Blijft dit nou zo?

22-12-2015 om 12:19 uur

Hallo allemaal,

Ik weet nu 4 weken dat ik bronchiƫctasieƫn heb. Na de eerste schok besloten me er niet onder te laten krijgen en positief te blijven. Maar dat gehoest en die vermoeidheid... Elke keer als ik denk: het gaat wat beter, is het even later weer mis. Het wordt ook getriggerd door vanalles, zoals een lachbui, gapen, sigarettenrook, vochtige lucht buiten, stof.... Ik werk nu 50%, had verwacht al lang weer 100% te kunnen werken (24 uur per week)

Ik gebruik azitromycine onderhoud en berodual en foster via voorzetkamer.

Hoe gaat dit bij jullie en hoe gaan jullie ermee om?

Login of registreer om te reageren
31-01-2016 om 10:26 uur

Dag setteke,
Ik heb geen antwoord op je vraag maar het lijkt me heel lastig. Maar geef jezelf wat ruimte je weet 4 weken dat je bronchiectasien hebt (Inmiddels wat langer

Login of registreer om te reageren
01-02-2016 om 15:53 uur

Hoe lang gebruik je de foster al? Als je omschrijft waar je klachten van krijgt lijken je longen nog behoorlijk hyperreactief. Heb je ook astma of COPD of enkel bronchiectasieen? Mogelijks moet de foster nog wat tijd krijgen om voldoende te werken, dat kan enkele weken duren voor het zijn volle effect heeft. Als het blijft duren zou ik nog eens bij mijn behandelende arts te raadde gaan.
Wat betreft werken is het moeilijk raad te geven, dat ervaart iedereen heel anders... Probeer wel niet te hard van stapel te lopen, werken vraagt van jou lichaam meer dan van een gezond iemand.

Login of registreer om te reageren
05-02-2016 om 20:12 uur

Je hebt gelijk hoor Lisianthus, ik wil ook veel te snel... Maar ja zo zit ik in elkaar, soms wel eens lastig

Het is nog niet duidelijk of ik ook nog astma oid heb, mijn longen waren tot nu toe te hyperreactief om te testen. Denk het eigenlijk wel hoor. Foster heb ik nu 3 maanden. Weet eigenlijk niet zo goed of het nou al op volle sterkte werkt. Ik moet idd ook met de LA in overleg hoe het moet met de medicatie. Ik heb niet het idee dat het voldoende werkt. Maar goed, ik heb ook helemaal geen conditie meer, en de arbo denkt dat longrevalidatie wel slim zou zijn. Dat denk ik ook. Ik kom zo niet verder. 18e mag ik weer naar de LA, hoop dat ik dan meer duidelijkheid krijg.

Login of registreer om te reageren