Mijn dagje XIX

Dit topic is gesloten
HeidiVHeidiV Gebruiker
@Kariboe marimba speel ik niet meer, daar moet je lag voor recht kunnen staan en dat lukt mij niet meer. Plus je moet ook snel van de ene kant naar de andere kunnen gaan, en dat is ook niet meer aan mij besteed. Fijn dat ze blij is met haar fiets en dat hij goed fietst, dat is het belangrijkste. Dank je, heb er heel wat uren in gestoken. Maar was met veel plezier gedaan. Een kraamfeest van een ijsberentweeling moet leuk zijn, heb ik nog nooit meegemaakt. Zaterdag komen mijn schoonzus en broer met kato. En zondag gaan we gaan eten :)

@Milly iets voor jou nu :)

7898646_orig.jpg

4771245_orig.jpg

Zal ook eens foto's maken van de tekeningen.

8 juni mag ik in het zh gaan spreken over mijn ervaring als persoon dat sondeert.
Vind het heel leuk dat ze mij vragen.
Vandaag daar met bezig geweest, maar is niet simpel iets op papier te krijgen.
Gelukkig heb ik nog een aantal dagen de tijd.

Weet ook niet goed welke foto's ik wel of niet zou gebruiken.
Zal morgen of een andere dag eens een aantal hier plaatsen en dan mogen jullie mee kiezen.
Hoop ergens dat ik er zelf wat uit kom.

Verder eigenlijk niet veel gedaan.
Wat gerust, wat op computer getokkeld en tv gekeken.
Een heel rustig dagje met andere woorden.

Nu maar in bed kruipen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• KariboeKariboe Gebruiker
    @Heidi, misschien heb je wel verteld dat je gestopt bent met Marimba maar was ik het vergeten. Lang staan is inderdaad zwaar.
    Gezellig dat je broer en zijn vrouw langskomen met Kato. Een klein kindje geeft altijd sfeer. Het verveelt nooit om hen te observeren.
    Leuk dat ze je zodanig vertrouwen dat ze je laten spreken over sonderen. Hoe beter mensen geinformeerd zijn hoe beter ze met hun handicap om kunnen gaan.
    En deskundigen die ervaringsverhalen horen leren meer over de praktische kant en hoe patienten het een plekje geven.
    Ik ben weer niet fit. Heb pijn bij het ademen, keelpijn en spierpijn. Je hoort meer mensen zeggen dat ze zo kwakkelen deze winter.
    Ik hoop dat het gauw overgaat.
    Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe Hopelijk gaat het al wat beter met je, en anders toch eens langs ha gaan. Ik duim voor je.

Vandaag ga ik niet veel schrijven over mezelf.
    Mijn gedachten zijn bij Brussel.
    Van een paar mensen weet ik niet waar ze zijn en of ze veilig zijn.
    Hoop zo snel mogelijk hen te horen.

Deze morgen als ik wakker werd, werd ik er direct mee geconfronteerd.
    Ik heb er geen woorden voor.
    Weet niet wat ik moet zeggen.
    Voel alleen heel veel erbij.

Er is nu al sprake van ongeveer 34 doden en tegen de 200 gewonden.
    Ze worden nu ook naar het uz leuven gebracht met een helikopter.
    Nu begint het leven rond brussel terug op gang te komen.
    Treinverkeer komt stilletjes aan terug op gang.
    Kinderen mogen van school gehaald worden, da mocht eerder niet.

En er zijn drie dagen van nationale rouw afgekondigd.

9925029_orig.jpg

Ga wat proberen te rusten nu.

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • Elisa17Elisa17 Gebruiker
    Hallo Heidi,

Hier weer een kort berichtje.

Hoop voor je dat de mensen die je kent ongedeerd zijn. Het is weer verschrikkelijk wat er gebeurd is. Zoveel verdriet weer bij vele gezinnen. Angst. Het is toch ook niet veilig meer met zo'n Iss. Brrt. Ja rusten is altijd goed. Rust ook altijd even s'middags want door mijn slechte nachtrusten hou ik het ook geen hele dag vol.

Hier gaat het iets beter al hoewel je levert wel weer in als je een ab kuur gehad hebt. Dat wordt dan minder bij de fysio. Zondag naar verjaardag van L. geweest. Hij was de week daarvoor 5 geworden maar kon toen niet naar zijn verjaardag omdat ik ziek was.

@Kariboe hoop dat je vlug opknapt. Vervelend al die virussen die je zo plagen. Anders doen wat Heidi zegt en even bij de ha langs.

groetjes en knuf,

Elisa
  • puckiepuckie Gebruiker
    hoi heidi,

Ik leef met je mee wat er is gebeurt in brussel en duim dat je vermiste mensen snel worden gevonden.
    Ik hoop dat je intussen toch verder opknapt.

knuffels

petra
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Ook mijn meeleven voor jullie allen!!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Elisa Fijn dat je toch opknapt met de ab. Ondertussen weet ik dat de personen die ik ken veilig zijn.

@puckie de personen die ik ken zijn allemaal veilig gelukkig maar, hier nog niet zo goed, altijd verhoging.

@Edelweiss bedankt, doet veel te zien dat iedereen aan België denkt en vooral aan Brussel.

Het leven hier gaat stilletjes voort, met de gedachten aan gisteren.
    Zoals ze steeds op tv zeggen 22/3 is een zwarte dag, en dat gaat zo blijven.
    De luchthaven is erg vernield, en blijft waarschijnlijk nog even dicht.
    Sinds gisteren vier uur kwam alles hier weer op gang.

Gelukkig weet ik van de personen die in Brussel waren dat ze veilig zijn.
    Ook al is er niemand gewond die ik ken, en ken ik de overleden niet.
    Alle dat hoop ik toch want nog niet alle namen stonden in de krant.
    Krijg ik bij het zien van de beelden tranen in mijn ogen.
    Zien dat er zoveel solidariteit is met België en Brussel doet veel.

En ook als ik het liedje van John Lennon - Imagine hoor.
    Krijg ik tranen in mijn ogen.
    Werd gisteren gezongen in Brussel.
    Voor alle slachtoffers.

Verder hier nog steeds aan het vechten tegen een infectie.
    Breekt precies niet helemaal door.
    Maar voel het wel aan mijn longen, ben benauwder dan anders.
    Hopelijk gaat het gewoon door, zonder heel ziek te worden.

Nu even naar zh voor een voorschrift voor mijn spalk.
    Probeer deze avond nog iets te schrijven als ik niet te moe ben.

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, het is afschuwelijk wat er in Brussel gebeurd is.
    Een vriendin van mij woont in een dorp bij Brussel. Ze is ongedeerd gelukkig.
    Gelukkig jouw vrienden en familie ook!
    Het is zo zinloos.
    Ik hoop dat je infectie niet doorzet. Fingers crossed.
    Ik heb dat ook wat jij zegt: het breekt niet echt door maar ik heb pijn bij het ademen. Als het niet over gaat ga ik inderdaad naar de huisarts.

@Elisa, het gaat iets beter. Als ik over een week nog / weer gammel ben ga ik inderdaad naar de huisarts.
    Fijn dat je naar L. zijn verjaardag kon. Een week later, kinderen denken daar gelukkig niet aan.
    Ik hoop dat je door de fysio weer conditie krijgt.

Groeten,

Kariboe
    Hallo Heidi,

Het verdrietige wat gebeurd is in Brussel blijft lang hangen. Nu was het in Brussel de vorige keer in Parijs en nu afwachten waar ze weer toeslaan. Ja dit is gewoon onnodig geweld voor macht en geloof.

Nee dat is niet leuk Heidi dat je nu al weer een poosje met een virus zit die niet echt doorbreekt maar wel al je energie opslurpt en je pijn doet bij het ademen en je weinig lucht geeft. Zou toch zeggen die infectie is wel doorgebroken anders toch geen koorts enz. Ben je al weer bij je ha langs geweest dan? Voor jou toch wel een heel lange periode van moeten vechten tegen infecties. Is toch geen wonder dat je dan toch zo moe bent. Hoop voor je dat je een periode gaat aanbreken om te genieten en geen infectie.

Heb iets last van mijn rugspieren. Verkeerde beweging gemaakt. Maar wat paracetamolletjes ingenomen.
    Ook geprobeerd wat te fietsen op de hometrainer met zuurstof. Valt dik tegen en morgen naar fysio. Hopen dat ik geen beestjes oppik. Kans is groter als je onder de mensen komt.

@Kariboe meestal voel je je s'morgens beter maar in de loop van de dag wordt temperatuur meestal hoger en nemen de ongemakken zoals pijn bij ademen weer toe. Op tijd naar de ha kariboe. Anders duurt straks herstel nog langer.
    Gelukkig dat ook jouw vriendin ongedeerd is. Het is toch wat zomaar een bom ergens laten ontploffen om je zin door te drijven.
    L. was heel blij dat we nog voor zijn verjaardag kwamen. Hij had om visspulletjes gevraagd en die hebben we meegenomen. Nu zeuren bij zijn pa van wanneer gaan we vissen? Ja gelukkig op die leeftijd kijken ze nog niet naar datums.

groetjes en knuf,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe het is idd zinloos geweld, gelukkig is je vriendin veilig. Ik was ook blij als ik deze nacht het berichtje zag ik ben veilig van de laatste persoon die ik kende in Brussel. Hier is vrees ik de infectie doorgebroken, zal maar eens een afspraak maken bij de ha.

@Elisa Dat is idd geweld dat er niet hoort, zinloos geweld. Zoals vandaag in koppen twee broers zeiden, dat is ons geloof niet, ons geloof zegt dit niet. Zij waren ook op de luchthaven. Ik ben nog niet bij mijn ha geweest, maar ga zeker een afspraak maken. Kun je je niet beschermen als je naar de fysio gaat? Een mondmasker dragen en nadien handen ontsmetten?

