vaak last van astma aanvallen & mepolizumab

02-05-2016 om 09:27 uur

Goedemorgen mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dit speelt nu al jaren en heeft ook veel invloed op mijn leven gehad.

Mijn moeder is namelijk een astma patiƫnt. Waar ze vaak last heeft van astma aanvallen en ze is afgelopen 2 jaar elke elke MAAND opgenomen. Ze konden niks voor haar doen behalve een hoge dosering prednison en zo als iedereen weet heeft dit medicijn vervelende bijwerkingen. Mijn moeder heeft nu een extreem opgezwollen gezicht , ze begint diabetes te worden , ze hoest alleen maar door het hoesten heeft ze ook last van ongewenst urine verlies, ze ziet heel erg slecht, ze is energieloos en ze heeft spier pijn ga zo maar door. Er is geen oplossing voor haat benauwdheid behalve het slikken van prednison. Ze mocht afbouwen naar 20mg maar omdat ze nu veel hoest en slijm ophoest en snel buiten adem raakt moet ze weer opbouwen naar 60mg. En dit gaat al jaren zo met prednison.

IK MAAK ME HEEL ERG ZORGEN OVER GEZINDHEID VAN MIJN MOEDER EN BEN BANG DAT DIT ERGER GAAT WORDEN HIERDOOR GAAT HET OOK ZO SLECHT MET MIJ OMDAT ZE NIKS MEER KAN DOEN IN HUIS OF BUITEN HUIS DOOR HAAR BENAUWDHEID.

heeft iemand hier ervaring mee ?? En heeft iemand nieuwe medicijn al gekregen ? Longarts beloofd on als vanaf maand jan maar Nogsteeds niks gekregen ze zeggen is nog niet op de markt

Login of registreer om te reageren
06-01-2019 om 11:09 uur

Beste NdrMUs21

Ik ben nu 70 jaar en dat verhaal over je moeder is heel erg erg bekend. Ik ben er mee geboren.
Ik ben ook diabetes geworden van de prednison. Ik had ook een hele hoge doses. En goed afbouwen ging ook al niet meer. Ik krijg nu al sinds december mepolizumab en ik kom langzaam weer in beweging.
Mijn leeftijd werkt natuurlijk ook niet erg mee. Door het lange slikken van die prednison, blijf ik wel diabetes. Maar daar kun je mee leven.
Succes en veel sterkte.

Login of registreer om te reageren