rugpijn. Pijn in zij

16-11-2015 om 18:56 uur

Mijn dochter van 7 bekend met astma, heeft vorige week een verkoudheid gehad waar ze met benauwdheid op reageerde. Ze had een bovenste luchtweginfectie en piepte wat. Ze is nu minder ziek, heeft geen koorts maar klaagt over rugpijn. Nu heeft ze in het verleden al verschillende ziekenhuisopnames gehad door longonsteking,die niet altijd werd opgemerkt. Ik heb vandaag toch weer een huisarts gebeld. Die van ons is langdurig ziek. Hij zegt dat het van het hoesten komt. Dat doet ze echter niet. Ze kucht alleen zo nu en dan. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan rugpijn. Pijn in de zij wijzen op een longinfectie?

Login of registreer om te reageren
16-11-2015 om 18:58 uur

Het kan wel maar volgens mij heb je dan vaak ook wel andere klachten (slijm ophoesten, koorts, bijvoorbeeld). Ik heb ook een verkoudheid en ook pijn in mijn rug terwijl ik helemaal niet zoveel hoest eigenlijk. Misschien is ze toch meer benauwd waardoor ze anders gaat ademhalen en andere spieren gebruikt dan normaal?

Login of registreer om te reageren
16-11-2015 om 19:07 uur

Ja zou kunnen. Of het is een virus waar ze spierpijn van krijgt in haar rug.

Login of registreer om te reageren
17-03-2016 om 08:11 uur

Mijn zoon heeft dit ook gehad op zijn 7e, pijn in zijn zij. Twee artsen vonden niks, dachten aan de nieren, maar uiteindelijk bleek het de onderste longkwab waar een "stille" longontsteking in zat. Hij liep al 5 dagen met koorts voordat een derde arts op dit idee kwam... hij hoestte nauwelijks en had het ook niet benauwd.

Login of registreer om te reageren
27-02-2017 om 20:35 uur

Heeft ze prednisolon gehad? Mijn zoontje klaagt steeds meer over spierpijn en zijn spieren zitten regelmatig vast wanneer hij weer een kuur heeft

Login of registreer om te reageren