Denk dat naar de ha een aangeraden opdracht is.
    Net toch koorts beginnen maken, dus is idd doorgebroken.
    En zal langs gaan, maar op donderdag werkt ze niet.
    Vrijdag is ook goed, denk ik dan.

Wat merk je nu in leuven van terreur.
    Ging naar het zh voor een voorschrift van mijn spalk.
    En kwam daar politie tegen, voor onze veiligheid.

Daarjuist ging kopen er rond.
    Erg hoe de luchthaven eruit ziet.
    Maar mooi om te zien hoe iedereen meeleeft.

En nu slapen, denk dat dat het beste zou zijn.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    Hallo Heidi,

Heel verstandig van je dat je toch naar je huisarts gaat. Jammer dat je vandaag dan niet ging omdat ze er vandaag niet was. Hoop dan dat je het niet te erg benauwd gehad hebt afgelopen nacht en vandaag.

Wanneer ga jij je nieuwe spalk krijgen?

Ik denk dat de veiligheid in Belgie wel een hele tijd verhoogd blijft. In Nederland zal het ook wel verhoogd worden. Is gewoon erg dat dat moet.

Ja vanmiddag naar fysio geweest. Nou je kunt direkt merken dat je slechter bent omdat je ziek bent geweest. Ook heb ik maar eens aan gekaart dat ik zo slecht slaap of tewel al tijden niet slaap. Hij kon het zien aan de wallen onder en om de ogen. Mijn man ziet dat niet zo maar hij wel. Denk dat een ha bezoekje van mij ook niet verkeerd zou zijn. Word toch zo vervelend zo en dat moe en lamlendig zijn wat dan niet alleen van de longen is.

Morgen boodschappen doen. Hebben zo paasweekend en de vier kleinkinderen met ouders zouden langs komen. Gezellig.

groetjes en knuf,

Elisa

@Heidi, ik baal in jouw plaats dat je weer een infectie hebt die zoveel gedoe geeft.
    Steeds jij.
    Ik klaag al omdat ik wat kwakkel, maar jij wordt door jouw ziek zijn echt gehinderd in alles.
    Ik hoop dat de huisarts je morgen kan helpen. En dat je kunt genieten van Pasen.
    Als je de politie bij het ziekenhuis ziet staan word je herinnerd aan wat er is gebeurd. Maar het is wel een veilig idee.

@Elisa, ik snap dat je moe bent en wallen hebt. Je man ziet jou natuurlijk iedere dag dus die is er in gegroeid. Dan valt het minder op. Of wil hij er niet aan? Wat heel begrijpelijk zou zijn.
    Mijn neus is geloof ik wat meer open. En ik voel me wat beter.
    Fijn dat L. zo blij is met zijn visspulletjes. Gezellig; vader en zoon samen vissen.

Morgen vrij, nu lekker slapen.

Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Elisa ben vandaag naar de ha geweest en terug een infectie op mijn longen, morgen weet ik of het bacterieel of viraal is. Dus of het uitzieken is of ab. Donderdag heb ik mijn spalk, spannend :) ben erg benieuwd. Hopelijk kan de ha je helpen, want weinig tot niet slapen is echt niet goed en heeft ook invloed op je longen.

@Kariboe Het is ondertussen bekent dat de infectie weer op mijn longen zit. Morgen weet ik of het bacterieel is of viraal, uitzieken of ab. Ja met de politie en het leger word je er idd aan herinnerd, maar geeft ook een gevoel van veiligheid. Ik probeer als ik buiten ga er niet te veel aan te denken, en gewoon doen wat ik moet doen.

Vandaag bij de ha geweest en weer een infectie op de longen.
    Morgen weet ik of het viraal of bacterieel is.
    Dus of het uitzieken word of ab nemen.
    We gaan voor de optie geen cortisone, hoop dat dat lukt.
    Maar het voelt echt niet goed, en longen zijn weer niet goed.

En ik heb ruzie met de saturatiemeter van mijn ha :p.
    Elke keer als ze sat. wilt nemen krijgt ze niets, en bij haar en een student werkte het wel.
    En zo is het elke keer opnieuw, ik en haar saturatie meter komen blijkbaar niet goed overeen.
    Ook al wrijf ik mijn vinger warm dan nog werkt die niet.
    Heel raar maar kan er niet veel aan veranderen.
    En ook als ik een andere vinger probeer doet die niets.
    Als iemand er een verklaring voor heeft zou fijn zijn, dan weet ik waar het aan ligt.
    We lachen er altijd om, maar vind het soms vervelend.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, alles begint terug op gang te komen hier.
    Moeten wel, mogen ons er niet door laten doen.
    En er is veel rond de regering te doen en de fouten die gemaakt zijn.
    Ik vraag me dan soms af had het echt kunnen voorkomen worden.
    Probeer er niet te veel meer over na te denken.
    Is zo al erg genoeg.

