Kanker in longholte

15-04-2016 om 18:13 uur

In september 1999 is op 34 jarige leeftijd mijn linkerlong weggehaald nadat er was geconstateerd dat er geen longblaasjes meer in aanwezig waren. Na revalidatie en een verhuizing naar een gezondere leefomgeving in 2000 mijn leven weer opgepakt. Vorig jaar november kreeg ik pijn bij mijn linker schouder. Deze werd erger en ik kwam algauw bij de dokter die besliste om een echo te laten maken en een rontgenfoto. Daar was niet echt iets op te zien. Satuartie was gelukkig wel goed in mijn rechterlong. Daarna werd ik toch steeds kortademiger en kreeg ik steeds meer pijn wat de dokter niet vertrouwde. Doorgestuurd naar de longarts. Die liet een CT scan maken. Ook hierop was niet echt iets te zien' maar wel dat er weer vocht in de linkerholte zat. Dat was tot dan niet het geval geweest. Toen een PET scan waarop een deel van mijn longholte oplichtte. Om dat ook de ontstekingswaarden in mijn bloed langzaam steeds hoger werden wilden ze eerst een longholte punctie doen om wat ontstekingsvocht weg te halen. De 1e zonder verdoving, nou dat ging dus niet. Pijnlevel tot aan het plafond. Afgesproken dat het nogmaals zou worden geprobeerd met sedatie, in slaap dus. Er werd geen ontstekingsvocht gevonden. De chirurgen durfden geen ingreep aan zonder te weten wat er zat dus punctie nr3, weer onder sedatie, Vanmiddag voor de uitslag terug en die was niet goed. Er zit een sarcoom in mijn linker longholte. Nu moet ik voor verdere behandeling naar Rotterdam want in mijn ziekenhuis hebben ze hiervoor niet de expertise. Heeft iemand eerder hiervan gehoord?

Login of registreer om te reageren
16-04-2016 om 11:54 uur

Nee niet eerder van gehoord. Maar wat heftig voor je! Veel sterkte en hopelijk is er nog n goede behandeling mogelijk!

Login of registreer om te reageren
17-04-2016 om 10:14 uur

Jij hebt op jonge leeftijd al veel moeten doorstaan. Ik hoop dat je goed geholpen kan worden, en dat ze er op tijd bij waren. Ik heb nog nooit van dat soort kanker gehoord, dus ik kan je geen raad geven. Maar ik wil je wel veel sterkte wensen!
Een deel van mijn linkerlong is ook weggenomen omwille van longkanker.

Login of registreer om te reageren
04-08-2016 om 20:02 uur

Dag Nath,
Hoe gaat het nu met jou?

Login of registreer om te reageren