Hoe kwamen jullie er achter?

08-07-2016 om 12:13 uur

Hallo,

Ik vraag mij af hoe jullie er achter kwamen dat jullie kind(eren) ook Astma hebben.

Ik vraag dit omdat mij zoontje (3,5) regelmatig loopt te hoesten, en soms in bed ligt te hijgen en hij last heeft eczeem op vooral zijn benen en armen en overall een erg droge huid heeft. Het hoeft natuurlijk niks te zijn maar aangezien ik het heb is de kans dat hij het ook heeft ook aanwezig.

In afwachting van jullie belevenissen.

Gr.
Maul

Login of registreer om te reageren
25-07-2016 om 17:25 uur

Ik zou zeggen dat de kans dat hij het heeft aanwezig is. Daar hij erfelijk belast is en al eczeem heeft, wat in de 3 van atopie zit. Echter is het nog niet te testen, het beste kun je even bij je huisarts langs of het aan je longarts vragen bij je volgende controle.

Login of registreer om te reageren
20-09-2016 om 11:12 uur

Mijn zoon was 6 week toen hij voor het eerst werd opgenomen in het ziekenhuis, hij zat helemaal onder de uitslag en voelde zich niet goed. Koemelkallergie kwam er uit de testen. Hierdoor bleef hij onder controle en toen er dus later (vanaf een maand of 12 ) klachten van benauwdheid bij kwamen had de kinderarts snel door dat het astma zou zijn. Naarmate hij ouder werd ( hij is nu 9 ) volgden er meer allergieƫn en periodes van opname in het ziekenhuis met benauwdheidsklachten . De diagnose astma werd dus wel heel duidelijk helaas......

Login of registreer om te reageren
22-09-2016 om 20:37 uur

Er staat hier op het forum een heel topic over mijn zoon.
Maar mijn zoon heeft wel een droge huid, geen eczeem. Hij loopt al vanaf jongs af aan met benauwdheidsklachten alleen mochten ze het toen geen astma noemen nog. Dat mag pas vanaf 6 jaar.
Bij hem heeft de benauwdheid echt de overhand en zo zijn wij erachter gekomen.

Login of registreer om te reageren
17-01-2017 om 20:36 uur

Mijn zoon was ca 9 toen we bij vrienden logeerden. Telkens als hij buiten kwam begon hij als een gek te niezen. We dachten daarom dat hij allergisch was voor planten of bomen in hun tuin. Omdat hij vaker van die niesbuien had en vaak 'verkouden' was hebben we een allergietest laten doen. En wat bleek. Niks bomenallergie maar het was een huisstofmijtallergie. Vooral in combinatie met vocht was dit een heus probleem. Inmiddels wonen we in een droger en gezonder huis en is onze zoon er grotendeels overheen gegroeid.

Login of registreer om te reageren
22-01-2017 om 18:34 uur

Onze dochter van net 4kwam in het ziekenhuis te liggen met fikse longontsteking. 6 weken later gingen we op controle bij de kinderarts en daar volgde gelijk diverse testen voor longfunctie. Ze kreeg pufjes en 10 min later volgde dezelfde onderzoeken en een allergie test. Wij die dachten gewoon op controle te komen om te kijken hoe haar lichamelijke conditie was schrokken dan ook toen we hoorde dat ze astma had.
Ze krijgt nu 3 maanden lang 3 verschillende pufjes 2x per dag..
Let op dit is wel in Belgiƫ..

Login of registreer om te reageren