Jong kind naar Heideheuvel

13-05-2016 om 11:03 uur

Hallo,

Ik heb net te horen gekregen dat ons zoontje van 7 jaar misschien intern moet bij Heideheuvel voor een aantal weken... Ik zie daar dus als een berg tegen op... Hebben jullie daar al ervaring mee??ben benieuwd!

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 12:05 uur

Dag Bianca10
Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat je zoon misschien een aantal weken intern moet in Heideheuvel en je daar vreselijk tegenop ziet.
Je wil uiteraard als moeder zelf voor je kind zorgen, maar ja soms moet je het weleens een tijdje uit handen, geven, als het het beste voor je kind blijkt te zijn.
En het is gelukkig maar tijdelijk.
Heel veel sterkte ook voor je zoon.
Goed weekend en een lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 12:17 uur
Reactie op bianca10

Hallo,

Ik heb net te horen gekregen dat ons zoontje van 7 jaar misschien intern moet bij Heideheuvel voor een aantal weken... Ik zie daar dus als een berg tegen op... Hebben jullie daar al ervaring mee??ben benieuwd!

Hoi Bianca,
Heel begrijpelijk dat je er tegenop ziet, want hij is nog best jong. Mijn zoon ging er naar toe in de puberleeftijd, hij was nogal dwars met medicijnen en therapie, zodat ze hem daar even terug op de rails gezet hebben. (vreemde ogen he :)
Kinderen passen zich in de regel wel snel aan, vergeet niet dat het dagprogramma erg intensief is.
Naar school, beweging, fysio, gesprekjes.
Toen was het zo (weet niet of het nog steeds zo gaat) op zondagavond brengen en op zaterdagmorgen halen en eens in de 2 weken gingen we er naar toe voor een gesprek met de leiding, maatsch. werkster of longarts.
Hij mocht ons ook bellen en we mochten hem evt ook bellen op vaste tijden ( hij had toen nog geen mobieltje)
Soms is opvoeden loslaten en dat kan heel lastig zijn. Sterkte en ik hoop dat je zoon veel baat heeft bij de therapie.

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 12:37 uur

Hoi,
Onze dochter was 10 toen ze ging revalideren. Ze is zes maand in het zeepreventorium geweest.
Op zondagavond brengen en op vrijdagavond ophalen. Eenmaal in de maand een weekend intern blijven, dan mocht je wel op bezoek.
Wij konden inderdaad ook bellen.
De start was heel erg moeilijk maar ze heeft zich snel aangepast, voelde zich daar heel goed en kijkt er positief op terug. Zelfs zo dat ze teruggaat indien nodig.

sterkte,
Caro

Login of registreer om te reageren