Vrienden van mij hebben heel veel geluk gehad.
    Ze kwamen net aan aan de luchthaven als de eerste bom ontploften.
    Ze zijn direct terug hun auto in gegaan en weggereden.
    Hadden ze iets vroeger geweest waren ze waarschijnlijk bij de gewonden of zelfs doden geweest.
    Hun zoon vertrok naar het wereldkampioenschap acro gym.
    Omdat ze dichtbij woonden waren ze thuis later vertrokken.
    Dat is hun geluk geweest, mede turners van hun waren er al wel.
    Maar hebben gelukkig niets, gisteren zijn ze vertrokken.
    Maar van op een andere luchthaven.

Zo proberen te gaan slapen, hoop dat het lukt.
    Ben vrij benauwd om eerlijk te zijn.

In ieder geval een vrolijk Pasen en Paasweekend!

pasen-2.gif

pasen-2016.jpg

Maak er een fijn weekend van.

Ik laat zeker dit weekend nog iets horen van mij.
    Als ik de uitslag heb zal ik het hier zetten.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
  • puckiepuckie Gebruiker
    Hoi heidi

Balen dat je weer infectie heb.
    Duim dat je toch weer snel gaat opknappen en van de paasdagen kan genieten.

Wat betreft de saturatie meter ik heb daar ook altijd problemen mee. Koude vingers. Zelfs op de spoed schiet hij regelmatig in het alarm of geen meting of hele lage saturatie terwijl ik dan niet benauwd ben.

Knuffels
    petra
    Hallo Heidi,

Wat toch erg naar dat je toch een infectie op de longen hebt. Dat net weer voor Pasen en vooral omdat je schrijft dat je al erg benauwd bent. Virus of bacterie maakt niet uit zijn beiden vervelende dingen die je moet uitzieken. Maar ik heb wel een gevoel of denk als je ab kuurtje gehad hebt je ook weer veel vatbaarder bent voor de volgende infectie omdat ab ook de goede bacterieen dood maakt. Ik hoop gewoon dat het vlug opknapt. En die cortisone is dat zoiets als prednison? Hopen dat ook dat niet opgehoogd hoeft te worden.

Heb eindelijk afgelopen nacht iets geslapen. Heerlijk. Ben bang dat ik met het winkelen ook weer iets opgelopen heb omdat mijn neus soms dicht zit maar dat zou ook kunnen komen omdat er al weer stuifmeel is.

Bij fysio wordt bij inspanning ook mijn saturatie gemeten en soms is dat ook niet mogelijk. Is ook koud in die zaal. Soms een rare hartslagmeting van 40 of over de 200 wat helemaal dan niet kan zijn.

Voor jou vlug opknappen hoor als kan en dan toch nog genieten van de paasdagen als kan. Mooi weer zouden we helaas niet hebben. Jammer.

groetjes en knuf,

Elisa
    @Heidi, ik hoop dat je infectie zo gauw mogelijk verbetert. Of het nu een bacterie of een virus is.
    Van saturatiemeters heb ik geen verstand, heb gelukkig milde astma.
    Je vrienden zullen wel flink geschrokken zijn! Poeh, er is minder nodig om te schrikken.
    Jij ook een fijne Pasen.
    Ik hoop vooral dat je opknapt, het weer is minder van belang.

@Elisa, fijn dat je wat beter geslapen hebt.
    Heb je geen medicatie tegen stuifmeel-allergie?

Geoeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    #16 edited maart 2016
    @puckie dank je hoop het ook dat de virussen snel hun valies pakken en vertrekken :p. Ik weet niet of het altijd aan koude vingers te wijten is, zelfs als ik ze warm wrijf lukt het niet. Heb wel gemakkelijk koude vingers, dus zou ook wel kunnen.

@Elisa Het is een virale infectie dus geen ab deze keer. Dus uitzieken en hopen dat de virussen snel hun valies pakken en vertrekken :). cortisone is hetzelfde als prednison, alleen noemt het bij ons medrol, en de dosissen zijn ook verschillend. Daarmee spreek ik altijd over cortisone dat is gemakkelijker. Fijn dat je vorige nacht geslapen hebt, een stap in de goede richting. Dank je, ja het weer valt niet zo goed mee, hadden hier vandaag een goede dag gegeven, maar is niet veel van te zien.

@Kariboe Het is een virus, hoop dat die snel zijn valies pakt en vertrekt :). Het weer is idd minder van belang, hadden hier een goede dag voorspelt maar is niet veel van te zien. Ja die waren erg geschrokken, zaten zeer snel terug in hun auto, gelukkig dat ze er niet eerder waren, want dan had het anders afgelopen met hen. Dan stonden ze in die vertrekhal waar alles gebeurde. Je moogt er eigenlijk niet aan denken hoe het had kunnen lopen. En die kinderen dat vertrokken naar het wereldkampioenschap, echt erg, gelukkig hebben ze allemaal niets, mijn vrienden niet en de twee andere die mee gingen ook niet. Waren alleen in shock maar zijn dan toch ook nog mee op de vlieger gestapt naar het wereldkampioenschap. Ze vonden het goed als ze maar niet in Zaventem moesten opstappen. Hier in België leeft het nog erg, er zijn mensen die zelfs op facebook zetten hoe kunnen we nu Pasen vieren met wat er gebeurd is. Maar we moeten verder en mogen ons er niet door laten doen.

