prednison

29-09-2015 om 11:03 uur

hallo allemaal even vragen of er soms iemand is die ook prednison slikt en er het idee van heb dat je er niet van opknapt omdat je steeds akeliger word
dat heb ik sinds 10 dagen is niet fijn een akelig gevoel in je lijf .
gr nel

Login of registreer om te reageren
29-09-2015 om 12:22 uur

Hallo Nel, ik heb ook geregeld een stootkuur prednison nodig en ook veel bijwerkingen van het spul.
Uiteindelijk (meestal) helpt het bij mij wel,maar door de bijwerkingen ervaar je het niet zo direct.
Ik word er erg hyper van, gejaagd gevoel, houd vocht vast daardoor vaak meer benauwd, dan hap ik naar lucht, meestal merk ik zelf pas verbetering wanneer de kuur afgelopen is of pas na het afbouwen
Ik krijg ook vaak weer last tijdens afbouwen, dit vooral wanneer ik per infuus prednison heb gekregen.
Dat heeft ook te maken met cortisol waardes, na de prednison dan moet je eigen lichaam weer cortisol aan maken maar dat kan soms moeizaam gaan
Dat is bij iedereen misschien weer anders.
Ik slaap ook erg slecht door de prednison.
Kortom, ik kan niet zonder en ben blij dat prednison er is, maar ik heb er een soort hast/liefde verhouding mee :-):-)
En vooral je rust nemen, ook al ben je hyper, af en toe een dutje tussen door om bij te komen.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal!
Sterkte, hopelijk gaat het na de kuur wat beter met je.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
29-09-2015 om 13:13 uur

ha Jolien
de longarts wil me op 1 tabl. van 5 mg. per dag zetten zodat ik alles iets beter zou kunnen doen .Dus slik ik nu sinds 3 weken prednison .Waarvan de laatste 10 dagen gewoon niet leuk zijn omdat ik me steeds zo akelig voelt
en ik heb a;l een paar keer voor 7 dagen prednison gekregen en toen had ik nergens last aan .

groetjes nel

Login of registreer om te reageren
29-09-2015 om 14:12 uur

Hallo Nel, ok dat is meer voor onderhoud dus, ik dacht een stootkuur, misschien dan toch even overleggen met je longarts, omdat je er nu pas last van hebt,al zullen er altijd bijwerkingen blijven jammer genoeg.
Sterkte en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren