Zwarte vingers door gouden ring

19-10-2015 om 07:32 uur

Sinds 2008 draag ik zonder problemen een gouden trouwring met het hypo-allergenic Palladium. Mijn medicatie was toen alleen ventolin en seretide.
Twee jaar terug heb ik in het ziekenhuis nog een maanden lange Xolair behandeling ondergaan wat helaas niet heeft geholpen en ondanks dat ik mijn astma en allergieën steeds beter onder controle hou is in de afgelopen 4 jaren mijn medicatie voor m'n astma en allergieën steeds maar toegenomen. Er zijn 'n aantal pufs en tabletten bijgekomen en de dosering en frequenties zijn verhoogd.

Nu heb ik sedert een aantal jaren een zwarte aftekening op mijn vinger waar ik mijn trouwring draag.
Het is begonnen met een lichte aftekening en in de loop van jaren is die zwarte aftekening dermate toegenomen dat al na een klein half uur mijn vinger ter plaatse zo zwart wordt dat ik tot mijn teleurstelling de trouwring niet meer kan dragen. De ring is reeds herkeurd bij een locale juwelier en daar blijkt niets mis mee.

Ik zou graag willen weten of iemand dit herkent en/of hetzelfde probleem heeft en of dit door bepaalde medicatie of voeding zou kunnen komen.

Login of registreer om te reageren
19-10-2015 om 12:17 uur

Jammer Jazz dat je je ring niet kan dragen!
Vraag me af of je meer bent gaan zweten? Ik heb dat nl vaak in de zomer als t heel warm is en weet dat aan zweten............

Login of registreer om te reageren
19-10-2015 om 13:15 uur
Reactie op Milly

Jammer Jazz dat je je ring niet kan dragen!
Vraag me af of je meer bent gaan zweten? Ik heb dat nl vaak in de zomer als t heel warm is en weet dat aan zweten............

Ik heb die flinke zwarte aftekening ook als ik niet zweet Milly en idd meer als ik zweet.
Ik probeer op betere momenten mijn conditie op peil te houden met cardio en fitness maar als ik een astma aanval heb of m'n allergie breekt weer op dan is alles te zwaar en zweet ik alsof ik een totaal gebrek aan conditie heb.

Login of registreer om te reageren
19-10-2015 om 16:54 uur

Is een laagje blanke nagellak aan de binnenkant nog een idee?

Sterkte

Login of registreer om te reageren
19-10-2015 om 17:00 uur

Ik heb het ook bij het zilver
het is geen allergische reactie maar een reactie van je huid/afvalstoffen op het goud.
super vervelend voor je!

ik vind de tip van Jippie een goede tip, het proberen waard

Login of registreer om te reageren
09-01-2016 om 23:38 uur

Beste Jazz, het is niets ernstigs. Ik heb dit ook altijd wanneer ik een verminderde weerstand heb. Omdat er ijzer in ons bloed zit en goud een edelmetaal is geeft dat een reactie bij een periode van verminderde weerstand. Je kunt het er gewoon afwassen. Als ik grieperig aan het worden ben dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat mijn huid bij mijn gouden ring zwart word. Voor mij meteen een bevestiging en een alarm om beter op mijn gezondheid te letten. Dus meer vitamines en rust. Ik ken meer mensen om mij heen die dit hebben en idd altijd in combinatie met een verminderde weerstand. Maar no worries, niks ernstigs. Ik vind het eigenlijk wel handig zo'n aanduiding.

Mvg
Jenn

Login of registreer om te reageren
11-12-2016 om 16:44 uur

Even een update..

Via via kreeg ik te horen dat mogelijk m'n zuurtegraad te hoog zou kunnen zijn en dat doet je weerstand ook geen goed. Daarnaast heb je ook meer kans op lichaamsschimmels.
Bij de plaatselijke apotheek heb ik daarom teststrips gehaald waarmee je je pH kan meten.

In mijn geval bleek deze ongeveer 4 te zijn terwijl deze 7 (neutraal) zou moeten zijn. Veel te zuur dus.
Bij de check welke voedingsmiddelen en drinken je zuurtegraad kunnen verhogen ben ik maar snel gestopt want 80% van wat ik eet en drink bleek deze in mindere tot sterke mate te verhogen.

Een dietiste bleek een redelijke optie maar met een gezonde partner is dat gewoon niet te doen.

Via google kwam ik er achter dat je baking soda kan gebruiken.
Dit zuiveringszout (bicarbonaat) blijk je voor heel veel doeleinden te kunnen gebruiken waaronder ook het ontzuren van het lichaam.
Zie ook; https://gezondetips.nl/het-gezonde-effect-van-baking-soda-zuiveringszout

Bij het eerstvolgende artsenbezoek blijkt dat de reguliere geneeskunde geen plaats en begrip heeft voor dit huishoudmiddeltje maar bij mij werkte het wel.
Ik heb 2 weken lang 1 theelepel per dag genomen en getest met die strips en vanaf dag 1 blijkt mijn pH nu op 6 tot 7 te zitten.

Nu ben ik 6 maanden verder en gebruik bijna geen maagbeschermers meer en de mond-, schaamstreek en voetschimmels zijn geheel verdwenen.
Maar waar ik deze topic om ben begonnen was de zwarte aftekening van m'n gouden ring... deze is zo goed als verdwenen en ik kan weer met een gerust hart m'n liefde bij me dragen.

Greetz..

Login of registreer om te reageren