9 mei 2016, alweer een halve week thuis.

24-05-2016 om 09:50 uur

Deze blog heb ik geschreven toen ik een halve week thuis was, een halve week terug van Heideheuvel en niet veel geleerd, of wel geleerd maar handelde er bepaald niet naar!!

Wat gaat de tijd snel, en wat voelde het gek gister, ik hoefde niet weg, niet meer naar Heideheuvel. Nou moet ik het echt zelf doen.

Dat zelf doen heb ik afgelopen 4 dagen niet zo goed gedaan, ik ben benauwder, meer moe en eigenlijk weet ik dondersgoed wat ik niet goed doe. Wat?? Ik mis mijn rust, niet te veel doen, alles met mate…

Gisteravond maar eens mijn dag/week planning erbij gepakt, ik heb niet voor niets dat ding gemaakt. Ik kijk erna, en bedenk dat het toch wat veel is, ik schrap het huishouden en ga die tijd inzetten voor hobby-tijd. De afspraak van de diëtiste en de huisarts plan ik in, de grote boodschappen die laat ik dinsdag bezorgen, dat scheelt een hoop til werk en energie.

Mijn hobby tijd gebruik ik voor de tuin, het klokje op de diepvries gaat de hele door het huis en de tuin heen met me mee. Op mijn kont schuifel ik iedere keer een half uurtje heen en weer door de tuin en pluk her en der het onkruid weg, dan weer even rusten, door naar die diëtiste en dan weer, na de lunch, een kwartiertje plukken, dan weer rust en zo naar de huisarts. Dan bij de groenteboer, slager en supermarkt een paar kleine boodschapjes mee nemen. Als ik thuis kom ga ik lekker met een boek in de zon lezen. Voor vanavond nog even eten koken, ik denk zo waar dat ik vandaag toch met mijn lepeltjes uit ga komen.

En als ik zo terug kijk en lees, heb ik toch wel redelijk wat gedaan vandaag.

Ja, ik moet me toch eens wat meer aan mijn dag/week planning gaan houden en niet meteen alles afbreken wat ik in 3 maanden heb opgebouwd. Mijn piekflow moet weer omhoog en ik moet weer even slikken en verwerken dat het echt zo moet…

Ik ga snel naar de huisarts! Tot snel iedereen EN, geniet van het mooie weer!!!

Login of registreer om te reageren
24-05-2016 om 15:45 uur

Dicht bij jezelf en planning blijven het gaat je heus lukken

Login of registreer om te reageren
24-05-2016 om 16:10 uur

Dat is het moeilijkste hè.Ik heb een tijdlang planningen gemaakt met de ergotherapeut, dat gaf mij een hoop rust en de basis daarvan gebruik ik nog steeds wel.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 05:32 uur

Heel veel sterkte, dit "terugvallen" hoort er bij. Juist goed dat je het zo snel in de gaten hebt en weer in balans brengt!

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 19:43 uur

@daysy, dat is ook iets wat ik iedere dag weer probeer, maar het is soms wel erg moeilijk, vooral als je afspraken er tussendoor krijgt die ook belangrijk zijn. Ik merk wel dat ik wel steeds beter keuzes kan maken, wat is echt belangrijk, wat wil ik zelf graag en wat moet er.

@Daantje, ik heb op Heideheuvel een dag/week planning gemaakt, deze hangt aan de koelkast en iedere week streep ik door wat eruit moet omdat er afspraken zijn tussen gekomen die je vooraf niet kan plannen, het geeft wel goed inzicht in je bezigheden ;-)

@cisca, die terugval heeft me veel geleerd, ik heb nu ook een paar drukke dagen maar weet wel dat ik verder die dagen dan ook niets moet doen en ook tijdens bezigheden soms moet zeggen "en nu ga ik even zitten en doe ik niets!", en dat werkt wel! Het was een harde maar goede leermeester!

Login of registreer om te reageren