Forum traaaaaaag

06-01-2016 om 17:25 uur

Hoi,

Ook met maar 4 leden online is het forum nogal traag. Volgens mij is het zo traag sinds de overgang naar het nieuwe forum. Is de oorzaak bekend bij forumbeheer?

Login of registreer om te reageren
06-01-2016 om 17:30 uur

Heel herkenbaar en regelmatig ook niet bereikbaar.

Login of registreer om te reageren
06-01-2016 om 18:15 uur

Hier ook traag maar doorgaans wel bereikbaar.

Login of registreer om te reageren
07-01-2016 om 12:04 uur

O ha ha, ik dacht dat het aan mijn computer lag. Inloggen duurt ook zo lang trouwens.

Login of registreer om te reageren
07-01-2016 om 13:25 uur

Horta en anderen, bedankt voor het melden! Dit probleem was bij ons niet bekend, dus we weten ook de oorzaak nog niet. We gaan er natuurlijk wel naar kijken.

Om uit te zoeken waarom het forum zo traag is, zou het helpen als we weten met welk besturingssysteem jullie computer/tablet/telefoon werkt en welke webbrowser jullie gebruiken als je het forum bezoekt. Willen jullie dat aan ons vertellen?
En verder zou ik nog willen vragen sinds wanneer jullie dit probleem ervaren? En is het forum altijd langzaam of wisselt dit? Kunnen jullie in het laatste geval specifieke dagen of tijden noemen waarop het forum erg traag was?

Als er meer mensen zijn die problemen ervaren met de bereikbaarheid van het forum hoor ik dit ook graag.

Login of registreer om te reageren
07-01-2016 om 13:49 uur

Welnu: ik gebruik op m'n laptop Windows 8 en op de desktop Windows 10.
Ik merk het 't meest op de laptop. De browser op allebei: Firefox.
De tijden: wisselend. Ik zal er eens op letten. Het speelt al een week of twee.

Login of registreer om te reageren
07-01-2016 om 16:01 uur

Chrome op W7, Chrome op Ubuntu 15.10, Firefox op Ubuntu 15.10.

Naar mijn ervaring is het altijd aan de trage kant. Het maakt niet uit wat je doet. Andere fora vliegen (heb een 500 Mbit lijn). Het lijkt er op dat AWS, waar het forum gehost wordt, gewoon traag is. Is er een splitsing tussen webserver en database serverof draait het op 1 instance?

Login of registreer om te reageren
08-01-2016 om 02:30 uur

Heb nergens last van.
Of ik ben traag haha

Login of registreer om te reageren
08-01-2016 om 10:37 uur

Wij hebben windows 8, ik werk op een home pc, met google chrome.
Ik weet niet precies wanneer de vertraging begonnen is en ik merk geen specifieke momenten.

Edit: het duurde zeker nu 2 minuten eer mijn reactie geplaatst werd.

Login of registreer om te reageren
08-01-2016 om 19:32 uur

Niet gebonden aan een dag of tijd en zowel op mijn telefoon (android 4.1.2) als mmijn laptop (Windows 8.1 en IE laatste versie)

Login of registreer om te reageren
19-01-2016 om 14:09 uur

Er is vorige week een aanpassing gemaakt in de forumsoftware waardoor het forum als het goed is wat sneller is geworden.
Hebben jullie verbetering opgemerkt?

Login of registreer om te reageren