De uitslag van bloed geeft aan dat het een virale infectie is dus uitzieken.
    Gelukkig geen ab deze keer. Maar uitzieken en lichaam er zelf tegen laten vechten.
    Wel wat de symptomen behandelen, zo voelt het toch ietsje beter.

Het weer zit hier niet echt mee, ze hadden nochtans een goede dag voorspelt.
    Maar daar is niet veel van te merken.
    Ga vandaag goed rusten en verder werken aan mijn powerpoint voor 8 juni.
    Raak niet zo goed op gang ermee, en weet niet welke foto's erin te gebruiken.
    Heb wel ideeën maar krijg het niet op de powerpoint.
    Zal er vandaag wat aan prutsen en hopelijk kom ik tot iets.

Een fijne zaterdag!

hart-kaarsjes.jpg

Voor iedereen een hartje van kaarsjes.
    Veel liefde en vrede in tijden als deze.

Veel liefs, knuf
    Heidi :-h
    Hallo Heidi,

Hoop voor je ook dat die virus snel vertrekt. Denk dat die hulpmiddelen zoals een neusspray , paracetamol , citroendrankje of hoestdrankjes, zinkzuigtabletjes wel iets bijdragen om je iets beter te voelen maar ja... ook liever geen virus. Kun jij er nog wel om slapen? Hoop van wel. Wie weet is ie ook wel weer vlug weg.

Hier vandaag prachtig weer maar wel veel wind. Toch even achter het huis met jas aan gezeten en hond aan de voeten. Zo lekker een sudoku puzzeltje opgelost. Manlief weg op zijn wielrenfiets aan het fietsen.Op een gegeven moment toch maar weer naar binnen. Zon achter het huis weg en dan toch wel te fris.

Of ik elke nacht nu goed of beter ga slapen is afwachten. Heb nu een keer een nachtje wel een paar keer wakker maar toch geslapen gehad. Dat was mooi en hoop dat het zo blijft maar ja....

Tegen beter weten in toch hopen op droog en mooi weer met Pasen want dan kun je nog even naar buiten.

Heidi ik hoop dat je vlug opknapt. Je bent al weer een paar dagen tegen die virus aan het vechten dus.. wie weet. Beterschap.

@Kariboe heb in verleden wel medicatie gehad voor hooikoorts(arius}maar later is me dat afgenomen want volgens die longarts had het geen effekt bij copd. Maar ik denk nog wel vaak dat ik wel allergisch ben voor bepaalde dingen. Gaat het nu met jou? Ben je iets opgeknapt? Gaan jullie nog iets bijzonders doen met Pasen? Ik heb alleen 1e paasdag het huis vol en gaan we gourmetten. Hopen dat ik het uithoud met de lucht.

groetjes en knuf,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Elisa Ik slaap in stukjes, word door de koorts al eens wakker, maar na iets in te nemen val ik wel weer in slaap en slaap ook in de dag. Hier heeft de zon uiteindelijk ook geschenen, maar ook veel wind. Vandaag schijnt de zon ook, maar ook weer veel wind en het heeft ook even geregend. Ik hoop dat je vorige nacht ook beter geslapen hebt.

Vrolijk Pasen

KrabPasen0001.gif

We gaan straks gaan eten voor Pasen.
    Zie er naar uit met mama en papa gaan eten.
    Gaat gezellig worden denk ik, en neem voordien iets in dat het me lukt.

Hopelijk hebben jullie ook leuke plannen voor vandaag.
    Het is wat wisselvallig weer, hoop dat het bij jullie beter is.

Een fijne zondag!
    En vrolijk Pasen!

Maak er een fijne dag van!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, ik hoop dat je met uitzieken je virusinfectie kwijtraakt.
    Was je etentje lekker en gezellig? Lijkt me gezellig met je ouders, hoefde je moeder ook niet te koken.
    Komt morgen Kato nou?
    Ik vond het vandaag eigenlijk best lekker weer. Wel fris en af en toe regen, maar ook zon en de meeste tijd droog. Gezond buitenweer. L. en ik zijn naar de dierentuin geweest. Maar voor jou ligt het anders, jij bent ziek. Dan is kou en regen moeilijker te verdragen.

@Elisa, gezellig dat je met de hond in het zonnetje hebt gezeten. Onze Cocker ging altijd in de zon liggen hoe koud het ook was. De Jack Russell niet, die was ook klein en dun behaard. Die lag liever voor de schuifpui.
    Ik hoop dat het gourmetten leuk was. Vond dat als kind superleuk.
    Ik voel me wat beter, het slijm komt los. Hoop dat de verbetering doorzet.

Liefs,

Kariboe
    Hallo Heidi,

Ben ook ziek. Heb flink koorts en kriebelhoesten tot bijna spugen en heb gisteren haast niets gehad bij het gourmetten. Het smaakte niet. Ook vandaag vaak naar bed. Nee niet leuk. Geen verbetering dan morgen denk ik maar weer naar de huisarts.

Hoop dat jij wel hebt genoten van Pasen.

Het weer is wel heel ruig hier.

groetjes en liefs,

Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe Gisteren was het gaan eten wel fijn, was wel moe daarna. Kato is vandaag niet geweest. Dit om te vermijden dat ze ziek zou worden. Vandaag in de voormiddag heeft het hier gestormd, in de namiddag was het wat beter, maar veel wind. En ik ben nog steeds ziek, daarjuist nog altijd koorts. Slaap tegenwoordig heel veel, deze morgen alle morgen bijna middag werd ik om 11u30 wakker en als ik niet oppas dan lag ik iets later in slaap in de zetel. Hopelijk heb je een fijne tweede paasdag gehad.

@Elisa dat is niet goed koorts hebben. Hopelijk trekt het weg en anders langs de ha. Zo te horen denk ik dat het morgen naar de ha gaat zijn. Hopelijk kan de ha u helpen. Het weer is hier ook ruig, deze voormiddag echt stormen en regenen, deze namiddag iets beter maar nog veel wind en af en toe regen. Heb wel genoten van het gaan eten gisteren. Hier ook nog steeds ziek en slaap tegenwoordig erg veel, zou dag en nacht kunnen slapen. Misschien goed om te genezen.

Eergisteren is er een lammetje dood geboren.
    We dachten dit is de oplossing voor onze twee weesjes.
    Papa liet ze drinken bij de moeder en sloot ze samen op in het kot.
    Op hoop van zegen een adoptiemoeder te vinden voor hen.

Maar hoe hard we ook hoopte, het had geen zin.
    's Morgens als papa naar de schapen ging was de moeder uitgebroken uit het kot.
    En liepen de twee kleintjes terug in de weide rond.
    Het was dus niet gelukt, maar zou schoon geweest zijn.
    Papa had ook wel geregeld een flesje moeten bijgeven.
    Maar niet zoals nu vier keer per dag.

Morgen om 11 uur ga ik terug langs ij de ha.
    Hoop dat ze een oplossing heeft maar vrees ervoor.
    Slaap ook erg veel, word wel wakker door de koorts.
    Maar toch zou dag en nacht kunnen slapen.
    En dat is niet van mijn gewoonten.
    Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Het gaan eten met mijn ouders was leuk.
    Het viel goed mee, alleen het voorgerecht was echt wel simpel.
    De rest was echt goed en het samen zijn was ook leuk.

Ben vandaag aan mijn powerpoint voorstelling bezig geweest.
    En totaal niet tevreden, het lukt me maar niet wat ik wil vertellen in powerpoint om te zetten.
    Weet wel hoe alles werkt en zo, en hoe je dingen zet in powerpoint.
    Maar krijg mijn verhaal er niet in.
    Want je zet het daar niet helemaal uitgeschreven in, maar in het kort.
    En dat is net het moeilijke eraan.

Wil weergeven hoe het verlopen is, maar niet saai uit de hoek komen.
    En hoe ik ermee omga ook beschrijven, en dat is wel op een grappige manier dat ik het verwoorde.
    Maar hoe zet je dat daar in , dat is het grote vraagteken.

Weet nog eens dat ik het nieuws verwerkt had, ging vrij snel.
    Zei ik tegen de verpleging wel handig.
    Als er geen wc in de buurt is dan heb ik er geen last mee.
    Want ik voel niet dat ik naar toilet moet.

Heb zoveel dat ik er in wil zetten maar krijg het er niet in gezet.
    Zal me er nog eens wat mee bezig houden morgen en anders vraag ik hulp.
    Hopelijk wil mama me erbij helpen, en anders word het mijn uro verpleegkundige, of de verpleegkundige die het organiseert, zal wel zien op de moment zelf.

Nu zo stilletjes aan mijn bed in kruipen.
    Dat ik wat uitgerust ben tegen morgen als ik naar de ha ga.

Slaap zacht!

En fijne werkweek als je moet gaan werken!
    En anders een fijne paasvakantie (hier is het nu toch paasvakantie).
    Weet niet hoe dat bij jullie zit.

Veel liefs, knuf
    Heidi :-h
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Deze voormiddag langs de ha geweest.
    Infectie op mijn longen zit er nog.
    Maar volgende week moet ik naar mijn prof.
    Hopelijk weet die wat raad, dat het eens stopt.

Ondertussen heb ik er nog eens buikgriep bij.
    Mits ik niet veel mag daar tegen innemen dat ook gevraagd wat mocht.
    En ze heeft iets voorgeschreven.

Begint wat saai te klinken van de ene infectie in de andere.
    Voor 8 juni nog niets gedaan, veel geslapen vandaag.
    Misschien morgen, hopen maar dat het lukt.

