eklira genuair

27-08-2016 om 20:57 uur

Sinds enige weken gebruik ik Eklira genuair gecombineerd met Alvesco. Ik blijf me echter onrustig voelen na de inhalatie van Eklira genuair, benauwder dan voor het gebruik, drukkend gevoel in de borst, geestelijk somberder, hoewel dat laatste ook kan komen door de eerder genoemde symptomen. Ook lees ik op verschillende sites dat Eklira niet voor Astma gebruikt mag worden? Ik heb niet eerder medicatie gehad voor Astma, nu in een keer op een levenslange onderhoudsmedicatie, is dat gebruikelijk? Waarom gelijk een langwerkende luchtweg verwijderaar? Voel me minder goed dan voor het moment dat ik aan medicatie begon, graag uw advies. M.v.g. Leo Plat

Login of registreer om te reageren
27-08-2016 om 21:29 uur

Dag Leo
Welkom op dit forum.
Staan deze reacties van dit medicijn in de bijsluiter?
Als je je er niet goed bij voelt, kun je misschien aan je arts om een ander medicijn vragen.
Zelf ken ik dit medicijn niet.
Is dit een combinatie van een ontstekingsremmer en een luchtwegverwijder ?
Goed weekend en het beste met je!
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
28-08-2016 om 11:00 uur

Ook ik gebruik als astma patient, zoals velen op dit forum, eklira. Zelf heb ik er veel baat bij.
Ik zou als ik jou was naar je arts gaan en vragen waarom je deze medicatie nodig hebt, en of je misschien een ander medicijn mag ipv eklira (alvesco kunnen ook klachten van somberheid geven)

Login of registreer om te reageren
28-08-2016 om 11:01 uur

hallo Christina, dank je wel voor je reactie, reacties op dit medicijn zijn wel terug te vinden op internet, ook dat het niet gebruikt mag worden voor astma (dat heb ik dus) beetje vreemd, zal ik navragen bij de longverpleegkundige (a.s. maandag telefonisch onderhoud) verder:
Eklira Genuair is een geneesmiddel dat de werkzame stof aclidiniumbromide bevat. Het is verkrijgbaar
in de vorm van een inhalatiepoeder in een draagbare inhalator. De inhalator geeft bij iedere inhalatie
375 microgram aclidiniumbromide af, gelijk aan 322 microgram aclidinium. lieve groeten terug, Leo

Login of registreer om te reageren
28-08-2016 om 12:03 uur

Bij even voorstellen lees ik dat je naast astma ook CODP/Emfyseem hebt? Dan waarschijnlijk mede daarom de Eklira en levenslange medicatie?

Login of registreer om te reageren
05-09-2018 om 12:10 uur
Reactie op lplat

Sinds enige weken gebruik ik Eklira genuair gecombineerd met Alvesco. Ik blijf me echter onrustig voelen na de inhalatie van Eklira genuair, benauwder dan voor het gebruik, drukkend gevoel in de borst, geestelijk somberder, hoewel dat laatste ook kan komen door de eerder genoemde symptomen. Ook lees ik op verschillende sites dat Eklira niet voor Astma gebruikt mag worden? Ik heb niet eerder medicatie gehad voor Astma, nu in een keer op een levenslange onderhoudsmedicatie, is dat gebruikelijk? Waarom gelijk een langwerkende luchtweg verwijderaar? Voel me minder goed dan voor het moment dat ik aan medicatie begon, graag uw advies. M.v.g. Leo Plat

hallo mensen ik zoek een lege inhalator van eklira genuair die je niet meer nodig hebt wil zelfs betalen voor laat mij iets weten

Login of registreer om te reageren