misselijk na het spelen

26-04-2016 om 11:36 uur

Had deze eerst verkeerd geplaatst, nu dus nog een keer op de juiste plaats ....
Onze zoon van 8 ( met astma ) klaagt sinds een aantal weken erover dat hij steeds misselijk wordt als hij heeft gespeeld.
Hij krijgt tijdens het spelen vaak al wat buikpijn en als hij dan rustig gaat zitten wordt hij misselijk.Hij is vrij druk in zijn spelen, voetballen, fietsen, rennen.Hij geeft aan dan niet benauwd te zijn, maar dat geeft hij zowiezo niet vaak aan. Hij is er aan gewend om nagenoeg altijd wat last te hebben van benauwdheid en zeker tijden sporten/spelen. Heb wel eens voor controle bij de kinderarts gezeten met een normaal functionerend druk op de grond spelend kind die dus na onderzoek behoorlijk benauwd klonk/.....
Ook al een paar keer opgenomen met benauwdheidsklachten zonder dat je zijn borst ernstig zag intrekken .
Maar terug naar mijn vraag : Het gevolg van de misselijkheid is dat hij de rest vd dag maar weer op de bak hangt.... herkend iemand dit en wat kunnen we eraan doen ?

Login of registreer om te reageren
27-04-2016 om 09:21 uur

Kan er ook reflux zijn?
Onze kleinste durft wel eens aan te geven dat ze bij spelen (gek doen) haar "eten" voelt terugkomen.
Als ze dan verkouden / benauwd is, begint ze veel sneller meer te hoesten.

Login of registreer om te reageren
27-04-2016 om 11:34 uur

Of misschien toch benauwd maar noemt hij dat misselijk?

Login of registreer om te reageren
27-04-2016 om 20:09 uur

Daar dacht ik ook aan. Kinderen zeggen vaak dat ze buikpijn hebben terwijl het dan niet eens in de buik zit!

Login of registreer om te reageren
28-04-2016 om 06:54 uur

En als je op dat moment dan bv salbutamol te puffen geeft? Als het benauwdheid is, zou het mi dan moeten minderen....

Login of registreer om te reageren
28-04-2016 om 10:31 uur

Bedankt voor jullie antwoord, maandag moet hij weer voor een longfunctietest en controle bij de kinderarts. Ik zal het daar ook even vragen. Ik denk zelf dat hij dan wel benauwd is, al geeft hij zelf aan van niet. Vindt het soms lastig om het bij hem te herkennen, de ene keer is het overduidelijk te zien dat hij benauwd is en de andere keer verneem ik niks aan hem en is hij toch benauwd.

Login of registreer om te reageren
28-04-2016 om 19:47 uur

Het is zeker lastig te herkennen bij je kind. Ik ben zelf moeder van een zoon van 7 met astma. Mijn zoon klaagt inderdaad over buikpijn bij benauwdheid en soms zegt hij ook niks. Goed dat je het aankaart want het kan maagzuur zijn. Mocht hij eerder misselijkheid aangeven kan je het altijd proberen met een puf.

Heel veel succes!

Login of registreer om te reageren
03-05-2016 om 11:29 uur

Gisteren bij de kinderarts geweest. Hij dacht dat het komt omdat jarno zijn conditie niet top is door de astma. Hij moet meer conditie opbouwen. Gelukkig komt het mooie weer weer aan en speelt hij dan ook meer buiten. Verder op zoek naar een sport die voor hem goed te doen is en wat hij ook nog leuk vindt, we gaan binnenkort bij een volleybalvereniging kijken.

Login of registreer om te reageren