Ervaring met relvar?

09-11-2015 om 17:11 uur

Gebruik een week relvar ellipta vanwege allergische astma. Heb sindsdien last van toename kortademigheid, gevoel of er een ballon in je longen zit die op knappen staat. Last van pijnlijke longen. Wie heeft ervaring met deze medicatie?

Login of registreer om te reageren
17-11-2015 om 20:06 uur

Ik neem Relvar Ellipta, ben er eigenlijk wel goed mee, heb zelf geen bijwerkingen. Misschien eens naar de dokter gaan?

Login of registreer om te reageren
07-03-2016 om 14:47 uur

Hier ook heel goede ervaringen mee, mits het allemaal rustig is... Als er een exa aankomt, stap ik over op sertide, omdat die net wat dieper komt. (Relvar is poeder)

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 21:49 uur

Man 24 jaar. Ik krijg hier nu ook Relvar Ellipta 92 22 mcg sinds vorige winter voorgeschreven, 1x daags voor lichte astma. Het helpt zo goed als niets, maar dat deden ook de Seretide, Ventolin en Symbicort niet die ik afgelopen jaren voorgeschreven heb gekregen.

Jaren geleden kreeg ik Montelukast Sandoz van mijn oude huisarts, wat wel hielp, maar dat wilt de huidige huisarts niet voorschrijven wegens dat dit enkel preventief zou werken, en mijn longinhoud niet zou doen verbeteren. Sinds ik de Seretide, Ventolin, etc... heb gekregen voel ik me dag in dag uit ietwat moe en opgejaagd. Schouders doen al jaren pijn, net als boven de ogen. Ook zonder iets te nemen behoud ik deze klachten. Je moet er maar mee leren leven.

Ik probeer de Relvar discus enkel te gebruiken wanneer ik merk dat ik ziek wordt. Als de inhalator leeg is, stop ik dan ook met het gebruik ervan aangezien ik toch amper verschil merk.

Login of registreer om te reageren