saturatie?

10-03-2016 om 13:11 uur

Mijn zoontje (net 2 jaar) is vorige week opgenomen geweest met eenn luchtweginfectie en amandelontsteking en piepen door de lhele longen (term longontsteking is niet gevallen)
Vanaf 6 maanden oud is hij nonstop verkouden en veel luchtweginfecties nachtelijke hoestaanvallen enz enz. Zijn neusamandel is verwijderd en 2 maanden van de zomer ginf het goed. Nu dus weer veel verkouden met snot hoesten koorts enz enz. Met 14 maanden heeft hij qvar gekregen van de kinderarts en ventolin. Dat laatste alleen te gebruiken bij verergeren. In het ziekrnhuis was zijn saturatie 87-89 de eerste 2 nachten als hij sliep (wakker 91-94 (2de nacht hebben nog meer zuurstof moeten geven) na 2 dagen ging het beter en ook de saturatie ging wat omhoog wakker 94-98 en slapend 90-94. Na een nacht zonder zuurstof waarbij de saturatie wel daalde tot 89 maar met neusspray ventolin en anders neer leggen weer omhoog ging naar 92-;93 mochte we naar huis. Hun verklaring wss de ontstoken amandelen die voor de lage saturatie zorgen.
Nu ben ik thuis eens gaan meten als hij slaapt omdat ik het nog steeds laag vond, hij nirt anders ademde dan thuis en ik me afvroeg of hij dit niet altijd heeft en dar zijn ondergewicht (hij eet gewoon goed afgezien als hij ziek is) en vermoeidhrid verklaren (snel huilen niet willen lopen of buiten spelen of na 5 min willen zitten in de wagen) ....thuis dus met vingerding op 87-89 soms maar vaak tussen de 91-93 als hij slaapt. Is dit van de astma? Zijn er meer kindjes met deze saturatie waarden? Wat wel opviel bij de verpleging is zijn stokkende ademhaling...

Login of registreer om te reageren