Mits ik geen deftig programma meer vind om mijn video te bewerken.
    Zal ik morgen proberen hem hier te plaatsen zoals hij is.
    Tenzij iemand een goed programma weet.

Nu slapen, morgen kine.
    Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, ik snap het van Kato.
    Wat akelig dat je nog steeds ziek bent. Maar dat je veel slaapt, is dat niet beter dan slecht slapen wat je soms hebt?
    Ik hoop dat de prof een oplossing weet.
    Tweede paasdag was heel gezellig. Ook voor L. Het is zo fijn dat ze met haar neefje en nichtje kon spelen.
    Wat triest van dat lammetje. Het was inderdaad mooi geweest als de weesjes moedermelk hadden gekregen.
    Wat frustrerend dat je Powerpointpresentatie niet lukt. Maar ik denk dat hij ook een beetje voor je gevoel niet lukt en dat hij voor anderen wel goed is. Je bent geloof ik perfectionistisch en dat is goed. Maar het nadeel is dat je niet ziet wat er wel goed is.
    Je kunt je wel laten helpen maar laat het wel je eigen verhaal blijven.
    Ik ga nu opstaan en voor het ontbijt zorgen.

@Elisa, beterschap!

Groeten,

Kariboe
    Hallo Heidi,

Hier nog flink ziek. Huisarts is gisteren langs geweest. Ik kon niet meer naar de praktijk. Te benauwd en over de 39 graden koorts en zuurstofsaturatie te laag en hartslag hoog. Heb ab met prednisolon en dit moet binnen drie dagen aanslaan zoniet en wordt erger dan moet ik naar het ziekenhuis. Mijn longen zijn te slecht.
    Ben nu ook te moe om verders te schrijven want slaap natuurlijk niet.

groetjes en liefs,

Elisa
    Hallo Heidi,

Vanmorgens helemaal vergeten te schrijven door te hoge temperatuur die nu gelukkig weer voor een poosje gezakt is van wat vervelend dat je infectie op de longen nog niet weg is. Hoop dat de prof iets weet voor je. Zoiets is heel erg vermoeiend. En buikgriep is ook echt niet het leukste om te hebben.

Jammer dat de lammetjes toch niet bij die moederschaap konden drinken. Heel erg jammer.

Wat betreft je Powerpointdemonstratie kan ik je echt geen raad geven maar net als Kariboe denk ik ook wel dat je een beetje te perfektionisch wilt. Denk dat je niet alles tot in de details tot uitdrukking kunt brengen.

dus even weer de groetjes en knuf en ik kruip ook even weer in bed om weer te rusten.
    Elisa
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe Veel slapen is idd beter dan niet slapen. Word wel geregeld wakker, maar val wel vaak snel terug in slaap als ik iets inneem tegen de koorts. Deze morgen had ik voor het eerst geen koorts, 's avonds nog verhoging. Leuk dat L kunnen spelen heeft met nichtje en neefje. Powerpoint lukt ook niet echt doordat ik nog ziek ben, en me ziek voel. Maar ben idd ook wat perfectionist ;)

@Elisa Eerst voor jezelf zorgen he, als schrijven niet goed lukt, neem dan rust. Dat is belangrijk. Hier vandaag wel wat beter al, temperatuur begint te zakken, deze morgen geen koorts meer, deze avond terug verhoging. Het gaat hier de goede kant op. hopelijk blijft het deze keer zo gaan. Mijn powerpoint lukt ook niet echt doordat ik nog ziek ben, en me ziek voel. Maar ben idd ook wat perfectionist ;) het moet in orde zijn. Heel veel beterschap, hoop voor je dat het geen zh word.

En nu wat foto's van de lammetjes, niet alleen de twee weesjes.
    Heb grappige foto's van een deel lammetjes.

Waarvoor dienen voederbakken, vraag het aan de lammetjes.
    Hieronder op de foto kun je het zien.

6930098_orig.jpg

Die dienen toch om in te staan niet?

9001951_orig.jpg

En dan gewoon wat andere foto's met schapen en lammetjes

3114699_orig.jpg

9221799_orig.jpg

Hier verder gaat het de goede kant uit.
    Deze morgen geen koorts of verhoging meer gehad.
    Deze avond terug wat verhoging, maar hoop dat het ook wegtrekt de volgende dagen.
    En dat het nu eens de goede kant blijft uitgaan.

Vandaag bij de kine terug goed geoefend.
    Deed deugd, wel het rustig aan gedaan.

En heb een vriendin geholpen met haar naar de winkel te gaan.
    Ze is hoog zwanger en wilde niet dat ze met de bus ging.
    Me wel goed beschermt.

Morgen middag, namiddag is het spannend.
    Krijg om 13u15 mijn nieuwe spalk.
    Ongelooflijk, en spannend.
    Hoe gaat die eruit zien, hoe gaat die voelen.
    Ga ik er direct goed mee kunnen stappen.
    Kan die in mijn schoen, of moet ik terug nieuwe schoenen kopen.
    Morgen heb ik antwoorden op die vragen.
    Zal er een foto van trekken en hier plaatsen.

Ben naar koppen aan het zien.
    Na de aanslag in Parijs, hoe is het nu met de slachtoffers.
    Erg om te zien, maar ze vechten wel, dat is goed.
    En ja dan moet ik direct weer aan België denken.

Nu slapen dat ik morgen wakker genoeg ben voor mijn spalk.
    Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, fijn dat je wat opknapt! ;)
    Je bent ook genoeg ziek geweest de afgelopen tijd.
    Precies, als je ziek bent kun je niet goed werken. En met koorts denk je niet helemaal helder.
    Ik hoop dat je spalk lekker zit en geen problemen geeft met je schoenen.
    Wat er in Brussel is gebeurd is vreselijk. Dat gezin waarvan de mama overleden is en de papa en kindjes niet. Zo erg.
    Die lammetjes! Zo speels. Misschien vinden ze het geborgen zo. Katten zoeken ook graag een doos op om in te liggen. Of de bak ruikt naar het voer dat er in gezeten heeft. Dan hopen ze nog wat eetbaars te vinden.

@Elisa, wat erg dat je zo ziek bent. Ik hoop dat je snel opknapt en niet naar het ziekenhuis hoeft.

Ik heb het echt te doen met jullie. Zo vaak en serieus ziek.
    Denk aan jullie.
    Groeten,

Kariboe
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    @Kariboe En ondertussen terug koorts hier, 1 dag iets meer doen en dag erna weer ziek. Hoop dat het weer door gaat. Spalk zit goed, zal het binnen een paar dagen pas ondervinden denk ik. Voel niet veel meer aan die voet en zeker niet als er iets drukt. Meestal merk ik het door roodheid of een wonden. Zou kunnen dat ze er geborgenheid zoeken, dat eten eten ze nog niet, wat gras en moedermelk is alles wat ze in het begin eten. Het moet ook zeer fijn eten zijn voor hen. bv geraspte wortelen. Dat van Brussel is idd erg, zeker voor dat gezin, ook voor andere gezinnen. Mensen die een deel van hun been kwijt zijn en zo. Echt erg.Soms vloeit er bij mij een traan weg daarvoor, al ken ik niemand die er gewond is of zo. Maar het raakt me zo.

Vandaag mijn spalk gaan halen, veel beter dan de andere.
    Ook een pak groter natuurlijk.
    En geeft meer steun dan de andere.
    Hij is goed gekeurd, heb er foto's van genomen.
    Langs alle kanten.

8556674_orig.jpg

9984211_orig.jpg

9386248_orig.jpg

En hier terug slechter, terug koorts vandaag.
    Nog wat afwachten, twijfel of ik morgen langs ha ga.
    Volgende week heeft ze verlof, dus moet ik bij een collega gaan.
    Maar ben dinsdag al geweest en vind dat zo veel op een week.
    Al gaat het wel terug slechter.

Ga zo in mijn bed kruipen en hopen dat het morgen beter is.
    Wil terug iets kunnen doen en niet steeds ziek worden als ik iets doe.
    Volgende week naar mijn prof en daar eens bespreken.
    Zien wat hij erop te zeggen heeft.

Nu maar mijn bed in kruipen

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
    Heidi
    @Heidi, nee he weer koorts. Zie je een verband met te veel doen? Het is heel moeilijk maar dan moet je dus afwegen wat je op een dag doet.
    Ik hoop dat je vandaag bij de huisarts bent geweest en dat die iets voor je kon doen. Je moet niet denken dat je te vaak gaat! Ik werk in een ziekenhuis, ik ken de verhalen van de spoedeisende hulp. Daar gaan mensen met een snee in hun vinger of hoofdpijn naartoe.
    Het is maar goed dat je volgende week naar je prof gaat. Ik hoop nog altijd dat ze iets voor je vinden dat je echt een stuk beter maakt.
    Fijn dat je spalk lekker zit.
    Ik hoop dat je van de lammetjes blijft genieten.
    Inderdaad, het verhaal van die man die een stuk van zijn been verloor greep mij ook aan. Hij gaat bij zijn dochter in Israel wonen.
    L. en ik hebben een rustig weekend. Ik had gisteren ruzie met een collega en ben hier erg door aangedaan. Het is kermis in het dorp en L. vindt dat heerlijk. Ze moet niets merken van het gedoe op mijn werk. En zondag gaan we misschien zwemmen.
    Groeten,

Kariboe
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Hoi Heidi, bij mij is er, als ik net ziek ben geweest en ik heb teveel gedaan ook een verband met koorts! Ik wist eerst niet dat dat kon, maar de LA en de HA hebben het bevestigd. Dus probeer kalm aan te doen, niet teveel op één dag. Wat Kariboe zegt: dat is heel lastig, maar zeker het proberen waard.
    Sterkte verder. Je hebt een mooie spalk! En de lammetjes zijn allerliefst.
Dit topic is gesloten