig jaar ook gestopt met roken.. Sinds vorig jaar veel verergering daarvoor niet zo extreem zit inmiddels in copd 2 en astma

Login of registreer om te reageren
17-03-2017 om 04:15 uur

Ja Klinkt bekend ik heb COPD Cold 4 en moet regelmatig Prednison en bij zwaardere ontstekingen extra een antibioticakuur nu reageerde ik altijd prima op Amoxicilline/Clavulaanzuur en Doxycycline (2 totaal verschillende antib's) maar naar verschillende kuren en zeker geen 12! maar hooguit 2 p/j ben ik opeens allergisch voor deze middelen geworden.
Reactie ontstaat niet meteen maar pas dagen nadat ik klaar was met de kuren de reactie is zo heftig dat men dacht dat ik een anafylactische shock had
Dit kan dus een consequentie wezen van veel antibiotica slikken....mag ik trouwens weten welke antibiotica bij jullie aanslaat? heb momenteel een Prednison en antibioticakuur ivm longontsteking maar heb niet echt het gevoel dat deze kuur werkt: Co-Trimoxazol 960mg

Login of registreer om te reageren
17-03-2017 om 09:51 uur

Hoi Reggy, vervelend zeg, zoveel kuren vlak achter elkaar. Ook met weinig a.b. kun je er allergisch voor worden, dat is echt persoonsgebonden.
Meld het wel altijd, ik weet niet of jij een medicijnlijstje hebt, maar zet het er vooral in rode letters bij.
Sommige a.b.'s hebben andere namen, maar horen dan bij diezelfde groep en dan mag jij die niet meer hebben.
Is er wel eens een sputumkweek gedaan? Als ze je slijm op kweek zetten, kan de arts gericht behandelen nl.
Pseudomonas is een beruchte bacterie, maar die is niet gevoelig voor de jou genoemde middelen, dan moet je echt bijv. Ciproxin - langduriger - inzetten.

Login of registreer om te reageren