voetballen met astma

20-09-2015 om 16:18 uur

Hey

Ik ben laatst terug begonnen met voetballen maar merk dat ik problemen heb wanneer ik intensief ga lopen (kom niet op adem), ik denk niet dat dit iets te maken heeft met mijn conditie aangezien ik wekelijks 2x 45 minuten loop en dit probleemloos. Bij trappen opgaan of fietsen raak ik ook heel snel vermoeid en durf ik wel eens door mijn benen te zakken.
4 jaar geleden ben ik gestopt met een puffer te gebruiken aangezien de dokter dit niet meer nodig vond. (ondervond ook geen problemen met het voetballen destijds)

Iemand enig idee hoe dit zou komen?

Mvg

Login of registreer om te reageren
20-09-2015 om 22:17 uur

Een rustige opwarming is erg belangrijk als je gaat sporten, hou je hier rekening mee?
Verder zijn weersomstandigheden van belang: temperatuurverschillen, vocht, mist... Bij buitenvoetbal is dit misschien ook een factor die meespeelt. Hiervoor kan het goed zijn een sjaal voor je mond te doen als het kouder is buiten of eerst even rustig buiten staan/wandelen zodat je wat kan acclimatiseren voor je inspanning.
Verder zou ik als je zo'n klachten blijft houden eens terug bij je dokter langsgaan om te bespreken of het evt. terug nodig is je puf te gebruiken.

Login of registreer om te reageren
24-09-2015 om 05:53 uur

Geen idee. Is ook zo persoonlijk hé.
Onze dochter heeft zeer ernstige allergische astma maar geen inspanningsastma. Dus als ze ok is, kan ze 100% voetballen.

Login of registreer om te reageren
27-12-2015 om 13:39 uur

Ik heb de tips welke kunnen helpen bij inspanningsastma bij elkaar gezet in de symptomenzoeker. Hier kan iedereen zijn kennis delen of nieuwe tips toevoegen.

Als ik in de symptomenzoeker ga zoeken op "Astma aanval" dan krijg ik het volgende overzicht. Mogelijk dat het een gevolg is van een onderliggende oorzaak. Bijvoorbeeld een voedselallergie!

Login of registreer om te reageren