mijn 2.5 jaar oude zoontje astma??

09-02-2016 om 11:15 uur

hallo. mijn zoontje is al lange tijd aan het hoesten. toen hij 4 maand was is hij opgenomen in ziekenhuis vanwege het niet stoppen van hoesten. na 3 dagen naar huis met pufjes. qvar en salbutamol. naar mijn idee hielp het niet en na 3 kwart jaar gestopt met qvar. maar nog steeds heftig hoesten. ik ken het zelf niet astma dus mischien daarom de symptonen niet gezien hoe ik het moest aanpakken. mijn vriend heeft wel astma gehad tot zn 8ste jaar. maar de arts denkt niet aan astma omdat ze dat nog niet vast kunnen leggen. hij is ook niet benauwd. alleen door het vele hoesteb erg kortademig. hij heeft een lage weerstand. en alleen verkouden zijn gaat niet voor Liam. gelijk heftige hoestaanvallen vooral snachts. ook merk ik dat als het vochtiger buiten is hij ook meer hoest. kan toeval zijn of niet. ik heb geen idee. nu ik het aanpak met pufjes op het juiste moment( puffen voor het erger word) hebben we het aardig onder controle.

nu is mijn vraag aan andere ouders van kinderen met astma. herkennen jullie dit

Login of registreer om te reageren
09-02-2016 om 12:02 uur

Is je zoontje niet meer onder controle/behandeling van een kinderarts?

Login of registreer om te reageren
09-02-2016 om 12:21 uur

jawel liam staat onder een kinderarts. maar hij zegt duidelijk dat er onder 6 jaar geen diagnose gesteld kan worden.
geen kroep aanval. het is echt hoesten zonder slijm en na 3 dagen komt het slijm pas los

Login of registreer om te reageren
10-02-2016 om 10:18 uur

Mijn dochter is 3,5 en een definitieve diagnose astma is er niet, maar er zijn wel heel veel signalen die daarop duiden. Zo is er het feit dat ze baat heeft bij het gebruik van Qvar en haar reactie op Salbutamol. Haar prikkelgevoeligheid duidt ook op astma en de kinderarts zou er van opkijken als Merel geen astma heeft. De longfunctietest hoeft ook niet altijd uitsluitsel te geven. In een goede periode kan ook bij astma-patiƫnten de longfunctie goed zijn. Het zal dus tijd nodig hebben om meer duidelijkheid te krijgen.
Overigens zegt het opgeven van slijm niet zoveel over of het pseudokroep is. Ik hoor het vooral als het pseudokroep is, dan klinkt Merel echt als een zeehond. Bij een (vermoedelijke) astma-aanval is de hoest veel minder blafferig, klinkt meer als een kriebelhoest.
Ik heb hier laatst ook mijn twijfels geuit (topic twijfels) maar toen ik alles op een rijtje zette, werd het toch wel duidelijk. Overigens kan Merel ook zelden "gewoon" verkouden zijn, dat mondt 9 van de 10 keer uit in een flinke aanval en tot een langere periode intensief gebruik van Salbutamol.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
10-02-2016 om 19:42 uur

dank je.
het is zo moeilijk om je kleintje te helpen als je niet weer wat er is. hij heeft zeker wel baat bij zijn salbutamol en idd het kost tijd om er achter te komen wat is het. maar ik wil hem zo graag helpen als hij weer niet kan slapen van het hoesten. zijn vaak bij de kinderarts en zijn longen klinken altijd schoon gelukkig maar. maar hij is altijd zo moe na zo'n aanval. soms proberen we het aan te pakken met hoestdrankjes wat nooit helpt. ik vraag me af welke symptonen de kinderen hebben voordat echt zo'n diagnose gesteld is. of dit herkenbaar is. want als ik weet dat hij het echt heeft zou ik zeker van alles aanpassen in huis. maar ik doe natuurlijk niet mijn poezen weg als het daar mischien niet aanligt. allergie is getest en dar was het niet. vind het erg moeilijk
gr

Login of registreer om te reageren
05-04-2016 om 05:18 uur

ik zou iig stoppen met hoestdrankjes!!! die kunnen namelijk de prikkel wegnemen waardoor je minder hoest. maar daardoor blijft t slijm juist vastzitten en als je dan astma heb krijg je r vaak alleen maar meer last van

Login of registreer om te reageren